Diede's 1700 - techniek

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2008 23:16 #698513 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
als het gelukt is om de CO af te stellen stond de vlotter op dat moment ongeveer goed. deze kan evt nog iets verlopen.

een CO getal van 10% wil vaak zeggen dat er ook misfires plaatsvinden, daarbij als je ook bij hogere toerentallen dan stationair een overschot aan benzine hebt telt dat veel zwaarder door in het verbruik.

m.a.w. je zou die carburateur eens hier op de werkbank moeten leggen... :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2008 23:53 #698516 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Voor de apk had de carburateur voor mijn groene 360 met constant vacuum carburateur ook een te hoog CO2. Dat werd toen geregeld met de keurmeester door het stationair toerental af te stellen op 500 rpm. Nu heb ik later het toerental weer afgesteld op 900 met de stationaire stelschroef. Als ik bovenstaand verhaal lees, dan doe ik er verstandig aan toch even in een garage het CO2 gehalte te laten meten, omdat ik anders teveel benzine er doorheen jaag, of niet? Daarbij: als ik straks aan de slag ga met die B200K, dan krijg ik waarschijnlijk hetzelfde gezeik als Diede met die Solex-carburateur, dus ik lees dit topic met alle aandacht!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2008 23:55 #698517 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
zoals die 360 van jou rijdt zou ik er lekker helemaal niks aan doen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2008 23:56 #698518 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Hmm, dat vat ik op als een compliment :woops:

Ik vind het ook een heerlijke auto (zie onderstaande foto).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2008 23:57 #698519 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
het gaat overigens over het koolmonoxide gehalte, niet het kooldioxide gehalte.

kooldioxide is waar nu die hele klimaat hype over gaat.

koolmonoxide is de half verbrande variant, en w?l giftig.

dus geen CO2 maar gewoon CO



PS diede, nog steeds blij met je 1700 :+ zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent he...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2008 23:58 #698520 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek

Lucluc;47971 schreef : Hmm, dat vat ik op als een compliment :woops:

Ik vind het ook een heerlijke auto.


terecht... kan fungeren voor de schokkerige injectie-rijders als voorbeeld hoe het w?l soepel kan. :worship:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2008 23:59 #698521 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Eh, je bedoelt stationair 50 km/u rijden????

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2008 23:59 #698522 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
overigens lijkt de carburateur van de B200K inderdaad veel op die van de B172k, maar toch, vreemd genoeg.. zijn er lang niet zoveel problemen mee.

waarom dat verschil, ben ik ook nog niet achter. misschien heeft het iets te maken met het bovendeksel (die grote pannenkoek)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2008 00:00 #698523 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek

Lucluc;47974 schreef : Eh, je bedoelt stationair 50 km/u rijden????


vooral dat ja.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2008 00:01 #698524 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Met een B200E is het toch vooral 50 km/u in de derde versnelling rijden, terwijl ik al snel doorschakel naar 4e of 5e versnelling. Vandaar dat 1 op 13 geen uitzondering is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD