show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1983 360 GLS sedan
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-05-2013 22:27 #931392
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Dankje!
Als ik aan het sleutelen ben leg ik de fotocamera altijd ver weg en die raak ik met vieze handen niet aan. Dan gebeurt het nog wel eens dat er een behoorlijk tijdbestek tussen de foto's zit.
Voordat ik ga lassen, slijp ik in de ruime omtrek inderdaad alle prut weg zodat er minimaal 1cm blank ijzer te zien is. Op de foto's is dat niet (altijd) te zien.
Ik kan sowieso geen goede foto's maken en heb ook totaal niet de ambitie om dat te kunnen. Daarom geven foto's bij mij alleen een flauwe indicatie van hoe iets eruit ziet. Soms is dat een beetje misleidend.
Maarja, ik denk dan altijd maar: als je tot in detail wilt zien hoe de vlag erbij hangt, moet je gewoon even langskomen
We hebben thuis niet voor niets dit schildje onder de deurbel hangen:
Als ik aan het sleutelen ben leg ik de fotocamera altijd ver weg en die raak ik met vieze handen niet aan. Dan gebeurt het nog wel eens dat er een behoorlijk tijdbestek tussen de foto's zit.
Voordat ik ga lassen, slijp ik in de ruime omtrek inderdaad alle prut weg zodat er minimaal 1cm blank ijzer te zien is. Op de foto's is dat niet (altijd) te zien.
Ik kan sowieso geen goede foto's maken en heb ook totaal niet de ambitie om dat te kunnen. Daarom geven foto's bij mij alleen een flauwe indicatie van hoe iets eruit ziet. Soms is dat een beetje misleidend.
Maarja, ik denk dan altijd maar: als je tot in detail wilt zien hoe de vlag erbij hangt, moet je gewoon even langskomen
We hebben thuis niet voor niets dit schildje onder de deurbel hangen:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-05-2013 11:50 #931401
door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic 1983 360 GLS sedan
Ziet er goed uit, Joost!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-05-2013 13:18 #931409
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
ik denk dat Keesdaf66 bedoelt dat ??n volle centimeter wel erg weinig is om schoon te slijpen rondom je laswerk. en dat ben ik wel met hem eens. Zeker op zo'n groot vlak als de dorpel kan het echt geen kwaad om 5 cm de pruttel weg te borstelen en 2 of 3 cm tot blank te schuren. op 1 cm gaat alles verbranden en roken en moet je het er alsnog later afhalen.
Edit overigens vind ik het inzetstuk dat je gemaakt hebt helemaal top!!! mooi werk.
Edit overigens vind ik het inzetstuk dat je gemaakt hebt helemaal top!!! mooi werk.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-05-2013 19:15 #931426
door 16673-dummy
ah op die fiets
dorpel ra is af wat lassen en slijpen betreft
laatste stukje ingelast, en alle zaagsneetjes dichtgelast.
toen maar eens met de remmen bezig gegaan. Nieuwe wielremcilinders achter, remslang, en voorzijde nieuwe slangen, blokken, en klauwen gangbaar maken.
oud
nieuw
nieuw
andere kant
rechtsvoor nieuwe slang
dadelijk nog even verder met de klauw, zuiger is er bijna uit.
HEERLIJK zo'n dealeronderhouden auto! Alle moertjes, wartels e.d. waren nog in goede staat dus ik had nauwelijks problemen met het vervangen van de onderdelen. De remklauw is niet eens verroest! Lak zit er nog op.
Bizar genoeg zijn ook de ankerplaten van de achterremmen nog erg netjes. Wat lichte vliegroest bovenaan en onderaan, maar op de rest zit de lak gewoon nog op! Heb ik nog niet eerder gezien.
Remvloeistof is ook nog best helder, en de zuiger van de remklauw is alleen wat viezig, totaal geen krassen/putten o.i.d.
De remslang rechtsvoor stond op springen. Er zat al een flinke bult op!
Edit: ohja, uiteraard ook alle remsegmenten schoongemaakt en voorzien van een likje kopervet
dorpel ra is af wat lassen en slijpen betreft
laatste stukje ingelast, en alle zaagsneetjes dichtgelast.
toen maar eens met de remmen bezig gegaan. Nieuwe wielremcilinders achter, remslang, en voorzijde nieuwe slangen, blokken, en klauwen gangbaar maken.
oud
nieuw
nieuw
andere kant
rechtsvoor nieuwe slang
dadelijk nog even verder met de klauw, zuiger is er bijna uit.
HEERLIJK zo'n dealeronderhouden auto! Alle moertjes, wartels e.d. waren nog in goede staat dus ik had nauwelijks problemen met het vervangen van de onderdelen. De remklauw is niet eens verroest! Lak zit er nog op.
Bizar genoeg zijn ook de ankerplaten van de achterremmen nog erg netjes. Wat lichte vliegroest bovenaan en onderaan, maar op de rest zit de lak gewoon nog op! Heb ik nog niet eerder gezien.
Remvloeistof is ook nog best helder, en de zuiger van de remklauw is alleen wat viezig, totaal geen krassen/putten o.i.d.
De remslang rechtsvoor stond op springen. Er zat al een flinke bult op!
Edit: ohja, uiteraard ook alle remsegmenten schoongemaakt en voorzien van een likje kopervet
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-05-2013 19:40 #931428
door V300 register
heel mooi werk!
Wat is de staat van de dempers? Ga je die ook nog vervangen?
Wat is de staat van de dempers? Ga je die ook nog vervangen?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-05-2013 19:44 #931429
door V300 register
Goed bezig Joost!
Ik neem aan dat je er ook nog een nieuwe uitlaat onder hangt.
En de schokdempers vervangen. Zijn de veerschotels nog goed?
Dan ook andere veren erin en andere dempers aan de voorzijde.
BBB heeft mooi spul. Vandaag onder mijn GLT gezet.
Ik neem aan dat je er ook nog een nieuwe uitlaat onder hangt.
En de schokdempers vervangen. Zijn de veerschotels nog goed?
Dan ook andere veren erin en andere dempers aan de voorzijde.
BBB heeft mooi spul. Vandaag onder mijn GLT gezet.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-05-2013 21:44 #931433
door V300 register
Mooi werk, dat inzetstuk is erg mooi geworden, ik had gehoopt dat toen mijn dorpels werden gelast ze er ook zo uit zouden komen te zien. Bij mij zitten de inzetstukken iets meer naar binnen toe, alsof er een deuk in zit. Lange termijn project is om ze te vertinnen als een soort plamuur om ze zo toch strak te krijgen, zoveel scheelt het namelijk niet.
Ga jij ook vertinnen of houd je het bij grondlak als anti-roest middel?
Krijg wel steeds meer kriebels om zelf ook zo'n lasapparaat te kopen!
Ga jij ook vertinnen of houd je het bij grondlak als anti-roest middel?
Krijg wel steeds meer kriebels om zelf ook zo'n lasapparaat te kopen!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-05-2013 00:38 #931439
door 16673-dummy
Dank heren!
Laat jullie niet misleiden door het roestige uiterlijk van de dempers en uitlaat. De dempers zijn nog super stug en de uitlaat is, op de voorpijp na, ook echt nog prima. Origineel Volvo ook.
Alle rubbers in de voorwielophanging zien er nog goed uit. Niet verdroogd/gescheurd o.i.d. Stuur ronddraaien gaat zeer soepel en totaal geruisloos. Vergeet niet dat de auto pas 66.000 gelopen heeft he
Schokdempers aan de voorzijde zijn niet veel meer waard. Als de 360 bevalt laat ik een setje veerpoten stralen en coaten, en dan nieuwe remschijven, schokbrekers etc.
Zo, en nu mn nest in
Laat jullie niet misleiden door het roestige uiterlijk van de dempers en uitlaat. De dempers zijn nog super stug en de uitlaat is, op de voorpijp na, ook echt nog prima. Origineel Volvo ook.
Alle rubbers in de voorwielophanging zien er nog goed uit. Niet verdroogd/gescheurd o.i.d. Stuur ronddraaien gaat zeer soepel en totaal geruisloos. Vergeet niet dat de auto pas 66.000 gelopen heeft he
Schokdempers aan de voorzijde zijn niet veel meer waard. Als de 360 bevalt laat ik een setje veerpoten stralen en coaten, en dan nieuwe remschijven, schokbrekers etc.
Zo, en nu mn nest in
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-05-2013 00:41 #931440
door V300 register
Ziet er goed uit joost! Zoals Maurits ook al aangaf beginnen hier ook de kriebels te komen om zelf een lasapparaat aan te schaffen.
Alleen dan het geduld nog even opbrengen om plaatjes netjes op maat te maken
Alleen dan het geduld nog even opbrengen om plaatjes netjes op maat te maken
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-05-2013 09:47 #931444
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic 1983 360 GLS sedan
Joost, dat is enorm mooi werk, laat staan voor een beginner!
Zelf aan het lassen gaan is door jouw voorbeeld een stuk toegankelijker geworden. Nu nog een schuur en een laspapparaat..
Zelf aan het lassen gaan is door jouw voorbeeld een stuk toegankelijker geworden. Nu nog een schuur en een laspapparaat..
Moderators: Mark Smeets