Diede's 1700 - techniek
- V300 register
- Verbannen
Dus de hele zooi weer los geschroefd, boven en onder nieuwe pakking extra er bij geplaatst, zooi weer in elkaar geschroefd, en nu loopt het dan echt als een zonnetje weer (gelukkig).
Klaarblijkelijk was het net wat te optimistisch om naast de kapotte pakking, gelijk ook de aangekoekte pakkingen van dat tussenplaatje af te krabben en drukte alles nu niet lekker meer aan.
Anyways, het snort weer (alleen nu nog eens ff los met smeermiddelen op het staartstuklager, en daarna eens de speling op mijn as/versnellingsbak checken... het lijkt wel alsof dat niet helemaaaaal lekker zit)
Toch naar, dat zulke kleine defectjes zulke grote gevolgen hebben. Daar heeft de 1700 namelijk zo'n slechte naam van gekregen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Mijne start direct als hij koud is. Hij start ook direct als hij helemaal warm is... Maar toen ik hem een paar minutjes had laten draaien kreeg ik hem met moeite aan de praat. Een grote beurt heb ik echter nog niet gedaan. (komt nog)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Onlangs viel de 340 halverwege een rit uit. In eerste instantie minder vermogen, waarna hij een minuut later compleet uitviel. De benzinemeter stond op leeg, dus ik dacht dat de meter wellicht niet correct werkte.
Een maand later de 340 weer uit het "stof" getrokken. Eerst een hoop benzine erin gemikt. Nog steeds niks. Kijken of hij vonkt, geen vonk. Nieuwe verdeelkap, rotor en bougi's gehaald. Vandaag de nieuwe ontstekingsspullen erin gezet. Hij slaat echter nog steeds niet aan. Hij vonkt wel.
Nu ben ik begonnen met het reviseren van de carburateur. De voet is krom en de vlotter is kapot. Lijken me niet echt oorzaken waardoor de auto helemaal niet wil starten, maargoed het is mogelijk. Membramen en alles was goed. Daarnaast nog alles met de compressor doorgespoten.
Dus: Vlotter scoren, carburateurvoet vlakken, nieuwe pakkingen maken en de boel weer in elkaar zetten.
(echter komt bij al dat gerommel met carb en ontsteking wel de verleiding om er een multipoint spruistuk op te schroeven....)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Als je een mpi er van gaat bouwen, houd me dan ff op de hoogte van het hoe en wat. Lijkt me een mooie mod om een keer een weekeind voor uit te trekken oid, in afwachting van genoeg geld, tijd, lef en vrienden om de auto helemaal turbo-waardig en met bijbehorende inhoud te bouwen.
(ik heb van het weekeind nog even staan twijfelen bij een singlepoint, maar aangezien ik geen id had van wat ik allemaal moest meeklauwen heb ik het maar laten zitten... spul zat toch schofterig vast...)
Overigens kunnen bij de 1.7 een kromme voet, slechte pakkingen, zinkvlotter e.d. wel degelijk voor BEROERD gedrag leiden, inclusief afslaan en niet starten willen (been there, done that, got the t-shirt... hoewel hij bij mij tot nu toe altijd de thuisbasis gered heeft gelukkig). Zeker als alles tegelijk bij elkaar komt, gebeuren er erg leuke dingen.
Tipje: Maak ff foto's van hoe je de carb uit elkaar trekt. Afhankelijk van de uitvoering zit er in de vlotterkamer namelijk een soort terugslagklepbuisdingesje, en die past op 2 manieren...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wat betreft het multipoint gebeuren; Ik denk dat je er iets te makkelijk over denkt. Wellicht is het heeeel simpel om het te doen, maar ik verwacht van niet. Probleem is dat het allemaal custom werk is, dat kost nou eenmaal tijd. Niet iets voor een weekendje. (uitzoekwerk + inbouwen)
Als je niet wilt wachten zal je of zelf aan de gang moeten; injectors, computer, sensoren, kabelboom, brandstofpomp etc halen. En dan beginnen met passen en meten. (haal desnoods er een donorblok bij) Of je besteedt de hele zaak aan iemand uit die het voor jou uitzoekt? Als je niet alles zelf kan zal je rekening moeten houden met externe kosten..
Maar wil je straks je mooie injectieblokje met pak en beet 90pk nog vervangen voor 120 pk turbo "ellende" (lees, slangenwerk, intercooler pas maken etc.)?
maar klopt het als ik zeg dat je hier liever zelf niet alleen aan begint? :]
Singlepoint is niks waard in mijn ogen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
"ALS je een mpi er van gaat bouwen, houd me dan ff op de hoogte van het hoe en wat"
overgeslagen. Nee, inderdaad. Als ik een dergelijke ombouw gedaan zou hebben, en hij blijkt vrij makkelijk dan is dat wellicht in een weekend te doen.
solly :]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Het is ook niet zo dat ik zoiets had van "oh ff spruitstukkie omklussen klaar, zaterdagmiddagje". Eerder: Als ik weet wat ik moet hebben kan ik dat rustig bij elkaar zoeken, alles in orde maken en voorbereiden, en dan een weekeind uittrekken voor de ombouw zelf. Als dat blijkt te kunnen uiteraard.
Conversie naar injectie gaat mij in eerste instantie om van het bokken bij plots gas geven/lossen en de waardeloze hotstart af te komen. Extra vermogen en/of betere fuel economy zijn mooi meegenomen.
En ja, ik wil er op termijn nog steeds wel graag een turboblok in. Jij zou als geen ander moeten weten hoe hopeloos verslavend een turbo is...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Waarom koop je dan ook een 1700?setsunakaede;64781 schreef : Conversie naar injectie gaat mij in eerste instantie om van het bokken bij plots gas geven/lossen en de waardeloze hotstart af te komen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bodejodel;64787 schreef : Waarom koop je dan ook een 1700?
Omdat:
-a- Ik stront eigenwijs ben :f
-b- Als je geleidelijk gas geeft of gewoon buiten de 2e trap blijft, het een heeeerlijk motortje is
-c- Al hij eenmaal na een hotstart loopt, bovenstaande opnieuw en onverminderd van kracht is
-d- "de 1700 zou het zuinigst zijn"
-e- er relatief makkelijk een veel potenter blokje in te lepelen valt, schijnt.
en niet te vergeten,
-f- omdat ik stront eigenwijs ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.