- Berichten: 4
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1983 360 GLS sedan
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
15-04-2013 20:27 #926969
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Danku
Heb er nog veel meer foto's van gemaakt, maar het is nu denk ik wel duidelijk.
Small change of plans... vanavond heb ik de resterende plaatwerkdelen ook weer glimmend opgepoetst en daarna hebben we de 360 in de garage geduwd.
Ik kon mijn zenuwen niet langer bedwingen dus ik heb de schroevendraaier en staalborstel gepakt. Ik ben begonnen bij de kriksteun linksvoor.
Wat ik ook aan het porren en steken was, ik kwam NIET door de bodem heen. Nergens.
Er zit een hoop loshangende coating onder en er zit vliegroest op de bodem, maar meer ook niet.
In die hoek is ook alleen de buitendorpel weggeroest. De binnendorpel is licht aangeroest, maar nergens putten of gaten! Ik was echt stomverbaasd.
Het voorscherm moet er nog af, maar ik denk dat het serieus voldoende is om alleen lokaal een nieuw stuk buitendorpel in te lassen.
De hoek achteraan, bij het achterwiel, is echter helemaal weg. Hier zullen dus zowel een stuk plaat in de wielkast, als in de binnendorpel, als in de tussenplaat, als in de buitendorpel gelast moeten worden. Echt precies die hoek.
Ik denk dan ook dat ik de buitendorpel niet eens hoef los te nemen. Er moet vooraan een nieuw stukje in, en achteraan (maar dat wordt wat meer werk).
Van de week 's avonds ga ik het voorscherm demonteren en de auto bij de achteras op de kriksteunen zetten. Dan kan ik met de slijptol aan de gang.
Na overleg met mijn vader heb ik dan ook besloten om het verder rijklaar maken uit te stellen tot n? het lassen, simpelweg als stok achter de deur om ??rst al het laswerk goed uit te voeren alvorens ik er de weg mee op ga.
Heb er nog veel meer foto's van gemaakt, maar het is nu denk ik wel duidelijk.
Small change of plans... vanavond heb ik de resterende plaatwerkdelen ook weer glimmend opgepoetst en daarna hebben we de 360 in de garage geduwd.
Ik kon mijn zenuwen niet langer bedwingen dus ik heb de schroevendraaier en staalborstel gepakt. Ik ben begonnen bij de kriksteun linksvoor.
Wat ik ook aan het porren en steken was, ik kwam NIET door de bodem heen. Nergens.
Er zit een hoop loshangende coating onder en er zit vliegroest op de bodem, maar meer ook niet.
In die hoek is ook alleen de buitendorpel weggeroest. De binnendorpel is licht aangeroest, maar nergens putten of gaten! Ik was echt stomverbaasd.
Het voorscherm moet er nog af, maar ik denk dat het serieus voldoende is om alleen lokaal een nieuw stuk buitendorpel in te lassen.
De hoek achteraan, bij het achterwiel, is echter helemaal weg. Hier zullen dus zowel een stuk plaat in de wielkast, als in de binnendorpel, als in de tussenplaat, als in de buitendorpel gelast moeten worden. Echt precies die hoek.
Ik denk dan ook dat ik de buitendorpel niet eens hoef los te nemen. Er moet vooraan een nieuw stukje in, en achteraan (maar dat wordt wat meer werk).
Van de week 's avonds ga ik het voorscherm demonteren en de auto bij de achteras op de kriksteunen zetten. Dan kan ik met de slijptol aan de gang.
Na overleg met mijn vader heb ik dan ook besloten om het verder rijklaar maken uit te stellen tot n? het lassen, simpelweg als stok achter de deur om ??rst al het laswerk goed uit te voeren alvorens ik er de weg mee op ga.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
16-04-2013 12:16 #927032
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Zo, inmiddels is de advertentie voor reparatiestukken geplaatst. Ik ga eerst de dorpels aan de achterzijde herstellen. Deze stukken zijn goed bereikbaar als de auto op kriksteunen staat, en dan kan ik wat ervaring opdoen met het lassen.
Daarna gaat de auto aan de voorkant op de assteunen, en worden de veerpoten en voorschermen verwijderd. Dan heb ik alle ruimte om de wielkasten rondom de veerpoottorens van nieuw plaatwerk te voorzien, en kan meteen het stukje dorpel linksvoor gedaan worden.
Ik heb daar nog eens goed zitten krabben en prikken, maar de binnendorpel is wonderbaarlijk genoeg geheel intact. Normaal gesproken (zoals bijv. bij de 360 van Jos en de 360 van Karsten) is de buitendorpel hobbelig, en zit de echte roestschade pas bij de binnendorpels, waar de gaten al in zitten.
Hoe het kan weet ik niet, maar deze 360 heeft alleen een aangetaste buitendorpel. Misschien dat dat komt door een beschadiging o.i.d.
Verder heb ik gisteravond nog de hele bodem systematisch afgespeurd. Hier en daar kwam ik wat loshangende coating tegen, maar absoluut geen roestgaten of laswerk. Ik was echt stomverbaasd. De verwachting was dat ik nog wel e.e.a. tegen zou komen, met name bij de dwarsbalken die dubbel gelast zijn, of bij de bladveerophanging.
Maar: niets dus
Ik heb heerlijk geslapen
Daarna gaat de auto aan de voorkant op de assteunen, en worden de veerpoten en voorschermen verwijderd. Dan heb ik alle ruimte om de wielkasten rondom de veerpoottorens van nieuw plaatwerk te voorzien, en kan meteen het stukje dorpel linksvoor gedaan worden.
Ik heb daar nog eens goed zitten krabben en prikken, maar de binnendorpel is wonderbaarlijk genoeg geheel intact. Normaal gesproken (zoals bijv. bij de 360 van Jos en de 360 van Karsten) is de buitendorpel hobbelig, en zit de echte roestschade pas bij de binnendorpels, waar de gaten al in zitten.
Hoe het kan weet ik niet, maar deze 360 heeft alleen een aangetaste buitendorpel. Misschien dat dat komt door een beschadiging o.i.d.
Verder heb ik gisteravond nog de hele bodem systematisch afgespeurd. Hier en daar kwam ik wat loshangende coating tegen, maar absoluut geen roestgaten of laswerk. Ik was echt stomverbaasd. De verwachting was dat ik nog wel e.e.a. tegen zou komen, met name bij de dwarsbalken die dubbel gelast zijn, of bij de bladveerophanging.
Maar: niets dus
Ik heb heerlijk geslapen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-04-2013 12:28 #927035
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Nou, wacht maar tot je eenmaal begonnen bent met lassen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
16-04-2013 12:41 #927036
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Ja, ik weet dat het veel werk is...
maar als de achterkant eenmaal hersteld is, is er ook wat meer 'drive' om de voorkant weer te repareren
maar als de achterkant eenmaal hersteld is, is er ook wat meer 'drive' om de voorkant weer te repareren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-04-2013 13:09 #927041
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Mooi project, Joost!
En dat interieur, mjammie!
Succes met het laswerk, houd ons op de hoogte met veel foto's, want je weet...
:pics:
En dat interieur, mjammie!
Succes met het laswerk, houd ons op de hoogte met veel foto's, want je weet...
:pics:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
16-04-2013 13:33 #927042
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Ja, ik verheug me nu al op deze "werkplek"
Zelfs op deze wazige foto is het stof en vuil op de vloermat nog te zien, haha. Maar zie die deurpanelen en die stoel. Totaal g??n gebruikssporen, zwarte vlekken, bobbels/rimpels of weet ik wat.
Hopelijk vanavond foto's van slijpwerk. Eerst nog even wat aan de scriptie verder werken, maar daarna duik ik de schuur weer in
Zelfs op deze wazige foto is het stof en vuil op de vloermat nog te zien, haha. Maar zie die deurpanelen en die stoel. Totaal g??n gebruikssporen, zwarte vlekken, bobbels/rimpels of weet ik wat.
Hopelijk vanavond foto's van slijpwerk. Eerst nog even wat aan de scriptie verder werken, maar daarna duik ik de schuur weer in
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-04-2013 13:39 #927043
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Ik heb dus ook dat interieur. En laatst op de VKB NOS beige wintermatjes gescoord!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Colin Haselaar
- Nieuw lid
Minder
Meer
16-04-2013 21:17 #927088
door Colin Haselaar
Beantwoord door Colin Haselaar in topic 1983 360 GLS sedan
Mooie vondst !! Succes met opknappen :y:
Gr Colin
Gr Colin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
17-04-2013 21:16 #927173
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Zo, vanavond even een uurtje of 2 aan het slijpen geweest. Dat heb ik nog nooit gedaan dus het ziet er wellicht wat rommelig uit, maar het gaat steeds beter.
Linksachter heb ik de rotte plekken er wel uitgeslepen. Rechtsachter ben ik al een aardig eind gevorderd, maar de kriksteun viel me wat tegen.
Hoewel de andere stukken plaat daar nog best aardig zijn (alleen de hoekjes verroest), ga ik het toch uitslijpen. Ik vertrouw de kriksteun namelijk niet.
Morgenavond ga ik dus de stukken goede plaat die er nog voor zitten, uitslijpen. Dan kan ik daarna de hele achterplaat, inclusief kriksteun, eruit slijpen en geheel nieuw (van een donor) inlassen. Better safe than sorry!
Hier zit het nog wel aardig goed met de kriksteun
Hoppa, alles eraf
Dit is de kriksteun die ik niet vertrouw
Ik tikte met de slijptol tegen het busje aan, en het hele ding donderde er gewoon onder vandaan
Morgen ga ik dat dus ruim uitslijpen!
Nog even gauw linksvoor lopen krabben, viel reuze mee
Het ziet er bruin uit, maar ik kom echt niet door de bodem heen. Lijkt erger dan het is. Ik ben er op tijd bij, denk ik
Ondertussen heb ik Erik al gemaild, eens zien of ik dit weekend wat donormateriaal kan bemachtigen. Kan ik volgende week beginnen met lassen.
Edit: misschien wel het belangrijkste; ik heb er groot plezier in en kan niet wachten om er mee verder te gaan!
Linksachter heb ik de rotte plekken er wel uitgeslepen. Rechtsachter ben ik al een aardig eind gevorderd, maar de kriksteun viel me wat tegen.
Hoewel de andere stukken plaat daar nog best aardig zijn (alleen de hoekjes verroest), ga ik het toch uitslijpen. Ik vertrouw de kriksteun namelijk niet.
Morgenavond ga ik dus de stukken goede plaat die er nog voor zitten, uitslijpen. Dan kan ik daarna de hele achterplaat, inclusief kriksteun, eruit slijpen en geheel nieuw (van een donor) inlassen. Better safe than sorry!
Hier zit het nog wel aardig goed met de kriksteun
Hoppa, alles eraf
Dit is de kriksteun die ik niet vertrouw
Ik tikte met de slijptol tegen het busje aan, en het hele ding donderde er gewoon onder vandaan
Morgen ga ik dat dus ruim uitslijpen!
Nog even gauw linksvoor lopen krabben, viel reuze mee
Het ziet er bruin uit, maar ik kom echt niet door de bodem heen. Lijkt erger dan het is. Ik ben er op tijd bij, denk ik
Ondertussen heb ik Erik al gemaild, eens zien of ik dit weekend wat donormateriaal kan bemachtigen. Kan ik volgende week beginnen met lassen.
Edit: misschien wel het belangrijkste; ik heb er groot plezier in en kan niet wachten om er mee verder te gaan!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
17-04-2013 21:45 #927175
door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic 1983 360 GLS sedan
??n na laatste foto; scherm hoekje is wel helemaal rot.
Misschien heb ik daar nog wat van liggen.
Daarnaast heb ik nog een donor dorpel die ik toch niet ga gebruiken, heb nu en nieuw setje op reserve.
Misschien kun je beter de voorschermen eraf halen, nu je toch bezig bent.
Je zult zien dat daar nog meer ellende achter zit.
Als het na behandelen met staalborstel eruit ziet als een maan landschap, uitstukken.
Voorkomt problemen voor later, anders komt het er zo er doorheen brullen.
Succes.
Misschien heb ik daar nog wat van liggen.
Daarnaast heb ik nog een donor dorpel die ik toch niet ga gebruiken, heb nu en nieuw setje op reserve.
Misschien kun je beter de voorschermen eraf halen, nu je toch bezig bent.
Je zult zien dat daar nog meer ellende achter zit.
Als het na behandelen met staalborstel eruit ziet als een maan landschap, uitstukken.
Voorkomt problemen voor later, anders komt het er zo er doorheen brullen.
Succes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets