show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannick's Volvo 360 GL!

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2013 13:23 #931299 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannick's Volvo 360 GL!
waarschijnlijk had je deze al

imgur.com/a/LZsDH

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2013 13:38 #931301 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Een groot gedeelte daarvan wel. De interieurfoto nog niet. Het album van toen staat nog tussen mijn favorieten:
imgur.com/a/CUBNy

Verder heb ik van William ook een stel foto's ontvangen van de buitenkant toen deze nog van hem was.

Thanks Lucluc!

Ik heb een APK-datum geprikt voor over een paar weken, ik verwacht niet dat ie er de eerste keer doorheen komt, maar goed. Herkeuring is gratis binnen twee weken daar en ik heb dan wel een overzicht en idee van wat er ?cht precies moet gebeuren. Tevens heb ik een nieuwe distributieriem en spanrol besteld. :) Kijken of ik dat in mijn eentje voor elkaar kan krijgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2013 13:41 #931302 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannick's Volvo 360 GL!
dat leer-interieur was niet origineel en was er al uit toen ik hem kocht, helaas.. Zou je de foto's van Wiliam ook willen delen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2013 13:43 #931303 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
je hebt voor de distributieriem wel speciaal gereedschap nodig om de krukaspoelie los te krijgen.
Jij moet die voor de B200/B230 hebben. Je moet niet Volvo tool #5034 hebben, die is voor de B19/21/23 en is compleet anders.

Ik denk dat Timen Smit uit Vaassen je wel aan zo'n stuk gereedschap kan helpen, even googlen voor zijn website.

Zelf doen is goed te doen, als het je eerste keer is wel even het werkplaatshandboek erbij ter ondersteuning.
(of je moet het op een sleuteldag doen natuurlijk, hoef je ook geen gereedschap te kopen)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2013 13:47 #931304 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Doe het op een sleuteldag samen. Overigens kan het ook zonder timentool: 7.18

[youtube]jHBwXePU5B0[/youtube]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2013 14:05 #931308 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
da's best risicovol

ik heb tot nu toe altijd nog Volvo tool #5034 gebruikt, daar kun je een ratel met lange arm op zetten die je op de grond laat steunen.
Met de grote ringsleutel kun je dan moeiteloos de centrale bout loshalen, want de ratel steunt tegen de grond en kan dus geen kant op. Je maakt niets kapot en loopt ook niet het risico dat er iets afbreekt of dat je onderdelen onder spanning zet terwijl die daar niet voor bedoeld zijn.

Of je met het nieuwe type tool ook zo kunt werken weet ik niet, "op mijn manier" heb je de bout iig in een oogwenk los (en later ook weer vast).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2013 14:15 #931311 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Dat was mijn idee ook, door er gewoon wat achter in te steken waardoor die niet verdraait. Die #5284 is ook moeilijk te vinden. Ik wil eigenlijk niet wachten op een nieuwe sleuteldag (het is minstens 7 jaar geleden dat dat ding vervangen is, als het niet meer is), en om zo'n stuk gereedschap aan te kopen voor een of twee keer gebruik is ook weer zo-zo. Die dingen zijn 50+ euro. Ik heb helaas ook geen hele lange ratel.

Zal aan William vragen of ik de foto's op Internet/het forum mag zetten; ik heb geen idee hoe hij daar tegenover staat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2013 16:11 #931336 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Woehoee, distributieriem en spanrol (wat een klein ding is dat zeg) zijn binnen, net als een Haynes. Nu vraag ik me af... Ik heb een Haynes van 1976 tot 1991 (up to J registration) en daaronder Service and Repair Manual. Is deze heeel erg anders dan de Owners Workshop Manual? :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2013 19:20 #931343 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
aangezien je clublid bent kun je toch wel wat dingen downloaden van het ledenmenu???

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2013 20:55 #931348 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
De haynes zelf resulteerde laatst in een netwerkfout bij 3 van de 5 bestanden. Een tastbaar exemplaar is wellicht wat handiger omdat ik niet altijd een laptop bij de hand zal hebben. Of internet :)

En aangezien de auto 100 kilometer verderop staat in een schuur zonder internet ga ik dat niet doen :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD