Het grote CarAudio topic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2008 18:59 #738168 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote CarAudio topic

AvdAkker;76505 schreef : hangt er vanaf hoe je ze instelt via de radio, je moet uiteraard op een 10 cm speakertje geen echte bassfrequenties laten spelen, dan krijg je meer gekraak als muziek

dat snapt iedereen toch,daar heb je dus een sub voor
ze zijn ook bedoeld voor mid en hoog
uit de achterspeakers komt toch een behoorlijk laag en strakke bas
maar word ook wel afgefilterd natuurlijk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2008 19:15 #738169 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Het grote CarAudio topic
maar als je voor je kleinere speakertjes het subniveau van de radio normaal laat staan, gaan ze zowieso al kraken als een gek..

ik had 4 tweeters, een 16,5cm composet en een 16,5cm tweewegset op radio front & rear. en ook van de hoge/mid tonen werd je doof:+

op een kenwood mp3 radiotje, 4x50watt output,

vermogen qua speakers die radio;
front was 150watt rms
rear was 170watt rms

plan is om straks front voor de tweets en rear voor de 16,5cm tweeweg te gebruiken, composet en de toekomstige extra tweeters en 3weg set bij de c-stijl via een versterker, net als de rest:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 09:28 #738251 door V300 register

v0lv0freak;76498 schreef : experts,
als ik nu een 'gewone' pioneer radio haal en 4 speakers, met niet te veel vermogen, dus 110 watt en 280watt (ik denk dat dat de piekwaardes zijn.. ze stonden in elk geval op het briefje in de winkel erbij), moet ik dan ook van die dure dikke kabels trekken? Of voldoen een paar 'normale' kabels zoals die nu ook al erin zitten?

In feite zou je toekunnen met de standaard bekabeling. Als je echter ziet hoe dun die kabeltjes zijn, kan je je misschien voorstellen dat die wel wat weerstand met zich meebrengen. Dure kabels zijn echter niet nodig hoor. Als je standaard 2,5qmm koopt voldoet uitstekend, wil je echt zeker van je zaak zijn en liever wat overdreven hebben met je kabeldiktes kan je ook nog bij een caraudiozaakje 6qmm kopen. Aan de meter kost dat ook niet zoooo veel. Wel deugdelijk monteren en afzekeren (geldt trouwens voor alle bekabeling) zo dicht mogelijk bij de accu.
Blijf alleen uit de buurt van van die "kabelsets": die zijn bijna standaard te duur, en er zit waarschijnlijk meer in dan je nodig hebt. Gewoon effe meten dus, en dan van de rol kopen :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2008 08:38 #739188 door V300 register
Toevallig kwam ik net bij Conrad een speeltje tegen dat wellicht wel handig is voor mensen die geen subs achterin willen hebben maar wel wat meer bas: een klein compact subje. Verwacht er geen wonderen van, Impulse is niet echt een van de groten, maar het is compakt genoeg voor onder de stoel en actief, dus een aparte versterker is ook niet nodig. En als het gewoon voor een lekker muziekje in de auto is, voldoet dit vast prima.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 21:02 #742298 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Het grote CarAudio topic
speakers?

Ik wil graag meer speakers in mijn auto.

Heb nu een autoradio met 4x45watt uitgang voor de spekaers
2 speakers van 45 watt
en nog in te bouwen 70 watt rms, 210watt peak driewegspeakers.

Moet ik nu nog een versterker er tussen zetten?
En hoe te doen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 21:08 #742300 door Anjo van den Akker
speakers die je hebt op front aansluiten, 3wegs op rear, heb dit op het moment ook (180watt RMS, piek onbekend) en met een goede radio komt er alsnog aardig geluid uit. bij max volume nagenoeg geen vervorming. geweun proberen, klinkt het niet dan alsnog een versterker tussen zetten. die krengen zijn nogal prijzig dus zou mooi zijn als het zonder kan.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 21:11 #742301 door Laurens Post
die 45 watt zitten al op front, maar er begon een elektromonteur in dit huishouden te praten dat ik mijn radio zou opblazen

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 21:12 #742302 door Anjo van den Akker
d?t zal wel meevallen.

er zit altijd nog een overlastbeveiliging in de radio, en die is thermisch. ofwel, of de radio 't wel of niet aankan merk je vanzelf, en kan je radio niet opblazen.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 21:12 #742303 door Laurens Post
gelukkig dan kan ik verder met dat project

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2008 21:16 #742305 door V300 register
Ik weet dat het bij gitaarversterkers (ik speel gitaar) altijd andersom is als bij audio. Bij audio (en dus waarschijnlijk ook caraudio) moet je versterker meer vermogen hebben dan je speakers, anders gaat het geluid clippen en daarmee kan je de speakers beschadigen. Bij een gitaarversterker beschadig je juist de speakers als de versterker teveel vermogen heeft. Ik denk dat je met een versterker ertussen altijd veel winst kan behalen. In Duitsland kan je er vrij goedkoop aankomen, bijvoorbeeld bij www.atu.de

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC