1983 360 GLS sedan
- Floris Schropp
- Nieuw lid
v0lv0freak;216494 schreef : Ik ook niet hoor! Nog 1 maandje :f
idem! sorry voor de topic-kaap, maar succes gewenst ! :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Was die man er altijd maar... zou een hoop irritatie schelen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Een aantal zaken vielen me op. Het grote vacuummembraam was erg soepel, zo soepel dat deze flinterdun geworden was en waarschijnlijk snel was gescheurd. Daarnaast is deze carburateur weer een andere variant dan modeljaar 1981 en 1982; de eerste heeft metalen busjes, de tweede heeft vaste (ingegoten) busjes, en deze modeljaar 1984 heeft kunststof busjes. Niet te geloven.
Overigens zat het membraam van de luchtdoseringsklep gemonteerd zonder pakkingen; dat is absoluut niet de bedoeling. Gelukkig had ik hier een nieuw setje voor, dus nu is alles weer zoals het hoort. De klep zag er nog als nieuw uit. Membraampje was verdroogd en gescheurd, dus vernieuwen was wel nodig.
Verder heb ik alles eens goed schoongemaakt. De naald, de zuiger (zat helemaal vastgekoekt), alle randjes, kanaaltjes e.d.
Overal zat stof of oxidatie in.
nog gemonteerd
vieze naald, plakkerige zuiger
nu glimt alles weer
alle randjes en wanden schoongemaakt, nieuw membraam gemonteerd
kiek die zuiger glimmen
gaat ZEER soepeltjes op en neer!!
onderhand een kofferbak vol met nieuwe onderdelen. Ook een set nieuwe deurrubbers voor een sedan. Is wel nodig
Carburateurtje weer gemonteerd en alles aangesloten. Nieuwe voetpakking, zelf een extra gaatje in geperforeerd zodat het bypasskanaal zijn werk ook weer kan doen!
Over een paar dingen ben ik nog niet tevreden. Er moeten nieuwe brandstofslangen op (voorzorg), er zijn verkeerde vacuumslangen gebruikt (lijken wel slangen voor de ruitensproeiers! Je drukt ze zo plat) en de vacuumslang van de carterontluchting is verkeerd aangelegd; die loopt klem bij de gasklepas waardoor de gasklep gaat blokkeren bij bijna volgas. Volgas is helemaal niet meer mogelijk zelfs, en het zou mij niet verbazen als deze slang ervoor zo zorgen dat het gas eens blijft hangen.
Ik ga toch asap de carterontluchting loshalen en schoonmaken, kan ik gelijk nieuwe slangen monteren en anders aanleggen.
Ohja, en 1m2 zincor plaat, dikte 1mm
Was best goedkoop! Op internet zijn ze duurder
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Als eerste heb ik het slot van de achterklep gefixt, deze zat los en dat irriteerde me mateloos. Gelijk maar een nieuw rubber van BBB er achter gedaan.
Op een gegeven moment viel er een moertje, precies door de opening van de kofferbakmat. Mat eruit, moertje opgepakt, valt 'ie uit mijn handen en PLONS achter het reservewiel. Huh, "plons"?
Reservewiel eruit, en toen:
Jaja... het staat hier een beetje blank
Er kwam uiteindelijk gewoon 2 liter water uit!! Nog best een poosje mee bezig geweest. En hoe onwaarschijnlijk ook, maar er zit GEEN roest in de kofferbak. Nergens!
Maar meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om alles in de kofferbak goed te tectyleren. En ik was toch bezig, dus de oude afgebroken antenne verwijderd en de hagelnieuwe NOS antenne (wederom van BBB) gemonteerd. Uiteraard met tectyl
Je moet de antenne met een sleuteltje uittrekken, en helemaal uitgeschoven zit 'ie op 2 meter hoogte
Reservewiel was nat, maar wel helemaal nieuw.
en alles weer netjes
Omdat ik verder wilde met het lassen van de dorpel, moesten de deuren open kunnen i.v.m. mogelijke brandjes. Wat een rotklus zeg. Alles zat behoorlijk vastgeschimmeld. Maar het is gelukt!
Beide deuren kunnen weer open en dicht.
Enne... Wouter B., als je je nog eens verveelt...
Daarna de achterplaat afgelast en in de epoxyprimer gezet. Vervolgens de godganselijke middag bezig geweest om een plaat op maat te maken voor de binnendorpel. Ik moet nog ??n randje omvouwen, maar dat komt morgen wel.
Ik ben hier uren mee bezig geweest, met alleen een bankschroef, hamer en slijpschijf. Maar alles sluit nu perfect aan. De achterplaat is wat vervormd bij het aanlassen van de kriksteun, dus het heeft heel wat tijd gekost om de onderrand van het plaatje precies zo vervorm te krijgen als de reeds vastgelaste achterplaat. Maar het past dus perfect.
Ohja, en natuurlijk ook een afwateringsgat gemaakt, precies zoals origineel. Morgen vastlassen!
Dat was het voor vandaag. Morgen hopelijk meer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Wat een tering berg werk, he?
momenteel ben ik bezig om een spat scherm deel (rand aan deur zijde) van een 44 na te maken.
Ben je toch bijna een dag mee bezig!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Als hij al zo lang stilstond en er altijd water achterin heeft gelegen en gewoon niet is doorgerot :wtf: hoe :S
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Tja, dat aquarium achterin verbaasde mij ook wel. En geen roest te bekennen. Heb uiteraard wel alles een paar uur laten drogen.
Het reservewiel is nog nooit gebruikt (de lak zit nog op de boutgaten) en de metalen plaat van het zitgedeelte van de achterbank is ook gewoon nieuw.
Bij de meeste auto's zit daar toch wel wat (vlieg)roest op vanwege vocht.
Ik snap dus niet hoe het mogelijk is dat de kriksteun rechtsachter en plaatwerk in de wielkasten aan de voorzijde (bij de veerpoottorens) zo katsverrot is, terwijl de rest van de auto zo goed is.
Het is natuurlijk altijd maar afwachten wat je nog tegenkomt, maar vooralsnog wordt mijn gevoel bij deze auto wel steeds beter
Ik ben ook razend benieuwd hoe hij rijdt... maar eerst de dorpels afmaken, daarna komt het rijdend maken wel. Uitlaatpakkingen vervangen en de remmerij vervangen, is samen toch ook wel weer een dag werk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
volvofiel;216737 schreef : Enne... Wouter B., als je je nog eens verveelt...
Hahahaha ja ik zat al te denken, hmm die kan ook wel wat schoonmaak/poets aandacht gebruiken, wie weet kunnen we daar nog wel eens een afspraak voor maken.
Dat is van later belang omdat ik natuurlijk heel goed begrijp dat de techniek en het aanpakken van de roest prioriteit heeft.
Voor zover ik dat kan beoordelen gaat dat helemaal prima tot nu toe, stap voor stap kom je straks bij een mooi eindresultaat, een (bijna) roestvrije die technisch in orde is waardoor hij lekker zal rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ja, dat poetsen en schoonmaken is van later zorg. Maar ik heb een hekel aan poetsen dus het zou maar zo kunnen dat er een tijdje overheen gaat voor ik het aanpak...
Vanmiddag weer verder gegaan. De binnenplaat van de dorpel afgemaakt, gelast en in de primer gezet. Daarna deel 1 van de wielkast gemaakt en gelast, vervolgens deel 2 gemaakt en gelast. Deel 2 was weer gruwelijk veel werk.
Maar; nu alleen de buitenplaat van de dorpel nog en dan is linksachter klaar!!
Op deze foto te zien is dat er rechts nog een hapje uit de binnenplaat is. Dit laat ik zo, want het is precies een goed afwateringsgat op deze manier
het lijkt alweer op een dorpel
Rechts de ponsgaatjes dichtgelast, was erg lastig want ik kon er nauwelijks bij. Er zitten dus grote bulten op, maar het zit wel vast!
Zodra de buitenplaat er ook op zit, ga ik eens duftig met nadenkit aan de slag. Dan is er weinig meer van te zien denk ik zo
Ook aan de binnenkant op een paar puntjes gehecht, heeft verder geen stevigheid nodig maar het is wel zo fijn als het vast zit
Weer veel uurtjes besteed vandaag. Het lassen gaat steeds beter en ik hoop morgen de buitenplaat te kunnen maken en evt. ook lassen, zodat rechtsachter op wat spuitwerk na weer intact is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.