Diede's 1700 - techniek

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-02-2008 17:15 #697519 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
neuh, als voet + carb goed vlak zijn moet je niet met rubber gaan knoeien.

was vroeger wel een (officiele volvo) knutsel oplossing als het spruitstuk ook kromgetrokken was. dan had je een soort 'triplex' pakking met 2 dunne harde laagjes, en 1 dikke rubber laag er tussen.

0,5 of 0,75 mm pakkingpapier (Reinz) is goed genoeg als het vlak is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2008 08:52 #697560 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Mja, wat is vlak

Ik heb hem zo vlak mogelijk gemaakt, ik denk dat er nog 0,05 tot 0,1mm verloop in zit
Het is in ieder geval al een heel stuk beter dan dat het origineel was (ik kon onder de lineaal door kijken --> 1mm+ krom

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 13:14 #697569 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Diede's 1700 - techniek

antiekeradio;46826 schreef : zie bijlage

Afstand A mag niet 0 zijn.



hey wouter, kan het kloppen dat er ook carb.'s zijn die met 'doorgeknipte' veerringetjes worden vastgezet?
bij mijn 340 sedan is het nl. niet zoals op jouw plaatje...:S

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2008 08:43 #698410 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Weer zomaar een vreemde vraag...:
Is de A/F waarde (lambda) een goede indicatie voor het CO-%? Ik heb namelijk nu een paar carburateurs liggen, en wegens exorbitant verbruik en toch weer druppeltjes benzine wil ik er een andere op zetten maar dan moet hij weer afgesteld worden. Ik heb alleen eigenlijk niet zo veel zin om steeds als ik de motorkap heb opengetrokken terug te mogen naar een garagebedrijf.
Nu zijn er wel inbouw-lambdametertjes te krijgen, maar CO-metertjes heb ik nog niet gezien?
Of is er een andere oplossing om de carb goed af te stellen, zonder multi-duizend-euro-garageapparatuur?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2008 15:50 #698436 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
een 1700 is op het oor moeilijker af te stellen dan een b14 of 2liter.

toen ik het zelf gedaan had bij mijn 1.7 liep die stationair met zo'n 4,5 procent CO. dat liep overigens wel boterzacht en soepel.

heb je de vlotterhoogte wel goed staan (een nieuwe vlotter die fout afgesteld staat is nog steeds niet veel waard) ??

lambda waarden zijn gemiddeld genomen niets waard bij een carburateur, het enige wat een gewone lamda aangeeft is 'te rijk' of 'te arm'
een breedband sonde geeft wel bruikbare resultaten, maar dat is een beetje de bekende shotgun voor een mug, als je het mij vraagt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2008 19:22 #698465 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Mja ik ben een beetje bang dat de vlotter dan toch niet helemaal lekker staat.
Die moet ik dan binnenkort nog maar een keertje toch weer opnieuw uitbouwen, afstellen en terugplaatsen. Maarja, dan moet hij daarna toch weer worden afgesteld...
Op die manier blijf ik garagisten met dit soort dingen lastig vallen, naast dat het voor mij ook rete irritant is: ik moet op deze manier plannen wanneer ik een kleinigheidje verander. Grr...

Overigens heb ik het idee dat de CO-stelschroef van de huidige carb als een achterlijke verloopt, van de zomer was het co namelijk nog goed gezet en een paar weken terug, bij de apk, stond het op 10! procent!
Daarbij heb ik gisteren mijn tankbeurten in een sheet gezet, het verbruik verloopt van 1:10 van de zomer naar 1:5,9 bij de laatste tankbeurt... auw...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2008 20:07 #698473 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Zijn slangen zoals deze ook verstandig om te gebruiken in de auto?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2008 20:43 #698482 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
dat is voor het 'niet bewegende' gedeelte.

voor de aansluitingen aan de tank, en bij de benzinepomp etc, moet je rubberen slang gebruiken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2008 20:45 #698484 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
overigens is het NIET nodig om de stationaire mengselrijkheid af te stellen nadat je de vlotterkamer open gehad hebt.

als het goed is heeft de vlotter namelijk pas invloed op het mengsel als de vlotterkamer begint over te stromen. dan wordt het dus in 1 keer v??l te rijk.

Als je de vlotter afstelt op de correcte hoogte, moet de CO afstelling weer in zn normale gebied terugkomen.

heb je de slangen tussen pomp, regelklep, carb en retourleiding al goed gecontroleerd op lekkage?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2008 21:54 #698505 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Ehm, ja maar hij is dus nu op een correcte co-waarde afgesteld met een niet goed ingestelde vlotter...

Die slangen wilde ik eigenlijk hoe dan ook preventief vervangen, dan weet ik in ieder geval dat het in orde is. En ik dacht, als ik dan toch bezig ben kan ik er net zo goed gelijk een beetje "visual appealing stuff" van maken.

Kan het verbruik van 1:6 overigens verklaard worden met een co van 10%, of is er dan toch echt heel veel meer serieus aan de hand?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD