show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1983 360 GLS sedan

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-09-2013 20:24 #935662 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1983 360 GLS sedan
Ehhh pssst Joost, je bedoelt denk ik oliepeil ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2013 20:31 #935663 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
dat staat er toch ook :p

nou ben ik altijd zo kritisch v.w.b. spelfouten... maak ik er zelf ook een :humor:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2013 15:40 #935886 door 16673-dummy
gisteren na een bezoekje aan de VKB (spullen brengen) heb ik drie kwartier in de file gestaan op de A59. Het stond gewoon echt helemaal stil. Gelukkig had ik geen haast en dit was natuurlijk een mooie test voor de auto, want het was nog best warm.
Net als wat ik van de 345 gewend ben, werd ook de 360 niet warm of koud van de file. Het metertje bleef keurig staan op z'n plek. Ik heb ook geen blauwe of grijze kwalmen uit de uitlaat zien komen, test geslaagd dus :)

maar genoeg daarover. Ik zat me onderhand gruwelijk te ergeren aan dat knipperende brandstoflampje en de kapotte meter. Omdat die wel heel iets van z'n plek kwam, dacht ik dat het drijvertje van de tankvlotter lek was.
Maar ik kwam laatst iets moois tegen:
[img

een hele nieuwe vlotterunit
[img

het was vandaag lekker weer en ik had nog wat tijd over, dus ik heb het ding maar even vervangen. Uiteraard incl. nieuwe rubber ring, benzineslang en klemmetjes
[img

operatie geslaagd, patient overleden? Nou nee :humor:
Het drijvertje van de oude vlotter bleek niet lek, het hele armpje zat gewoon vastgeroest
[img

[img

verder zat er een hoop troep aan
[img

omdat goede vlotters behoorlijk zeldzaam zijn, vond ik het zonde om de oude klakkeloos weg te gooien. Ik heb hem even open gemaakt om de weerstandsdraad te inspecteren, zodat duidelijk zou worden of het dingetje nog te redden was. Ik had ene grote gore troep verwacht, maar ik werd positief verrast;
[img

de weerstandsdraad was nog helemaal intact! Ik heb alles dus goed schoongemaakt, het armpje en gewrichtje goed gangbaar gemaakt en daarna alles weer in elkaar gezet. Als het goed is zou hij weer moeten werken. Desondanks laat ik lekker de nieuwe vlotter in de 360 zitten, dit gerepareerde exemplaar gaat de schuur in als reserve, samen met de andere vlotteronderdelen die ik laatst van Anjo heb gekregen
[img

de benzinemeter werkt weer, dus weer een klusje afgerond! Nu nog even de oude kachelweerstand proberen te repareren en dan zijn die twee zeldzame onderdelen weer "gered" :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-09-2013 16:01 #935889 door Wouter Borsje
Het is dat die zadeltank wat lastig te verwijderen is, anders had je die misschien meteen mooi even kunnen doorspoelen, getuige de zooi aan het zeefje.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2013 16:28 #935893 door 16673-dummy
ja precies, met wat grind erin en maar schudden :)
maar dat kan helaas niet, ik heb daarom een extra brandstoffilter voor de pomp aangebracht zodat het eventuele vuil dat loskomt daarin blijft hangen en niet in de pomp verdwijnt/de carburateur in gezogen wordt

tot nog toe blijft dat filtertje nog best schoon trouwens!
ik heb een reserve in de auto liggen, mocht het onderweg verstopt raken kan ik er zo een nieuwe in zetten en weer verder rijden :humor:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2013 17:25 #938887 door 16673-dummy
time flies :)

afgelopen weekend een zeeeeeeeer belangrijke modificatie aan de auto gedaan; eerherstel!
[img

laatst was de achterruit beslagen en toen werden de contouren zichtbaar van de sticker die er ooit gezeten heeft... ik had er nog eentje liggen en die zit nu dus op de ruit :)

meteen deze maar even opgeplakt, zodat ik de fietsers en grote boze vrachtwagens ook zie zonder m'n nek 180 graden te verdraaien
[img

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-10-2013 17:29 #938888 door Wouter Borsje
Zeeeer handig dat spiegeltje, zonder nekverrekking toch precies weten wat er in de levenloze hoek zit.

Ik zou niet meer zonder willen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2013 18:56 #938889 door 16673-dummy
op zich had ik niet eens zo'n bezwaar tegen het over m'n schouder kijken, maar het is vooral fnuikend omdat ik ook regelmatig in de auto's van mijn ouders rijd - en die hebben verkleinende spiegels met zo'n ingebouwd dode hoek gedeelte.

als je daarna eens in de 360 stapt, "vergeet" je dus al gauw dat die een veel grotere dode hoek heeft. En precies d?t maakt het zo gevaarlijk :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2013 19:02 #938890 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Ik vind zo'n spiegeltje ook ideaal! De vario had er een, en dat vond ik zo super handig, dat ik de Millionaire ook met deze optie heb uitgerust :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2013 21:44 #938906 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Op het risico dat het een offtopic dodehoekspiegeldiscussie wordt: zelf zet ik de buitenspiegels zo ver naar buiten dat er nagenoeg geen overlap is tussen die buitenspiegels en de binnenspiegels, en zo elimineer je je dode hoek zeer effectief: zodra een auto op de rijstrook links van je uit je buitenspiegel raakt zit hij al in je ooghoek. Je mist dan wel je eigen carrosserie als referentie in je spiegel, maar of je dat nodig vindt of niet is uiteraard geheel persoonlijk.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC