Diede's 1700 - techniek

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2007 11:23 #679607 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Zo, vlotter is besteld. Dat had ik eigenlijk vrijdag al moeten doen, dan had ik die vandaag kunnen overhangen... Maar goed: morgen waarschijnlijk binnen.
Ik zit me alleen nu af te vragen of ik hem in de carb overhang die nu op mijn auto zit, maar waarvan de assen van de gaskleppen wat veel speling hebben (vandaar het hoge toerental als hij op temperatuur is: gasklep sluit niet helemaal meer) of dat ik hem in de oude carb hang, waarvan de assen duidelijk minder speling hebben. Maar die carb moet nog helemaal gereinigd worden en daarna ook weer afgesteld, die staat namelijk nu nog op standje "verzopen vlotter". Kost weer tijd die ik eigenlijk niet helemaal heb.

Maar, die bougiekabels: gewoon generic bougiekabels van ongeveer de juiste lengte, of zit daar verschil in? En welke bougies heb ik nodig? Of weet Brezan dat beter dan ik (wbt die bougies)?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2007 23:16 #679698 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Als ik naar de handelaar ga, zo een die alles heeft, moet ik altijd mijn kenteken geven en hij weet het.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2007 08:39 #679707 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Dat heb ik inderdaad uiteindelijk maar gedaan, dat ging goed. Voor de zekerheid het motornummer ook nog maar even opgeschreven, ook een goede zet geweest ivm 1 tandje verschil in distributieriemen...
Nu nog ff alles controleren of het klopt, en dan kunnen we beginnen met achterstallig onderhoud op te pakken :yesyes:
Ook nog ff jerrycannetje met olie gekocht, ik heb gister gepeild met koude motor en dat was toch bedroevend laag (onder 0...).
Vandaag hopelijk nog wat demi-water voor de koelvloeistof, dan heb ik wat extra totdat ik (in de herfst ergens) het hele koelsysteem eens ververs. Misschien wel op de sleuteldag, tegelijk met de olie. Oh ja, en eigenlijk zou ik de remvloeistof voor de zekerheid ook willen doen..., volgens mij moet ik 3 sleuteldagen achter elkaar hebben :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2007 10:10 #679711 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
koelvloeistof vervangen is niet z?'n goed idee voor op een sleuteldag.... geeft meestal nogal een rommel.

en het is totaal geen moeilijke klus waar je hulp bij nodig zou moeten hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2007 12:12 #679721 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
klopt, maar juist vanwege de rotzooi wil ik het eigenlijk niet op straat doen... milieugezeik enzo... Moeilijk is het idd niet.

Waar zou het anders beetje handig kunnen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2007 22:40 #679752 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Randstad Doe Het Zelf Garage


Cyclotronweg 29
2629 HN DELFT

FF gegoogeld voor je..:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2007 23:26 #679768 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Ah...

Ik ben dan wel moderator, ik blijf toch blond eh ;)
Daar had ik natuurlijk zelf ook op kunnen komen :woops:
Vanavond bij het licht van een 10m verderop staande lantarenpaal de bougies + kabels vervangen. Na cylinder 1 + 2 te hebben gedaan even geprobeerd te starten. Ik maakte me al op voor starten tot de accu bijna leeg is (zo was het de laatste tijd...) maar na pakweg een halve seconde (2x rond ofzo) stond ik al gigantisch door te starten! (oops)
Toen maar snel de andere twee ook gefikst, olie bijgevuld (dikke liter bijgemikt, hij staat nu weer iets boven minimum... zat echt veeeel te weinig in) en even een stukje gaan rijden.
Hij lijkt warempel zelfs wat feller te zijn geworden... maar dat kan ook mijn verbeelding zijn, want plankgas is nog weinig verschil.

Om de distributieriem te checken of ik de goede heb is niet meer gelukt, daarvoor was het echt veel te donker (ik kon niet eens de boutjes van de beschermingskap allemaal vinden, laat staan los- en weer vast draaien...) dus dat doen we later nog wel es.

Anywayz, als hij blijft starten en lopen zoals vanavond, ben ik een blij mens!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2007 14:02 #679896 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Gisteravond nog koelwater bijgevuld, kabel tussen renix en distrikap vervangen en nog wat dingetjes afgewerkt. Startte gisteren weer uitstekend, dus het lijkt vooralsnog goed. Wel tikt hij wat, is dat de benzinepomp? Getik gaat met het toerental mee.

Rest nog het daadwerkelijk verversen van de olie en koelwater, verversen van de bak- en diff olie.
Ook de distributieriem moet nog steeds, ik heb er nu wel eentje en hopelijk de goede...
Is dat een klusje van een uurtje op de oprit, als je eenmaal weet wat wie hoe en met het juiste gereedschap, of is dat toch meer werk?
(hint hint Wouter: A.S. zondag ben ik toch al ten zuiden van Lage Zwaluwe...???)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2007 14:10 #679897 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek

setsunakaede;33596 schreef : Ook de distributieriem moet nog steeds, ik heb er nu wel eentje en hopelijk de goede...
Is dat een klusje van een uurtje op de oprit, als je eenmaal weet wat wie hoe en met het juiste gereedschap, of is dat toch meer werk?


Lekker bezig!

Goede vraag wat betreft de distributieriem. Ik wil die van mijn B19 motor ook nog vervangen, maar heb daar geen ervaring mee. Is het verstandig dan meteen ook de waterpomp te vervangen? Heb ik eens gezien bij Wheelerdealers. En is dat eventueel een sleuteldagklus? Ik heb de spullen al in huis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2007 15:51 #679898 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek

setsunakaede;33596 schreef : (hint hint Wouter: A.S. zondag ben ik toch al ten zuiden van Lage Zwaluwe...???)


jammer dat ik zelf me dan ten oosten van Helmond bevind!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD