Diede's 1700 - techniek
- V300 register
- Verbannen
Ik heb alleen sinds een paar dagen een vervelend probleem: de warme start. Die gaat als een natte dweil, net of hij geen compressie krijgt. De startmotor draait als een bezetene rond maar pas na een hele tijd komt er iets van gepruttel uit het vooronder en pas na veel hikken en stotteren komt het autootje op gang (en na wat aandringen met het gaspedaal). Looptie eenmaal dan is er geen vuiltje aan de lucht. Ook de koude start gaat prima, beetje choke en dotje gas bij starten en het motortje pruttelt vrolijk, en al na een paar honderd meter kan de choke gewoon dicht.
Bij het afstellen van de carb vond de garagist dat er wat veel speling op de as van de gaskleppen zat, hij viel ook niet helemaal terug tot stationair (hij blijft typisch op pakweg 1200tpm hangen).
Zijn dit samenhangende oorzaak en gevolg, of waar moet ik zoiets zoeken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Het gaat overigens, voor wie het nog niet wist, om een 1700.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
blijkbaar een rot exemplaar getroffen?
wel de pakkingen vernieuwd etc?
- V300 register
- Verbannen
Maar hot start dus: half gas en dan sleuteltje om?
Proberen we dat eens.
- V300 register
- Verbannen
lucluc;29402 schreef : Precies, zo moet je volgens mij starten met een carburateur. En alleen als ie verzopen is eerst het gas helemaal induwen en dan pas de sleutel omdraaien. Volgens mij mag je ook niet gaan pompen met het gas. Gewoon wachten tot hij aanslaat. Zo start ik zowel mijn B14.4E als B19A. Als hij koud is helemaal geen gas geven, gewoon de choke helemaal uittrekken en dan de sleutel omdraaien.
ik trek altijd de shoke uit, trap een keer het gas in, als hij op contact staat en start hem dan door. dan doet hij het in een keer:D
- V300 register
- Verbannen