show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannick's Volvo 360 GL!

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2013 14:27 #927216 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannick's Volvo 360 GL!

volvofiel;215146 schreef : isolatiematjes zijn isolatiematjes, niets meer en niets minder

ik zou me eerder druk maken om wat er ONDER die matjes zit... (vaak roest, al dan niet in gatvorm :))


ga niet direct die matjes weghalen, dit kun je ook van de onderkant zien. zit daar niks, dan kun je er wel vanuitgaan dat het aan de andere kant van het plaatwerk ook nog goed zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2013 15:49 #927218 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
van bovenaf kun je juist heel goed zien of er al wat begint :)
Roestrandjes langs de dorpel, of scheuren onder de matjes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2013 21:11 #927234 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ok, dan ga ik me vooralsnog geen zorgen maken. :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2013 00:07 #927678 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Wat niet past, wordt gelast..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2013 00:32 #930591 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Behalve de achterbank, want als ik dat ding ga lassen is er iets niet goed. :P

Gisteren spontaan eventjes langs de Volvo geweest. Door mijn school en de lasser zijn tentamens en drukke weken en vakantie en zo is er relatief weinig gebeurd in die periode, maar toch was ik zo blij om de auto weer te zien :)


Hoe de auto erbij staat :)


Het rechterachterwiel. Zat eerst linksvoor, is omgewisseld maar blijft dus leeglopen :( Goed, het is zo erg nog niet om tweewekelijks eventjes bij het tanken langs de luchtautomaat te lopen.


Linkerdorpel. Eens kijken wat voor antisteenslagspul we hier op gaan smeren. Suggesties mensen? Daarna gaat er de kwast of spuit eroverheen met de originele kleur.



De dorpel aan de rechterkant. Binnenkort nog een keertje schuren en een tweede plamuurlaag voora lle oneffenheden eruit, dan weer schuren, en dan ook aan de slag met antisteenslagspul.

Hierna worden de kriksteunpunten bijgewerkt en in loodmenie oid gezet.

Tevens een videootje in elkaar gezet. Eerste keer maar eventjes gestart op benzine, maar die hield er opeens mee op na de choke uit te trekken. Daarna nog even geprobeerd te starten op LPG. Minuutje gewacht en nog eens geprobeerd, en toen nog eventjes een beetje warmgedraaid. Ik hoor ook een tik, maar ik betwijfel of het zelf uit de motor komt. Klinkt niet heel erg ernstig. Zou het iets kunnen zijn met lagers of iets dergelijks?
[YOUTUBE]Tk9_liePJxo[/YOUTUBE]

De komende tijd wordt het ook rustig. Genoeg te doen met school en daarna met werk zoeken... :uh-uhh: Na mijn eindexamens (eind mei en begin juni) denk ik dat de auto wel naar de APK kan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2013 19:37 #930612 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
je moet geplamuurd staal nooit langdurig aan de lucht blootstellen... plamuur is poreus en er trekt dus vocht in. m.a.w. dat is vragen om nieuwe roest binnen korte tijd. Als je er weer iets mee gaat doen eerst ff met de f?hn helemaal warm/droog blazen, en dan na schuren/opnieuw plamuren/schuren etc gelijk even afwerken met een primerlaag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2013 20:57 #930624 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
niet om je plezier de kop in te drukken...
maar de linker dorpel ziet eruit alsof 'ie binnenkort compleet vervangen kan worden. Hij is al lekker aan het wijken onderaan de naad :)
Ben benieuwd wat daar nog achter zit. Soms kom je op marktplaats goedkoop een complete dorpel tegen, is misschien iets om vast naar uit te kijken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2013 00:27 #930638 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
De ongeprimeerde laag heeft paar dagen of zo zo gelegen, dus ik maak me niet heel veel zorgen. Zal echter doorgeven of ie het nog eventjes wilt droogblazen.

Ik loop met het plan om de dorpels sowieso over een jaar of zo helemaal te vervangen, maar tegen die tijd hoop ik het ook zelf te kunnen (lassen en behandelen en zo). Ik zal mijn ogen openhouden op Marktplaats. Wat is de definitie van goedkoop voor zo'n dorpel?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2013 12:42 #931055 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Mochten mensen toevallig nog foto's tegenkomen van de PB-90-JH van vroeger, dan houd ik me daarvoor aanbevolen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2013 12:45 #931293 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!

Jannick;216627 schreef : Mochten mensen toevallig nog foto's tegenkomen van de PB-90-JH van vroeger, dan houd ik me daarvoor aanbevolen :)


Die heb ik nog ergens, naar aanleiding van mailcontact met de verkoper in 2007 ofzo. Ik zoek ze voor je op!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD