1983 360 GLS sedan
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
dat wilde ik doen zodat ik wist of er ook een nieuwe vlotter, naald, sproeier e.d. in zou moeten.
de vlotter zat dus vast, zoals verwacht. Losgemaakt, getest (niet lek, gelukkig) en weer teruggezet en afgesteld. Meteen de vlotterkamer schoongemaakt.
Daarna de zuiger met naald eruit gehaald en schoongemaakt, want de naald zat helemaal aangekoekt met zooi. Ik moest het er echt af krabben, maar de naald zelf is nog prima! Sproeier ook.
Wat ik er nog aan wil vervangen
- membraam bovenop
- pakkingen
- membraam van de luchtdoseringsklep
- mooi oppoetsen
De oorzaak van het lek is ook gevonden; een van de schroeven van de temperatuurcompensator ontbrak, waardoor er dus feitelijk een 'gat' in de vlotterkamer zat. Dat, i.c.m. de vastgekoekte vlotter zorgde voor een straal benzine bij lopende motor. Gelukkig heb ik een stapel carburateurs liggen dus zo'n schroefje was zo gevonden. Ook de slang tussen luchtfilterbak en carburateur was helemaal gaar en doorgescheurd, die gelijk maar vervangen. Die worden toch wel schaars, ook in mijn eigen verzameling. Zuinig op zijn dus
Vandaag ook met hulp van Robbert-Jan en Kevin wat onderdelen ingeslagen, zal later vanavond een fotootje posten.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
set remblokken voorzijde
tube kopervet
3x remslang (komende week binnen)
binnenspiegel
portiergreeprubbers
rubber kofferbakslot
NOS antenne (huidige is afgebroken)
De remvoeringen achter zijn nog prima dus daar hoef ik niets aan te doen. De voorste remklauwen wil ik eerst open maken, als de zuiger en boring er nog goed uit zien volstaat schoonmaken + nieuwe rubber ringen. Als blijkt dat ze te ver heen zijn, kan ik altijd nog nieuwe klauwen bestellen (want die kosten ook klauwen met geld )
De remschijven zijn nog erg dik (geen slijtrand), ik moet ze wel schoonremmen. Als de 360 bevalt wil ik uiteindelijk de veerpoten poedercoaten en alles daarzo vernieuwen, dus de schijven wil ik voorlopig nog even laten zitten.
Vandaag alle andere losse eindjes afgerond, dus morgen kan ik EINDELIJK de hele dag lassen
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;216330 schreef :
Vandaag ook met hulp van Robbert-Jan en Kevin wat onderdelen ingeslagen,
*Kuch*
:+
- 16673-dummy
- Nieuw lid
(hij is onderhand m'n priv?chauffeur)
ik neem wel een keer een kratje pils mee als je op je nieuwe stek zit
- 16673-dummy
- Nieuw lid
nog geen nette lasjes, maar het zit toch echt helemaal dicht
en alvast geplaatst en op een paar puntjes gehecht
morgenavond verder aflassen. Helaas zit de onderrand niet helemaal gelijk met de rand van de rest van de dorpel, maarja, soit. Vast is vast Nu eerst een van m'n lievelingsfilms kijken: Flodder 1 is op tv!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Goed bezig, Joost!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- E. van Oostveen
- Nieuw lid