show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1983 360 GLS sedan

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2013 22:24 #927177 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
hey Alx, komt helemaal goed hoor.
Dat voorscherm gaat er nog wel af, maar ik ga me eerst richten op de achterkant. Auto staat al op assteunen en zo.

Voorkant is gedeeltelijk al gestript, maar ik wil eerst de achterkant "af" hebben. Dan kan daarna de voorkant op assteunen, dan kunnen ook de veerpoten er onder vandaan.
Maar eerst wil ik even oefenen met lassen op de achterkant, daar komt het niet zo heel nauw.

Inderdaad was ik van plan om het onderste stuk van het voorscherm te vernieuwen en ik denk dat er nog wel een en ander aan roest achter vandaan komt. Hoekjes en randjes e.d.
Maar dat zien we tzt wel :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2013 22:32 #927178 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Respect hoor!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2013 22:50 #927182 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1983 360 GLS sedan
waarom zoek je trouwens plaatwerk van een donor? dit zijn allemaal mooie reparatiestukken om van gewoon ordinaire vlakke plaat te maken, dan leer je niet alleen lassen maar ook wat plaatwerken:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2013 23:05 #927186 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Als je volgende keer gaat slijpen, probeer dan zoveel mogelijk rechte lijnen te slijpen! zo maak je het jezelf een stuk makkelijker en zeker als je zelf plaatmateriaal gaat namaken wil je zo min mogelijk met rondingen te maken hebben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2013 07:36 #927190 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic 1983 360 GLS sedan
Ga je trouwens overlap-/ of stomp-lassen?
Overlappen is misschien beter/makkelijker als je begint?
Plaatwerk van een donor is niet een slechte keuze hoor, als je nog geen tijd kwijt wil aan plaatwerken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2013 08:12 #927192 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan

AvdAkker;215113 schreef : waarom zoek je trouwens plaatwerk van een donor? dit zijn allemaal mooie reparatiestukken om van gewoon ordinaire vlakke plaat te maken, dan leer je niet alleen lassen maar ook wat plaatwerken:)


ja dat wil ik tzt wel zelf gaan doen, maar ik vind dat ik vooral bij die kriksteun mezelf geen fouten kan permitteren.
Dat moet gewoon goed en stevig zijn!

Voor de rest kan een hoop binnenplaat gewoon gerepareerd worden (want op die delen stelt de roest vrij weinig voor) en weer teruggelast.

Het gaat echt om de achterplaat (incl. kriksteun) en de buitenhuid van de dorpel.

@ Joris: jep! ben al een beetje aan het uitproberen geweest op de binnendorpel ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2013 22:18 #927278 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan

AvdAkker;215113 schreef : waarom zoek je trouwens plaatwerk van een donor? dit zijn allemaal mooie reparatiestukken om van gewoon ordinaire vlakke plaat te maken, dan leer je niet alleen lassen maar ook wat plaatwerken:)


nou het zal toch deze optie worden :)

stond net bij Erik voor een dichte deur en ik was niet van plan om er nog een avond aan te wagen :loser:

Nou ja, ik ga morgenmiddag weer verder met slijpen en beginnen met lassen, en dan zie ik wel hoe ik het oplos.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2013 23:38 #927285 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1983 360 GLS sedan
Ja, Kl*te. Op mijn telefoon was het nog maar 19:11 en dat bleek dus totaal verkeerd te zijn. Toen ik andere toetsen probeerde bleek hij verder niet te reageren. Hetzelfde een beetje als een computer vast slaat. Via de radio hoorde ik toen dat het al 21 uur was. Toen heb ik de accu er uit gehaald en opnieuw er in gestopt. Nog steeds werkt sim1 niet. Ik was de hele tijd aan de andere kant van de weg op nog geen 400 meter van de werkplaats verwijderd. Had je nog gebeld?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2013 23:39 #927286 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1983 360 GLS sedan
Er is ook geen bericht oid, nu nog steeds niet doorgekomen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2013 09:28 #927295 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Jep, heb 2x gebeld maar kreeg meteen de voicemail.
Heb zelfs J-L nog gebeld, want we dachten dat jullie samen zijn 360 aan het ophalen waren. Maar ook J-L had voicemail :D

We waren er 20.15 uur, 21.00 uur kwamen we nog een keer langs maar er was nog steeds geen activiteit bij je schuur te bespeuren dus we zijn maar weer naar huis gegaan.

Maar zie verder je mail ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD