Diede's 1700 - techniek

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2008 20:08 #705618 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Ghe, het zal es niet zo zijn: ik heb weer wat raars.
Als ik de koppeling op laat komen, schudt en trilt de hele auto. Net of de koppeling een soort van stick-slip doet (grijpt vol aan, kan hem vervolgens niet houden en glijdt met een schok door, waarna dit zich herhaalt.).
Dit is over zodra de koppeling volledig los is gelaten, en als de motor warm is heb ik er ook geen last van. Het is dus alleen met koude motor, en de ene keer erger dan de andere keer. Het lijkt niet aan de motor te liggen, die spint vrolijk zijn rondjes.
Heeft er iemand een idee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2008 20:33 #705622 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek

Erik;48268 schreef : Wat ik weet is dat ze door de tijd heen steeds wat aanpassingen aan de carb hebben gedaan om bepaalde probleempjes te ondervangen. Waarschijnlijk kun je ze alle drie in de tijd zetten (eerdere versie, latere versie)

Is dat niet die carb die bij mij weg kwam? Hij zat in een bruine Volvo waarmee ik een driekwart jaar heb gereden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2008 02:09 #705672 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Hoi Diede,

de koppeling van mijn 1700 was baggervet (deze slipte ook door bij nat weer)

het kan zijn dat je ook enige olie/vettigheid uit de achterste krukaskeerring op de platen hebt zitten, deze koekt dan bij stilstand aan het vliegwiel en drukgroep vast, en blijft op sommige plekken wel en op andere plekken niet zitten, bij de eerste keer dat je de koppeling weer intrapt (smorgens dus)

een mogelijke oplossing is de koppeling met motorreiniger en daarna remmenreiniger schoonmaken (erin spuiten met ingetrapt/geblokkeerd pedaal). maar als er lekkage of zweten van olie is, helpt dat telkens maar tijdelijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2008 22:02 #714150 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Nou, ik had vandaag weer wat leuks.
Na de afgelopen maanden eindelijk betrekkelijk probleemvrij te hebben gereden (ik begon bijna tevreden te worden, moet je nagaan!) reed ik naar mijn werk toe, zonder problemen again, maar terug van mijn werk moest ik even in de ankers voor een bocht en bof... motor uit. Weer gestart, dik bokken en horten, tenzij ik iets chokete en dan nog eigenlijk alleen bij stevig doorrijden was het okee. (en er stond een enorm lange file... wat een straf bij een bokkende motor :x )
Thuis na het eten en uithuilen bij Margriet toch maar de sleutelspullen gepakt en de boel opengemaakt... blijkt de pakking die ik nieuw bij de volvodealert gehaald had een paar maand terug, en die als eerste pakking op het inlaatspruitstuk zat, voor een deel naar de poeier geblazen te zijn! (en de bouten waarmee de carb vast zat zaten er twee serieus los van).
Blij dat ik pakkingpapier gekocht heb, een tijdje terug!
Twee nieuwe pakkinkjes geknipt/gesneden/gepield, de hele zooi teruggebouwd en nu doet alles het weer zoals het hoort, maar ik had het wel even benauwd dat ik van de week met het OV naar mijn werk moest (>1,5uur zonder vertragingen) of erger, dat ik a.s. zaterdag met Margriet haar auto op de V3C-BBQ zou moeten verschijnen (shame shame...)

Me blij man again :)

Er komt trouwens nu wel sinds kort een hoog gepiep bij mijn koppeling ongeveer vandaan, vooral als hij koud is en op lagere toerentallen, als de motor warm is en ik rij gewoon hoor je niet echt iets.
Zorgen maken, of doorrijden tot volgende sleuteldag en dan er iets aan doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2008 22:47 #714157 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Diede's 1700 - techniek

Er komt trouwens nu wel sinds kort een hoog gepiep bij mijn koppeling ongeveer vandaan, vooral als hij koud is en op lagere toerentallen, als de motor warm is en ik rij gewoon hoor je niet echt iets.
Zorgen maken, of doorrijden tot volgende sleuteldag en dan er iets aan doen?


ik reageer normaal niet in 1700 en 2 liter topics omdat ik daar de balle verstand niet van heb, maar dat klinkt als een lager dat onvoldoende gesmeerd word, is je oliepeil in orde?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2008 22:51 #714158 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Net vanavond bijgevuld van "cm boven minimum" naar "cm onder maximum"...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2008 23:18 #714160 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
dat piepje, ik durf er kleingeld op te verwedden dat het je staartstuklager is.

destijds heb ik dat bij de 1e motor van mijn 1700 opgelost (iig totdat de d-riem-rol vastliep) door de wagen met de voorwielen op een hoog stoeprandje te zetten, er onder te kruipen, en er wat derailleurspray op te spuiten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2008 23:27 #714162 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Waar kan ik dat lager vinden, en is elke willekeurige teflonspray achtige meuk goed?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2008 23:31 #714163 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
staartstuk = einde koppelingshuis. waar het draaiende stuk naar buiten komt, zeg maar.

teflon is rommel als smeermiddel. beter gewoon lichte olie of iets pekkigs (zoals derailleurspray)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2008 08:10 #714168 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Okee, gaan we binnenkort wel ff naar kijken.

Overigens loopt het motortje toch nog niet fraai: laag&onregelmatig stationair, en hij is ook niet meer zo mooi bij te regelen met de choke (bij koude motor) dan eerst. Nogal hollen of stilstaan.
Wat kan dat zijn, in aanmerking genomen dat hij het gisterochtend dus nog prima deed en dat alle problemen opeens sinds gistermiddag optreden?
Ik heb overigens de onderste pakkingen (dus boven en onder de eerste plaat kunststof, die met de paspennetjes) vervangen voor nieuwe, zelfgemaakte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD