show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannick's Volvo 360 GL!

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2013 11:48 #932854 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Op een plekje een klein gaatje, en 3 stukjes met vervormingen in het staal erachter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2013 23:02 #932879 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
je zou in die velg ook een binnenband kunnen plaatsen... :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2013 00:46 #932881 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ja.. Kan... :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2013 15:24 #934700 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Hoe is het er nu mee? Is het transport gelukt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2013 15:58 #934701 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Nog geen transport. Gaat nog een paar weekjes duren waarin de dorpels nog worden afgelast en de lekkende remcilinder linksachter wordt vervangen. Dan op transport waar ik hopelijk in mijn vrije tijd ergens de LPG installatie eruit ga lepelen(of laten doen via een ??n of andere spotgoedkope website die inspringt op de terugkerende wegenbelasting voor oldtimers), en het gat in het chassis laten dichten.

Of er gebeurd een wonder en ik kan de auto naar Venhorst krijgen om daar APK goedkeuring te verdienen. Het gat in het chassis zou een niet-dragend deel zijn terwijl deze bij de 340 wel belangrijk is. Nog maar even over gissen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2013 16:45 #934703 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Als de auto rijdt en veilig is (fix dus de rem & fuseekogel) dan mag je (geschorst!) naar een APK keuringsstation rijden. Daar staat geen afstandsbeperking op* , maar zorg wel dat je een bewijsje hebt dat je een afspraak hebt. En ik zou de rustige wegen pakken. Mijn aanbod om te trekken als je een trailer hebt staat overigens nog steeds, maar pas vanaf de 30e weer.

LPG verwijderen kun je prima zelf, maar laat de afsluiters op de tank zitten enzo. Herkeuren moet je wel bij de RDW laten doen.

*ik heb hier zelf met de RDW en de politie over gebeld in 2011 en 2012. Dit is echt zo. Als je auto belastingplichtig is moet je wel bij de RDW een ontheffing van een dag aanvragen. Onderweg iets anders doen zoals boodschappen is echter streng verboden. De rit moet alleen dienen om naar het APK-keuringsstation te gaan. Wordt de auto afgekeurd, dan mag je ook niet terugrijden maar moet hij daar worden hersteld tot hij goedgekeurd is!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2013 19:52 #940320 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Mensen! Met dank aan E. v. O. en garage Janssen rijdt de 360 weer! :)

Eind september met een autoambulance de auto bij garage Janssen gebracht, en een maandje later en heel wat werk later zit er dan toch weer een jaar APK op! :D

Voor de mensen die het andere topic nog niet hebben gelezen (over het LPG-probleem): Ik reed naar huis na nog e.e.a. gesleuteld te hebben aan de 360, en in Nijmegen kon ik opeens niet meer dan 1500-2000 toeren maken. Heel vreemd. Wegenwacht gebeld, bleek er tape tussen luchtfilterhuis en het mengstuk te zitten. Vreemde shit. dat weggehaald en op benzine verder gereden. In Arnhem nog een keer stil gevallen omdat de benzine op was (die knipperde ALTIJD, dus ik dacht dat er gewoon nog genoeg in zat :+ ) en naar huis gesleept.

Na een paar weken met de 340 een serie banden/velgen opgehaald en de lekke band rechtsvoor verwisseld, een paar jerrycans benzine gehaald en erin gegoten (de auto, niet de banden), en toen naar het tankstation gereden en de auto volgegooid, en de banden weer op druk gebracht. En sindsdien 90 kilometer zonder al te veel problemen gereden. Het rijdt ZO veel lekkerder dan mijn 340... En met het oog op volgend jaar, denk ik dat het het beste is om de 360GL op LPG aan te houden en de 340 of op kwarttarief te doen, of te schorsen (maar dan staat ie het hele jaar zonder APK, want die verloopt eind februari en om 'm nou nog met kerst te laten keuren), of te verkopen. Of te slopen, want centrale deurvergrendeling is wel heel erg fijn als ik dat op mijn eigen 360 wil zetten.. Hmm :)

Hoe dan ook, ik ben weer blij! Binnenkort nog laten uitlijnen (ja dat had ik al willen doen ja) en dan de eerste echte verre rit gaan maken over de snelweg in plaats van hier plaatselijk. Oh ja, en nog eens een keer naar het LPG-probleem gaan kijken...

En nog een filmpje:
www.facebook.com/photo.php?v=3738605560603

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2013 16:13 #940442 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Gisteren getankt. 1 op 5,8. Of mijn berekening is niet goed (28 liter op 163 kilometer) of het wordt tijd dat ik me aan de opschakelindicator houd, of tijd om de motor eens af te stellen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2013 16:15 #940443 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
das een best verbruik, zelfs op lpg is dat erg veel! dat ligt niet alleen aan te laat opschakelen hoor, daar is meer mis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2013 16:33 #940444 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Dit is op benzine... Op LPG heb ik volgens mij tussen de 1 op 8,6 - 11,2 gehaald.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD