- Berichten: 4
1983 360 GLS sedan
- 16673-dummy
- Nieuw lid
alles hagelnieuw en het glimt je tegemoet als je het kleppendeksel eraf haalt
aan de buitenkant zit al wat lichte oxidatie, maar dat poets je zo weg. Maar ik ben geen poetsfreak en onder de kap hoeft het niet schoon te zijn
(m.a.w. het interesseert me helemaal niks of het glimt of niet)
ik zie nu al op tegen het met een borsteltje bewerken van alle naden en kieren. Die zijn allemaal nog groen en met mos/schimmel erin e.d.
ik las liever een dorpeltje dan dat poetswerk. Vreselijk. Maar ik zal er echt aan moeten geloven bij deze auto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
nieuwe klemmen en nieuwe rubbers, ophangsteunen uitgelijnd.
helaas is bij het aanlassen van de ophangbeugels (in de fabriek, niet door mij) iets misgegaan want als de einddemper bij de trekhaak in de rubbers hangt, is de middelste ophangsteun boven de achteras totaal verkeerd gepositioneerd t.o.v. die van de auto.
Dat rubber zit nu dus helemaal scheef, en de uitlaatpijp zit te ver naar links waardoor de uitlaatklem er scheef op moet, anders raakt die de bladveer. Bovendien raakt de ophanging de uitlaat als die flink rammelt.
Alles zit dus goed vast en ook zoals origineel gemonteerd, maar toch voorzie ik problemen. Even aankijken wat er gebeurt, anders ga ik e.e.a. aanpassen.
Valt me toch tegen van een origineel Volvo uitlaat! Had ik niet verwacht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
hoogte van de pijp tussen middendemper en bocht over de achteras speelt ook een rol in hoe de einddemper komt te hangen trouwens
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
waarschijnlijk zit die pijp tussen middendemper en aansluiting op einddemper (is een losse pijp bij Volvo-uitlaten) niet ver genoeg op de middendemper geschoven, dan krijg je dit soort taferelen.
maar gezien de hoeveelheid werk om die pijp aan te passen (zie dat maar eens los en vervolgens weer vast en gasdicht te krijgen....) ga ik eerst eens even aankijken hoe het zaakje zich houdt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
De uitlaatklem heb ik een achtste slag gedraaid, als het goed is raakt die de bladveer nu n?t niet.
Maar wat ik zei, gewoon even aankijken. De uitlaat hangt iig goed vast want als ik een slinger aan de einddemper geeft, beweegt de versnellingsbak mee
Overigens kwam ik een superhandig borgveertje tegen bij het achterste ophangpunt van de einddemper. Je haakt het rubber om de ophanging, en vervolgens klik je het veertje er overheen. Als het rubber dan losschiet verlies je hem niet.
Bizar dat zoiets er nog functionerend en al op zit na 30 jaar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
dan nog, als hij niet ver genoeg daarop zit heeft dat weinig met de zijdelingse positie van de pijp te maken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
volvofiel;217563 schreef : jazeker
dan nog, als hij niet ver genoeg daarop zit heeft dat weinig met de zijdelingse positie van de pijp te maken
nou, dat zeg je zo maar.. (van achter gezien) staat dan de aansluiting voorpijp-middendemper iets naar rechts, en dus de complexe bocht van middendemper-einddemper iets naar links.
..of precies andersom, ligt maar net aan de uitlijning van de voorpijp. maar invloed heeft het zeker.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.