Diede's 1700 - techniek

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2007 16:54 #673502 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Dat is ook exact de reden waarom ik geen 1700 wil, da's echt vlees noch vis :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2007 16:55 #673503 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
nee oke das 100% waar.
t is wel rot soms, want bij mij doet ie ook erg moeilijk met een hete doorstart, maar dat zal wel aan mijn methode liggen ....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2007 16:56 #673504 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek

KonradW;29490 schreef : nee oke das 100% waar.
t is wel rot soms, want bij mij doet ie ook erg moeilijk met een hete doorstart, maar dat zal wel aan mijn methode liggen ....


Lees dan even terug, daar staan tips ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2007 17:06 #673505 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
haha ja daar gaat het nogal eens mis :p
laatst uit automatischme de choke uitgetrokken bij warme motor, nou daar schiet je dus niets mee op

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2007 23:23 #673515 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek

Dutchie;29489 schreef : Dat is ook exact de reden waarom ik geen 1700 wil, da's echt vlees noch vis :D


Nooit last van. Ik zit mij echt te bedenken; waarom overkomt mij dit nooit?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2007 00:04 #673519 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Misschien heb je mazzel, misschien heb ik wat pech... Hoe dan ook, zolang de problemen leefbaar blijven vind ik de 1700 op zich een fijn motortje. Alleen die start is wat irri.

Maar ook dat gaat opgelost worden, als ik genoeg tijd en geld bij elkaar gesprokkeld heb :D Nu het motortje echter redelijk loopt (zodra hij loopt is het super) heeft het staal + preventief onderhoud zoals olie + distri set even voorrang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2007 11:23 #673530 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
De 1700 heeft wel een moderne motor en er twee keer in gereden hebbende, kan ik concluderen dat het erg fijn rijdt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2007 13:19 #677956 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
?ven to the point. Al is het wat laat binnen dit topic.
Je praat over de warme start. Daar moet je altijd een beetje gas geven. Dit slaat hem aan. Maar als ik dat vergeet dan krijg ik niet de problemen die je hier beschrijft.
Bij koude start moet ik altijd shoke helemaal uit trekken om vervolgens snel terug te duwen naar half uit. Geen gas. Dit zijn ook de regels volgens boekje.
Als jij bij koude start de shoke een beetje uit moet trekken is er lijkt wel iets niet goed afgesteld. Bij mij gaat hij dan met moeite aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2007 23:48 #679587 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Goed, even nog in een oud topic van mezelf dan maar.

Ik was van plan morgen even contakt op te nemen met de Renault-garage hier voor een vlotter, ik heb het typenummer al. Maar verder wilde ik gelijk ook nog wat andere dingetjes fiksen: Bougies, bougiekabels, distributiesetje en de benzineleidingen. (auto stinkt wat naar benzine, en vanwege better safe than sorry...)
Vooral dat laatste weet ik nog niet helemaal wat ik nodig heb. Dus, weet iemand:
-Welke dikte ik nodig heb?
-Hoeveel daarvan?
-Waar zitten de verstopte valkuilen hierbij?

Verder: Welke bougies heb ik exact nodig? (ik neem aan dat dit ook in de gebruiksaanwijzing staat, maar voor de zekerheid hier ook maar ff) en voor de bougiekabels, heb ik nog specifieke nodig of voldoet elke kabel, zolang hij maar de juiste lengte heeft? En welke lengtes heb ik exact nodig?

En om commentaar voor te zijn: ja, ik heb al even door onze documentatie heen gespit...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2007 10:38 #679599 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Diede's 1700 - techniek
Als de benzineslangen hetzelfde zijn als bij de 1400, dan tref je nogal wat verschillende diktes aan. Misschien steeds even op het fietsje naar de onderdelenboer? Ja, ik heb er twee op loopafstand zitten, dus ik heb makkelijk praten. Tip: tankje eronderuit en de aansluitingen aan de bovenkant ook vervangen. Je wilt niet weten hoe erg die bij mij lekten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD