show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1983 360 GLS sedan
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2013 10:10 #927296
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Huh? Ik heb mn telefoon altijd aan staan en heb geen gemiste oproep gehad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2013 10:49 #927297
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
O, heb je dan een nieuw nummer?
Wat ik heb gebeld eindigde op 567.
Kreeg trouwens in beide gevallen direct de voicemail, m.a.w. nummer onbereikbaar
Wat ik heb gebeld eindigde op 567.
Kreeg trouwens in beide gevallen direct de voicemail, m.a.w. nummer onbereikbaar

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2013 12:35 #927300
door 16673-dummy
Aiaiai caramba! Muchos slijpwerkos 
Deed best zeer, want alle platen die ervoor zaten waren echt nog roestvrij! Maar ze moesten weg, want de achterste plaat (kriksteun) was slecht.
Eerste reactie toen ik de slijper aan de kant legde: 'hoe moet dit ooit nog goed komen?'
Maar geen zorgen, ik heb een oude 343-motorkap in de schuur gevonden (die al 135 keer in de advertentierubriek heeft gestaan, maar waar niemand voor kwam) en ik heb nog een oud 343-voorscherm (met rotte randen) staan dus plaat genoeg.
De kriksteun ga ik ook zelf maken. Ik vond op de schuurzolder nog een oud frame met vierkante buizen die echt PRECIES dezelfde maat en dikte hebben als de originele kriksteun
Edit: voordat er reacties komen op die kap: "zonde!" of "royement!", er kwam geen hond voor dat ding maar vooruit, als iemand hem VANDAAG nog wil komen ruilen tegen een ander stuk plaatwerk van dezelfde grootte en dikte, ben je welkom

Deed best zeer, want alle platen die ervoor zaten waren echt nog roestvrij! Maar ze moesten weg, want de achterste plaat (kriksteun) was slecht.
Eerste reactie toen ik de slijper aan de kant legde: 'hoe moet dit ooit nog goed komen?'
Maar geen zorgen, ik heb een oude 343-motorkap in de schuur gevonden (die al 135 keer in de advertentierubriek heeft gestaan, maar waar niemand voor kwam) en ik heb nog een oud 343-voorscherm (met rotte randen) staan dus plaat genoeg.
De kriksteun ga ik ook zelf maken. Ik vond op de schuurzolder nog een oud frame met vierkante buizen die echt PRECIES dezelfde maat en dikte hebben als de originele kriksteun

Edit: voordat er reacties komen op die kap: "zonde!" of "royement!", er kwam geen hond voor dat ding maar vooruit, als iemand hem VANDAAG nog wil komen ruilen tegen een ander stuk plaatwerk van dezelfde grootte en dikte, ben je welkom

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2013 15:06 #927305
door 16673-dummy
waar Duvel al niet goed voor is 
eerst een malletje gemaakt, daarna uitgeslepen
Zelf gefabriekte kriksteun
en dan moet het zo worden!
Dit wordt dan de nieuwe binnenplaat. Aan de binnenkant daarvan wil ik nog een extra plaatje proplassen, ter versteviging.
Ik ga zo alles kaal schuren, en dan dit alles vastlassen. Als het allemaal aan elkaar vast zit (ik hoop vandaag), ga ik het hele stuk "kant en klaar" op de auto lassen (zal wel morgen worden).
Zo ga ik stapje voor stapje de hele dorpel weer opbouwen.

eerst een malletje gemaakt, daarna uitgeslepen
Zelf gefabriekte kriksteun
en dan moet het zo worden!
Dit wordt dan de nieuwe binnenplaat. Aan de binnenkant daarvan wil ik nog een extra plaatje proplassen, ter versteviging.
Ik ga zo alles kaal schuren, en dan dit alles vastlassen. Als het allemaal aan elkaar vast zit (ik hoop vandaag), ga ik het hele stuk "kant en klaar" op de auto lassen (zal wel morgen worden).
Zo ga ik stapje voor stapje de hele dorpel weer opbouwen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2013 17:08 #927308
door V300 register
Ziet er keurig uit, zou alleen wel nog flink schuren zodat de las beter hecht, daar had je zelf vast ook aan gedacht. Erik en ik nog wat probleempjes mee gehad bij het vastlassen van m'n slotplaat.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2013 17:19 #927309
door 16673-dummy
Uiteraard!
Inmiddels is alles al kaal geschuurd. Alles ligt (voorbereid en al) klaar om vastgelast te worden. Heb ook al een verstevigingsplaatje gemaakt, om d.m.v. proplasjes op de binnenkant van de buitenplaat te hechten.
Maar er is inmiddels bezoek en ik ruik de pannenkoeken al, dus ik ruim het hele zooitje op en ga een andere keer wel weer verder
misschien morgen na het werk, maar dan zien jullie de foto's vanzelf wel
Edit: heb en passant wel even de achterremmen losgehaald, voeringen zijn nog prima, maar de wielremcilinders zitten zo goed als vast.
Gaat iemand 5 mei naar de Dafhobbydag? Ze hebben dan de wielremcilinders voor de 360 in de aanbieding, maar ze kunnen niet verzonden worden.
Inmiddels is alles al kaal geschuurd. Alles ligt (voorbereid en al) klaar om vastgelast te worden. Heb ook al een verstevigingsplaatje gemaakt, om d.m.v. proplasjes op de binnenkant van de buitenplaat te hechten.
Maar er is inmiddels bezoek en ik ruik de pannenkoeken al, dus ik ruim het hele zooitje op en ga een andere keer wel weer verder

misschien morgen na het werk, maar dan zien jullie de foto's vanzelf wel
Edit: heb en passant wel even de achterremmen losgehaald, voeringen zijn nog prima, maar de wielremcilinders zitten zo goed als vast.
Gaat iemand 5 mei naar de Dafhobbydag? Ze hebben dan de wielremcilinders voor de 360 in de aanbieding, maar ze kunnen niet verzonden worden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2013 21:28 #927317
door V300 register
Hallo Joost en Stefan,
De hoeveelste Volvo in huize Ruizendaal is dit nou alweer?
Zal wel richting de 10 gaan. Mooi dat jullie er meteen werk
van maken, van deze 360 GLS. Succes met lassen.
De hoeveelste Volvo in huize Ruizendaal is dit nou alweer?
Zal wel richting de 10 gaan. Mooi dat jullie er meteen werk
van maken, van deze 360 GLS. Succes met lassen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2013 23:21 #927325
door 16673-dummy
heu.... ja zoiets 
Bedankt!
Na de 360 komt eerst echt de 460 aan de beurt, het is de bedoeling om in de zomervakantie ook eindelijk een begin te maken aan de rode 343 DLS.
Voor zover ik het kan inschatten, gaat dat zeker lukken.
("een begin maken" is namelijk een multi-interpretabel, relatief begrip
)
Die 343 DLS wordt wel een megaproject... dat ding is echt kats- en katsverrot. Maarja, het is onderhand de laatste en slopen is echt een no-go.

Bedankt!
Na de 360 komt eerst echt de 460 aan de beurt, het is de bedoeling om in de zomervakantie ook eindelijk een begin te maken aan de rode 343 DLS.
Voor zover ik het kan inschatten, gaat dat zeker lukken.
("een begin maken" is namelijk een multi-interpretabel, relatief begrip

Die 343 DLS wordt wel een megaproject... dat ding is echt kats- en katsverrot. Maarja, het is onderhand de laatste en slopen is echt een no-go.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2013 23:28 #927326
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1983 360 GLS sedan
kun je niet beter een vierkante meter (of meer als het bevalt) zincor of gegalvaniseerd plaatstaal kopen? hoef je niet elk stukje wat je wilt maken op te schuren, scheelt een hoop tijd.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2013 09:23 #927329
door 16673-dummy
ja eigenlijk wel he :+
ben nu vooral een beetje aan het rommelen om wat ervaring te krijgen met de slijper, lasapparaat en plaatwerk.
wie weet gaat het met inlassen wel helemaal fout en brand ik de gaten erin!
Maar hier bij de dorpel gaat het nog om relatief kleine stukjes, pas bij de veerpoten ga ik echt meters maken (dat vermoeden heb ik tenminste wel...).
ben nu vooral een beetje aan het rommelen om wat ervaring te krijgen met de slijper, lasapparaat en plaatwerk.
wie weet gaat het met inlassen wel helemaal fout en brand ik de gaten erin!

Maar hier bij de dorpel gaat het nog om relatief kleine stukjes, pas bij de veerpoten ga ik echt meters maken (dat vermoeden heb ik tenminste wel...).
Moderators: Mark Smeets