Het grote CarAudio topic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2008 15:19 #738038 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote CarAudio topic

setsunakaede;76373 schreef : Wil ik weten wat jullie aan het doen waren bij deze foto? ;)

Verhuizen.
Hoezo?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2008 15:31 #738041 door V300 register
Nee, niets. gewoon, het was zo'n grappige foto.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2008 16:50 #738045 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het grote CarAudio topic
Gave imperiaal!!:yummie:

Maar even serieus: ik hou wel van een lekker muziekje, en met de standaard 10 Watt luidsprekertjes lukt dat niet.

Ik wil echter de originele afdekkapjes in de voetenruimte behouden, dus weet iemand een oplossing? Wel i.c.m. de originele radio h?:)

Enne, geen dikke-nikker-muziek, doe mij maar lekkere oldies uit de jaren '60, '70 en '80. Beetje Elvis Presley, dan weer E.L.O., dan weer Dire Straits, beetje rock-/popachtig. Mooi hoor!;D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2008 16:58 #738046 door V300 register
In de voetenruimte zitten volgens mij ovaaltjes. Wat je het beste even kan doen is een zo'n setje demonteren en daarmee naar de caraudioshop in het dorp/de stad wandelen om een leuk setje speakers uit te zoeken die passen. Doe dit ook echt even, of je eindigt net als ik met zagen in het deurpaneel omdat er een irritant metalen randje op je nieuwe speakertje het kapje blokkeert. Ofzo.
Ga voor speakertjes van Sony of Pioneer, bijvoorbeeld. JBL kan ook, maar blijf ver weg van dingen als Marquant of Boschmann.
Zorg ook dat je een radio hebt die genoeg vermogen kan leveren (muziekvermogen... max vermogen zegt helemaal niets! marketingpraat!) of anders een oplossing met een versterkertje. Wederom: blijf uit de buurt van Marquant enzo.

Probeer eerst eens hoe dit dan bevalt, voordat je naar subjes enzo gaat grijpen. Dat kan altijd nog :)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2008 17:05 #738047 door 16673-dummy
Geen subjes :)

Alleen luidsprekers op de originele plaatsen en in oorspronkelijk formaat;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2008 17:30 #738048 door V300 register
Ik kijk altijd naar het volgende wanneer ik audio-apparatuur aanschaf:
- is het lomp-zwaar? Dat betekend dat d'r een goeie magneet achter zit, dus veel vermogen trekt en dus een flinke bokkeherrie kan produceren.
- bij een versterker kijken wat voor zekering erin gaat. Minimaal 30A, dan is het goed.
- moeten er flinke kabels naartoe? Goedzo!
- ziet 't er degelijk uit?
- neemt het veel kofferbakruimte in beslag? Zo ja: da's een goeie!
- produceert de versterker zoveel warmte dat je in de winter de kachel niet aan hoeft te zetten: goeie!

Oja, neem m'n advies wel met een korreltje zout........... :woops:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2008 19:38 #738060 door V300 register
WHahahaha!!!!!

Er zit overigens wel een kern van waarheid in. Als je een enorme versterker in je handen hebt en je hebt zoiets van "goh, ik wist niet dat ze versterkers van lightweight titanium maakten", waar met grote letters "50000 REAL WATTSSSSS!!! op staat en waar als voeding maximaal 6mm^2 in gaat: direct laten stuiteren en hard wegrennen.
Versterkers die compakt zijn, maar waar wel een enorme voedingsaansluiting op zit en een zekering hebben met een waarde dat je het gevoel hebt dat het de ontsteking van een kernbom is: potentieel goed spul.

Joost: als je ?cht lekker muziek wil luisteren, zou ik van die puristische instelling afstappen als ik jou was. Je kan een eindje komen met (bijna) puur origineel, maar een klein subje (zoiets als wat ik hierboven postte, past onder je stoel) kan een hele aanvulling zijn aan je setup. Net zoals een composetje (midtoner en tweeter gescheiden van elkaar). Midtoner kan je in de originele behuizing wegfrotten, tweetje in bij voorbeeld een luchtrooster verstoppen oid. Het ziet er origineel uit, maar onder de kap is het toch een heeeeel stuk lekkerder.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-11-2008 19:57 #738067 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Het grote CarAudio topic
Leuk zo'n topic Diede!

Audio/video is mijn hobby en dus ook in de auto wat spullen ge?nstalleerd:

In de kickpanels heb ik een houten frame gemaakt, plaatwerk bekleed met bitumen en ruimte gedempt met schapie schapie wol, luidsprekers zijn van JBL GTO serie 10 cm coaxiaal.

Deze luidsprekers worden aangestuurd door een JBL versterker die 2x50W R.M.S aan vermogen kan produceren, afgesteld op ca 120Hz hoogdoorlaat en met de gain op ca 1/4.

In de kofferbak een actieve subwoofer van JBL, luidspreker heeft vier spoelen en word aangestuurd door een versterker die 120W R.M.S kan produceren, afgesteld op ca 100Hz laagdoorlaat en de gain op ca 1/2.
Het volume van de sub kan verder afgesteld worden met een potmeter in het verlengd middenconsole.

Radio is een dertien in ??n dozijn Kenwood met MP3 afspeel mogelijkheid en een aux ingang, ??n van de belangrijkste dingen was voor mij dat de knopjes verlichting groen is.

Verder natuurlijk een fatsoenlijk dikke voedingskabel en afgeschermde cinch kabel voor het aansturen van de sub en versterker.

Gr; Wouter.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
19-11-2008 19:58 #738068 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Het grote CarAudio topic
Ik heb eigenlijk bijna hetzelfde idee als Joost..
Ik heb een 360 van het laatste type, en wil voorin in de deuren nieuwe luidspeakers (2weg, midden en hoge tonen) die even groot zijn als de originele, zodat het originele kapje eroverheen past..
Ik ben al eens gaan spieken bij Halfords, voor een paar pioneers van 10cm doorsnede (volgens mij is dat de maat).. 110watt (ik neem aan per stuk)
En achteren een paar ovalen basse van een redelijk formaat, in de winkel hadden ze iets van 280 watt geloof ik..
Een Sub wil ik eigenlijk niet, omdat dat meteen zoveel kofferbakruimte in beslag neemt..
Maar de hoedenplak is gedeeltelijk van ijzer, dus in het midden zou miss wel een mooie sub passen..

Overigens had ik deze radio uitgezocht:
www.pioneer.nl/nl/products/25/121/61/DEH-4000UB/specs.html

Wat adviseren de audio experts?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2008 20:13 #738072 door 16673-dummy

v0lv0freak;76405 schreef : Ik heb eigenlijk bijna hetzelfde idee als Joost..

:y:
Ook dezelfde muzieksmaak?

Wouter76 schreef : .....schapie schapie wol....

:lol::humor:
Doe mij maar schapie schapie vlees!

Maar weer ontopic: dan zou ik dus een supwovertje onder de stoel moeten verstoppen. Is het dan zo dat ik stoelverwarming heb en de riem me uit de broek trilt?

Absoluut geen herriekast in de kofferbak; die heb ik al nodig voor andere dingen. En ik wil het motortje natuurlijk ook nog horen:yesyes:
Lukt ruimschoots hoor, @ 130 kan de radio nog amper geluid voortbrengen dat op muziek lijkt...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC