- Berichten: 4
1983 360 GLS sedan
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Erik, er was op die plek geen dorpel meer (zie foto's in bericht 53, pagina 3). De buitendorpel was iets verroest, de binnenplaten waren helemaal perfect maar de achterste plaat, waar de kriksteun opgelast zit, was echt helemaal doorgerot. Ik heb dus alles weggeslepen. Ik heb nu een nieuwe kriksteun gemaakt, op een plaat gelast en die plaat is nu dus de 'nieuwe' achterste plaat. Die ga ik vanavond aflassen en vervolgens komen alle platen die erv??r zaten, weer terug op hun plek. Daarna komt het stuk wielkast weer en tot slot de buitenhuid.
Deze auto blijft me verbazen wat roest betreft. Normaal gesproken is juist de binnendorpel aan het rotten waardoor de buitenplaat ook begint, maar dat was hier niet het geval. Aan de andere kant ook niet. En linksvoor ??k niet. Normaal gesproken zou je ook de hele buitendorpel weghalen omdat de binnendorpel roestig is (zoals bij de 360 van Jos v. G.), maar dat is hier dus niet nodig want alles "in" de dorpel is nog goed. Het zijn alleen de buitenste platen.
Dit is wel weer een schat aan ervaring; ik dacht voorheen al goed in te kunnen schatten wanneer iets verrot is en waar de echte rot zit, maar deze 360 gaat daar haaks tegenin
Op de foto's lijkt bijvoorbeeld alsof de dorpel en kriksteun linksvoor de slechtste plek is, maar dat valt 100% mee. Ik ben benieuwd wat ik in de wielkasten (bij de veerpoten) nog ga tegenkomen.
Ik houd het er dan ook op dat de roestplekken pas zijn ontstaan toen de auto is stilgezet, waardoor er geen vuil meer tegen is geslingerd en alleen optrekkend vocht zijn werk heeft gedaan. Daardoor valt het allemaal nog relatief mee. Alleen dat portier linksachter is zo jammer, daar zitten de gaten al in. Doet echt afbreuk aan de rest van de auto, wat er nog prima uitziet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ik doe het heel rustig aan (zou wel sneller willen, maarja ik heb ook nog andere dingen te doen) maar de verwachting is dat het uiteindelijk allemaal wel lukt. Verstand van lassen heb ik ook niet, heb wel een boek gelezen aar uiteindelijk leer je het meeste door maar gewoon "te doen" en te zien waar het schip strandt.
Kwam er net achter dat het leeggewicht van deze 360 1047 kg is. Scheelt weer een categorie in de wegenbelasting volgend jaar! Is wel erg licht, volgens mij zitten alle origineel Nederlandse 360's boven de 1050 kg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Lucluc;216489 schreef : Oooo, studeerde ik nog maar, dan had ik tijd in overvloed en was het leven nog overzichtelijk
haha bekend probleem :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ik ben druk bezig met afstuderen en zie op tegen nog een jaar... maar die Master's degree wil ik er toch nog graag bij hebben, is de investering wel waard. Maar dat is natuurlijk geen smoes om niet aan een auto te gaan werken. J-L, het ontbreekt je gewoon aan motivatie. De echte die-hards gaan gewoon dag en nacht door. Tsss....
(ow wacht, dan ben ik zelf ook geen die-hard )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
powerflux;216491 schreef : ..ik kan niet wachten tot het studeren klaar is.
Ik ook niet hoor! Nog 1 maandje :f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.