Omdat mijn auto wat naar rechts trok (nog meer dan eerst) en het verbruik opeens omhooggeschoten was, was ik bang dat mijn aanvaring met het paaltje van een paar weken terug de auto krom had geslagen.
Een hele korte inspectie van een schadehersteller had als conclusie: "Nee hoor, die is niet krom, hooguit heb je wat geraakt met je wiel en moet hij opnieuw worden uitgelijnd. Ga daar maar mee naar Kwikfit, dan heb je het vanmiddag weer klaar!!!"
Dus ik naar kwikfit, laten uitlijnen. Hebben ze gelijk nog even naar de banden gekeken: twee verschillende types v??r. Dat wist ik. Wat ik niet wist...: een van de twee was scheef afgesleten en hopeloos uitgedroogd.
Dus, om een lang verhaal kort te maken, een flinke partij geld en een paar uur later zitten er nu twee nieuwe bridgestones voor om de velgjes, lijkt de auto een heel stuk lichter te sturen en beter rechtuit te rijden.
Gelijk vanmiddag ook maar even de verdelerkap en rotor vervangen, samen met de bougies en bougiekabels, en de olie bijgevuld, die stond onder minimum.
Benieuwd hoe het beessie zich nu gaat houden