Het grote CarAudio topic
- V300 register
- Verbannen
@Mark: Let bij het kopen van de speakertjes op dat ze netjes in het originele kapje passen en dat het afschermkapje wat daar overheen gaat ook nog netjes er op klikt. Dat ging bij mij namelijk fout, en ik heb nu de standaard Sony-grilletjes er op zitten.
Radio is volgens mij prima, Pioneer staat bekend om de goede eindversterkers in de radio's.
@Joost: Schapie schapie vlees izze lekker, schapie schapie wol is geweldig dempmateriaal. Beter dan die synthetische rotzooi. Alleen wat lastiger fatsoenlijk in te werken.
Zo'n subje onder je stoel is waarschijnlijk met een klasse-D versterker (digitale techniek), dus een automagische stoelverwarming zal wel loslopen. En of je je broekriem kwijtraakt... dat hangt van de afstelling af die je zelf doet
Maar zorg dat je eerst fatsoenlijke speakers v??r hebt, kijk wat die doen en zet daar indien nodig een versterkertje overheen. Mis je dan nog laag --> subje. Niet andersom dus
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Enne u vraagt om foto's, wij draaien:
Meer foto's zijn te zien in mijn topic: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3326&page=3
Gr; Wouter.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
overigens is het tegenwoordig zo dat qua versterkers size niet meer volledig matterd.. die klasse-D kickers die ik heb zijn niet de grootste qua formaat, maar wel vermogen genoeg:D, in de spec opgave zijn de piekvermogens nieteens meer meegegeven, rms is wat telt:)
kraakhelder en loeihard w?s het.
mijn toekomstplanning qua audio is de bestaande setup weer inbouwen en uitbreiden, ook in de kickpanels en c stijl kappen ga ik speakers maken, kofferbak 1 grote kist met 4 of 5 woofers en zwevende versterkeropstelling ook de kist onder de achterbank gaat opnieuw gefabriceerd worden.
daarnaast een setje proffesionele oordoppen, zodat ik van de bass kan genieten zonder mn gehoor te verneuken:D
- V300 register
- Verbannen
Wel heb ik nu een Kenwood W6541U met USB en nog wat grappigheid, maar die boxjes moeten er toch echt uit. Iemand tips voor goede speakers die achter de originele kapjes in het originele gat passen? Verder moet ik nog eens een oplossing verzinnen voor geluid achterin. Ik heb voor achterin nog twee nette Pioneers liggen van de vorige eigenaar, maar de combinatie met de oude originele kartonnetjes was driewerf ruk en om er weer een hoedenplank voor open te boren zie ik echt niet zitten...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
AvdAkker;76420 schreef : kraakhelder en loeihard w?s het.
Inderdaad, het naderde de pijngrens zo'n beetje...
De wereld kan vergaan zonder dat jij er ook maar iets van hoort!:humor:
- V300 register
- Verbannen
2 subs van rockford 10 inch 400w rms
achterspeakers 6x9 composet van mb quart
voorspeakers 10cm composet ook van mb quart (vallen netjes in de kapjes in de voorportieren)
jbl gto 6000 6kanaals versterker
dat spul komt dus straks in de 360
hier nog een kleine indruk van mn thuisbioscoopje
versterker pioneer vsx 709rds 5x80watt continu
dit was toen ik hem kocht het topmodel van pioneer (5.1)
speakers
jamo centerspeaker type e8cen 140 watt continu 200w max
jamo frontspeakers type e855 140 w continu 200w max
subwoofer (passief) jamo sw300 mk2 2x100w continu 2x150 w max
2x 8inch push pouled
2x jamo sat300 50watt continu 60 watt max (deze hoorden bij de sub)
klinkt lekker,maar je wilt ook niet weten wat het gekost heeft ,geloof me
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
En vervolgens weer lekker bloed piesen! :humor:AvdAkker;76420 schreef : daarnaast een setje proffesionele oordoppen, zodat ik van de bass kan genieten zonder mn gehoor te verneuken:D
- Mark Smeets
- Moderator
volvofiel;76409 schreef : :y:
Ook dezelfde muzieksmaak?
Mijn muziek smaak is zo breed dat het beslist gedeeltelijk overeenkomt;)
Zo luister ik idd oldies, maar niet van de jaren 60 en absoluut geen Elvis :zzz:Maar van de jaren 70 & 80 luister ik best veel.
Verder luister ik ook heel veel hardcore en in mindere mate hardstyle (vind ik iets te saai, meer iets voor tijdens het studeren) en terror (alleen als ik er zin in heb) :woops: Maar aan de andere kant ben ik weer een zeer groot fan van Avril Lavigne (rock voor de niet kenners) En zolang het geen hardrock is, kan ik er wel naar luisteren.. om nog een extreem op te noemen, ik heb een cd van evanescence en night wish (gothic muziek, rock met hoge vrouwen stemmen) :worship: En aan de andere kant heb ik ook nog 1 klassieke cd met echte opera muziek..
Wat ik alleen niet luister is county.. maja ik denk dat mijn muziek smaak wel breed genoeg is
ow en laten we niet de 'gewone' dance en top40 muziek vergeten! Die luister ik natuurlijk ook
owjah en 50cent en dat soort 'muziek' (hip hop, rap etc..) luister ik ook niet.. behalve enkele liedjes van Eminem...
- Mark Smeets
- Moderator
owjah en 50cent en dat soort 'muziek' (hip hop, rap etc..) luister ik ook niet.. behalve enkele liedjes van Eminem...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Bodejodel;76438 schreef : En vervolgens weer lekker bloed piesen! :humor:
het zal dan ook meer om het show gedeelte gaan:+
de auto aan het lichtnet vastknoppen via een prive-transformatorhuisje en dan kan het feest beginnen...