1983 360 GLS sedan
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ja, het was natuurlijk een grote gok om zo'n duur lasapparaat te kopen terwijl ik 0,0 laservaring heb.
Voordat ik goed en wel wat gelast had, stond er ook al een roestige 360 voor de deur
Ik ben ontzettend blij dat het allemaal lukt en dat motiveert alleen maar meer. Het is ook echt leuk om te doen. Je krijgt zoveel eer van je werk.
Bovendien... al doende leert men. De lasjes worden steeds mooier en sterker. Ik ben ook eigenlijk zomaar begonnen. Wie niet waagt die niet wint.
Bovendien, als het laswerk aan de 360 klaar is, is de investering er al uit. Alle volgende projecten (de rode 343 DLS!!) zijn dan pure winst.
Ik hoop dat ik op deze manier anderen inspireer om ook te leren lassen/te gaan lassen. Al realiseer ik me meteen dat een goed lasapparaat een flinke investering is en dat je ook de ruimte moet hebben. Ik ben m'n ouders ook erg dankbaar dat ik gebruik mag maken van de oprit (met carport, dus altijd droog klussen ) en de verwarmde garage. Die twee (of eigenlijk drie) voorzieningen zijn toch wel een vereiste bij dit soort projecten.
Nou, weer over de 360. Rechtsvoor is alles al teruggebouwd. Front van de auto weer teruggebouwd met de 'gereviseerde' koplampen (glimmertjes!!!). Nu bezig met de remmerij linksvoor; zuiger gangbaar maken (= loshalen, schoonmaken en met ATE Bremszylinder pasta, blauwe tube) en een nieuwe remslang monteren. Remslang zit er al op. Nu de zuiger nog even.
Beide voorste remslangen stonden op springen, levensgevaarlijk. Zal straks wat foto's posten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
En ja ik ben stiekem best jaloers op de door jouw ouders 'gesponsorde' werkplek, wat niet wegneemt dat ook ik mijn ouders dankbaar ben dat ik van hun erf gebruik mag maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Vanmiddag de remmerij "afgemaakt".
Ook zijn de 'nieuwe' koplampen geplaatst. Een verschil van dag en nacht. De oude:
Daarna de voorkant weer opgebouwd (verder niet gepoetst, dus nog een groene grille en bumper). Smoelt een stuk beter zo
Kon de wagen gewoon op het krikpunt opkrikken... de buitenhuid van de dorpel is weggerot, maar voor de rest is het vooral vliegroest en loshangende coating.
Heb al flink lopen krabben en tikken, maar wat er nu nog zit is echt nog hard. Dus alleen een stukje buitenhuid vervangen en de dorpel is weer prima.
weer op z'n pootjes
Daarna de vacuumslangen vervangen, alles netjes in orde gemaakt, carterventilatie even bekeken... maar toen ik de flametrap losmaakte en erachter kwam dat de vlamdover brand- maar dan ook echt brandschoon was, wist ik genoeg: die carterventilatie hoeft niet schoongemaakt te worden
Toen werd het tijd voor starten! Accu erin, alles gecheckt... en starten! Helaas zat er geen leven in. Startmotor draaide vlotjes rond, hij bouwde keurig compressie op, maar de motor sloeg niet aan. Een snelle diagnose leerde dat de motor geen benzine kreeg => benzinepomp kapot. Kan gebeuren, was waarschijnlijk toch wel binnenkort aan de beurt. Beter nu dan onderweg
Morgen maar een nieuwe bestellen, hopelijk later deze week starten en rijden! Heb niet voor niets de remmerij aangepakt.
De dashboardverlichting doet het nog! De meeste controlelampjes ook. Alleen als ik hm op contact zet, gaat er helemaal niets branden. Wordt dus lampjes vervangen
De radio doet het iig prima, en de sigaretteaansteker en klokje hebben ook nog werkende verlichting! Wat een luxe, ben ik niet gewend van de 345!
Nou... "wordt vervolgd" dan maar...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Gelukkig had ik nog een remklauw liggen. Hier zat een perfecte zuiger in. Die zuiger heb ik in de klauw van de 360 gezet. De stofhoes heb ik vernieuwd. Overigens zagen beide klauwen er aan de buitenkant prima uit: het gedeelte dat direct achter de velg zit was zelfs niet eens geroest!
Zoals beloofd nog wat foto's van de oude remslangen. Die stonden echt op springen:
Ohja, mijn nieuwe eezibleed systeem werkt perfect! Ik wil nu al niet anders meer. Gaat ook veel sneller dan het ouderwetse ontluchten
Uiteraard flink veel remolie laten doorlopen, zodat het gehele systeem voorzien is van verse olie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Ik heb ??n keer mee mogen maken wat het is om geen remdruk meer te hebben, behoorlijk schrikken en me achteraf realiserend wat had kunnen gebeuren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
gaat plaatsen, vervang dan ook het grote benzinefilter (in de motorruimte).
Ik ben er vrij zeker van dat dit filter compleet vergomde benzine bevat.
Eigenlijk zou je ook de tank moeten schoonmaken. Maar dan moet je hem
verwijderen en dat is een rotklus. Ik heb dat niet gedaan. Ik heb er een
reinigingsmiddeltje in gegooid. Gevolg: binnen de korste keren filter verstopt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Wouter;217070 schreef : ja, dat gaat lekker zo. Die remslangen zien er inderdaad verschrikkelijk uit, zo ben ik ze nog niet tegengekomen.
De auto is bij de garage tussentijds nog een keer verplaatst. Omdat de zuigers helemaal vastgeplakt zaten in de klauwen en de slangetjes al scheurtjes hadden, denk ik dat ze bij het remmen "door de slangen getrapt hebben" vanwege de enorme remdruk (omdat de zuigers dus niet gangbaar waren).
Maar wat je zegt, zo erg heb ik het nog nooit gezien. Hier moet je ook absoluut niet mee gaan rijden... daarom heb ik de proefrit ook uitgesteld tot de remmen vernieuwd waren.
@ Francois: er zitten helemaal geen filters in. Bij de 345 ging de benzinepomp ook vrij snel na ingebruikname kapot. Ook daar geen filters. In mijn onwetendheid heb ik ook nooit een filter geplaatst, heeft verder geen problemen gegeven en zal het nu ook niet meer geven.
Bij de 360 ben ik zeker van plan om een filtertje voor de pomp te zetten. Ik moet het stuk slang tussen de synflex leiding en pomp toch vernieuwen, dus dan kan ik er net zo goed meteen een filtertje inzetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.