Het grote CarAudio topic
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;76505 schreef : hangt er vanaf hoe je ze instelt via de radio, je moet uiteraard op een 10 cm speakertje geen echte bassfrequenties laten spelen, dan krijg je meer gekraak als muziek
dat snapt iedereen toch,daar heb je dus een sub voor
ze zijn ook bedoeld voor mid en hoog
uit de achterspeakers komt toch een behoorlijk laag en strakke bas
maar word ook wel afgefilterd natuurlijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
ik had 4 tweeters, een 16,5cm composet en een 16,5cm tweewegset op radio front & rear. en ook van de hoge/mid tonen werd je doof:+
op een kenwood mp3 radiotje, 4x50watt output,
vermogen qua speakers die radio;
front was 150watt rms
rear was 170watt rms
plan is om straks front voor de tweets en rear voor de 16,5cm tweeweg te gebruiken, composet en de toekomstige extra tweeters en 3weg set bij de c-stijl via een versterker, net als de rest:)
- V300 register
- Verbannen
v0lv0freak;76498 schreef : experts,
als ik nu een 'gewone' pioneer radio haal en 4 speakers, met niet te veel vermogen, dus 110 watt en 280watt (ik denk dat dat de piekwaardes zijn.. ze stonden in elk geval op het briefje in de winkel erbij), moet ik dan ook van die dure dikke kabels trekken? Of voldoen een paar 'normale' kabels zoals die nu ook al erin zitten?
In feite zou je toekunnen met de standaard bekabeling. Als je echter ziet hoe dun die kabeltjes zijn, kan je je misschien voorstellen dat die wel wat weerstand met zich meebrengen. Dure kabels zijn echter niet nodig hoor. Als je standaard 2,5qmm koopt voldoet uitstekend, wil je echt zeker van je zaak zijn en liever wat overdreven hebben met je kabeldiktes kan je ook nog bij een caraudiozaakje 6qmm kopen. Aan de meter kost dat ook niet zoooo veel. Wel deugdelijk monteren en afzekeren (geldt trouwens voor alle bekabeling) zo dicht mogelijk bij de accu.
Blijf alleen uit de buurt van van die "kabelsets": die zijn bijna standaard te duur, en er zit waarschijnlijk meer in dan je nodig hebt. Gewoon effe meten dus, en dan van de rol kopen :yesyes:
- V300 register
- Verbannen
- Laurens Post
- Nieuw lid
Ik wil graag meer speakers in mijn auto.
Heb nu een autoradio met 4x45watt uitgang voor de spekaers
2 speakers van 45 watt
en nog in te bouwen 70 watt rms, 210watt peak driewegspeakers.
Moet ik nu nog een versterker er tussen zetten?
En hoe te doen?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- Laurens Post
- Nieuw lid
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
er zit altijd nog een overlastbeveiliging in de radio, en die is thermisch. ofwel, of de radio 't wel of niet aankan merk je vanzelf, en kan je radio niet opblazen.
- Laurens Post
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen