show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1983 360 GLS sedan
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
12-06-2014 09:32 #948537
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
gisteren "even" 20km gesleept. Ik merkte er eigenlijk niet veel van, het Peugeootje wapperde er wel achteraan.
Alleen wegrijden vanuit stilstand had iets meer koppeling nodig
ook gewoon vanuit het hoge gras weggesleept, had verwacht dat de wieltjes wel zouden gaan spinnen maar het kostte geen enkele moeite
Alleen wegrijden vanuit stilstand had iets meer koppeling nodig
ook gewoon vanuit het hoge gras weggesleept, had verwacht dat de wieltjes wel zouden gaan spinnen maar het kostte geen enkele moeite
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Minder
Meer
12-06-2014 12:18 #948548
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1983 360 GLS sedan
Niet zo gek, je mag 1200 KG aanhangwagen trekken, dan spinnen de wielen ook niet
EDIT: je kunt de zin dubbel opvatten. Ik dacht dat alleen de Peug in het gras stond, maar jijzelf blijkbaar ook. Dan is het een ander verhaal.
EDIT: je kunt de zin dubbel opvatten. Ik dacht dat alleen de Peug in het gras stond, maar jijzelf blijkbaar ook. Dan is het een ander verhaal.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
12-06-2014 12:38 #948552
door 16673-dummy
het was een echte Achterhoekse berm, dus oud gras tot kniehoogte en een verende ondergrond
en ja idd, ik stond er zelf ook in. Valt reuze mee dus.
en ja idd, ik stond er zelf ook in. Valt reuze mee dus.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-06-2014 19:48 #948577
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Uit ervaring weet ik dat het sleepoog aan de achterzijde niet je-van-het is
en dat je in zo'n geval beter de trekhaak kunt gebruiken.
en dat je in zo'n geval beter de trekhaak kunt gebruiken.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
12-06-2014 20:02 #948580
door 16673-dummy
Klopt, maar dat risico werd me te groot omdat er al een hulpstuk van de twinnyload aan de trekhaak zit. Dan kun je de sleepkabel niet meer goed vastmaken.
In dit geval was het een Peugeootje van 800 kg, nou dat kan dat sleepoog wel hebben hoor
De balken onder de auto zijn ook allemaal puntgaaf, als er roestschade zou zijn zou het al een ander verhaal worden.
In dit geval was het een Peugeootje van 800 kg, nou dat kan dat sleepoog wel hebben hoor
De balken onder de auto zijn ook allemaal puntgaaf, als er roestschade zou zijn zou het al een ander verhaal worden.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-06-2014 20:47 #948932
door 16673-dummy
volgende week apk!
zou het na een probleemloos jaar (10.000 km) ook een probleemloze apk worden? Zou de eerste keer zijn in mijn automobiele geschiedenis, er was altijd wel iets aan de hand
zou het na een probleemloos jaar (10.000 km) ook een probleemloze apk worden? Zou de eerste keer zijn in mijn automobiele geschiedenis, er was altijd wel iets aan de hand
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-06-2014 23:50 #948935
door V300 register
Zoveel stelt een probleemloze apk niet voor Joost, gewoon ff zelf voorkeuren of laten voorkeuren :yesyes:
Ik werk het apk-lijstje altijd zelf af voor wat ik thuis kan doen. Het meeste haal je er op die manier wel uit. Zelf heb ik dan ook bijna altijd een probleemloze apk, alleen een verschil in remwerking o.i.d. wordt lastig natuurlijk...
Wel leuk overigens, vorige keer was de Volvo goedgekeurd, kom ik aan; ''scheurtje in de handremkabel niet gezien?'' Garage: ''euhhh'' :humor:
(was overigens ook lastig te zien hoor)
Ik werk het apk-lijstje altijd zelf af voor wat ik thuis kan doen. Het meeste haal je er op die manier wel uit. Zelf heb ik dan ook bijna altijd een probleemloze apk, alleen een verschil in remwerking o.i.d. wordt lastig natuurlijk...
Wel leuk overigens, vorige keer was de Volvo goedgekeurd, kom ik aan; ''scheurtje in de handremkabel niet gezien?'' Garage: ''euhhh'' :humor:
(was overigens ook lastig te zien hoor)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-06-2014 18:32 #948937
door 16673-dummy
maar dan is het toch geen probleemloze apk :loser:
handremkabels wel/geen afkeur verschilt per keurmeester; de een vindt het prima zolang de wapening maar niet te zien is, de ander vindt een haarscheurtje al teveel
handremkabels wel/geen afkeur verschilt per keurmeester; de een vindt het prima zolang de wapening maar niet te zien is, de ander vindt een haarscheurtje al teveel
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-06-2014 19:01 #948938
door V300 register
tsja, die handremkabels.
Ik heb een auto waarvan de buitenmantels niet meer nieuw te koop zijn. Wat doe je dan?
Uiteindelijk er opengesneden slangen omheen gedaan, en die met kettingvet volgegoten. Zo roesten de mantels niet.
Maar dat moet je wel met de keurmeester overleggen...
Ik heb een auto waarvan de buitenmantels niet meer nieuw te koop zijn. Wat doe je dan?
Uiteindelijk er opengesneden slangen omheen gedaan, en die met kettingvet volgegoten. Zo roesten de mantels niet.
Maar dat moet je wel met de keurmeester overleggen...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-06-2014 19:04 #948939
door 16673-dummy
gelukkig heb ik dat probleem niet, er ligt hier een stapeltje nieuwe kabels voor de 360
mocht er een scheurtje in zitten (maar die zit er niet ) komt er uiteraard een nieuwe op, anders is het toch maar uitstel van executie. Niks zo irritant als een handrem die niet los wil komen.
Ik gebruik 'm meerdere keren per dag, dus alles is netjes gangbaar. Voor- en achterwielen lopen ook 100% vrij, dus ik ben niet zo bang voor de remmentest. Bovendien is nog geen jaar geleden alles vernieuwd!
mocht er een scheurtje in zitten (maar die zit er niet ) komt er uiteraard een nieuwe op, anders is het toch maar uitstel van executie. Niks zo irritant als een handrem die niet los wil komen.
Ik gebruik 'm meerdere keren per dag, dus alles is netjes gangbaar. Voor- en achterwielen lopen ook 100% vrij, dus ik ben niet zo bang voor de remmentest. Bovendien is nog geen jaar geleden alles vernieuwd!
Moderators: Mark Smeets