Het grote CarAudio topic
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
volvofiel;76434 schreef : Inderdaad, het naderde de pijngrens zo'n beetje...
De wereld kan vergaan zonder dat jij er ook maar iets van hoort!:humor:
daarom had ik de versterkers niet meer op max output staan, maar lichter afgesteld. toen ik 't spul er net in had overschreed ik de pijngrens makkelijk, en dat vond de rest van m'n lichaam ook niet echt lekker...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Niels;76429 schreef : Leuk om al die custom handel te zien terwijl ik het nog gewoon met de standaard kartonnetjes in de voordeuren doe
Wel heb ik nu een Kenwood W6541U met USB en nog wat grappigheid, maar die boxjes moeten er toch echt uit. Iemand tips voor goede speakers die achter de originele kapjes in het originele gat passen? Verder moet ik nog eens een oplossing verzinnen voor geluid achterin. Ik heb voor achterin nog twee nette Pioneers liggen van de vorige eigenaar, maar de combinatie met de oude originele kartonnetjes was driewerf ruk en om er weer een hoedenplank voor open te boren zie ik echt niet zitten...
Je moet in ieder geval geen Sony coaxjes van 10cm kopen, qua diameter passen die wel maar er zit een irritant randje omheen waardoor het roostertje niet meer past :grr2:
Die MB Quart dingen die Ronald heeft zijn errrrg leuk, alleen zit je dan weer met dat tweetertje. Hoeft geen probleem te zijn, maar is wel extra werk.
Ik weet overigens niet hoe "powerhungry" die MB Quarts zijn, dus hoe ze het doen direct op de radio zonder versterker... geen idee.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
setsunakaede;76455 schreef : Ik weet overigens niet hoe "powerhungry" die MB Quarts zijn, dus hoe ze het doen direct op de radio zonder versterker... geen idee.
op een 4x50w radio gaat dat prima;)
het vermogen van dat soort speakertjes of een composet is uiteindelijk niet zo veeleisend als van een kick of sub woofer
- V300 register
- Verbannen
Normaal gesproken heeft een versterker, naast de +12V en GND aansluitingen, ook nog een REMOTE. Als je op dat lijntje 12V zet, wordt de versterker ingeschakeld met een relais (intern). Omgekeerd springt hij dus uit als je de spanning van die remote af haalt.
Normaal gesproken levert je radio de spanning voor de Remote, maar als deze aan blijft staan laat hij je versterker dus ook aan staan.
@Anjo: Dat hoeft niet pers?. Ik weet in ieder geval van een setje van Audio System dat die op een versterker moet omdat de speakz anders botweg te veel trekken en de radio dus over zijn nek helpen. Aangeraden wordt een versterker van 150W rms voor die setjes, dat doe je niet ff met je radio.
Voorspeakers zonder versterker kan goed gaan, maar kan net zo goed niet klinken.
- Mark Smeets
- Moderator
als ik nu een 'gewone' pioneer radio haal en 4 speakers, met niet te veel vermogen, dus 110 watt en 280watt (ik denk dat dat de piekwaardes zijn.. ze stonden in elk geval op het briefje in de winkel erbij), moet ik dan ook van die dure dikke kabels trekken? Of voldoen een paar 'normale' kabels zoals die nu ook al erin zitten?
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;76460 schreef : op een 4x50w radio gaat dat prima;)
het vermogen van dat soort speakertjes of een composet is uiteindelijk niet zo veeleisend als van een kick of sub woofer
met een versterker klinkt het een stuk beter en voller
- V300 register
- Verbannen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- Mark Smeets
- Moderator
Dus dat hij op de voorspeakers de midden en hogere frequenties doet, en achterspeakers alleen de bass frequenties, of de bass en midden frequenties?