show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannick's Volvo 360 GL!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 11:07 #931873 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ik ben heel benieuwd naar het aantal punten. Ik heb ooit eens gemeend met mijn Ascona A naar een ander APK keurstation te moeten gaan. Ik kreeg toen een waslijst met punten mee, die niet goed zouden zijn......Toen had ik nog niet zo veel ervaring, maar ik kon het niet geloven. Gelukkig doet een clublid van de historisch opel club APK's ergens bij een bandencentrum bij Reek in de buurt. Daar maar naar toe gereden en opnieuw APK laten keuren. Resultaat de helft van het lijstje en wat nuttige tips. En de auto zeker veilig genoeg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 11:23 #931874 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Idem. mijn 340 werd in eerste instantie op vele onderdelen gerelateerd aan de remmen afgekeurd. Het vervangen van een cylinder loste in een klap alles op. Het leek een hele lijst maar het was allemaal gevolg. Ook waren onterecht zaken als rubber hoesjes afgekeurd. Nu 3 jaar laten zijn deze nog steeds voldoende!

Misschien kun je nog eens bij Jeroen langs. Ik heb begrepen dat je stalling 120KM verderop ligt, wat natuurlijk erg klote is, maar van iemand als Jeroen kun je er op aan dat het klopt wat hij zegt.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 11:58 #931876 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ik heb van Jannick begrepen dat hij een te groot remverschil achter heeft. En te veel roestschade in de omgeving van het linkerachterwiel/boven de einddemper.

Ik ga binnenkort een afspraak maken met de jongen die hem aan het lassen is en dan bij zijn stalling langs om even te kijken. Die roestschade kan natuurlijk een probleem zijn, dat remverschil kunnen we wel oplossen. Misschien een lekkende cilinder of gewoon afstelling :)

Verdere punten weet ik niet, maar Jannick zal nog wel een update hier geven denk ik.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2013 12:00 #931877 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Wellichthelpt het om voor de keurig even hard achteruit rijden en dan vol op de remmen. Doe ik altijd voor de keurig.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 12:03 #931878 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Waar staat de auto eigenlijk? Hier in de Achterhoek?
Als hij een beetje in de buurt staat kan ik best een keertje langskomen, eens zien wat we kunnen doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2013 12:52 #931882 door V300 register
Met het merendeel van de punten ben ik het wel eens. En die punten zijn:

1. Linkerdorpel teveel roest

Tsja, gasfles was zondagavond op, laatste stukje wat erin moest kon er dus niet in

2. Rechterdorpel laswerk ondeugdelijk

Zitten was lassen in die onderaan niet helemaal goed aansluiten. Nog een keertje langs en dan is het prima

3. Remverschil achter te groot (zowel op handrem als voetrem)

Ook maar de linkercilinder vervangen, schoonmaken en hopen dat het dan goed is. Weet niet of daar nog andere dingen aan te vervangen zijn?

4. Fuseekogel linksvoor teveel speling
http://i.imgur.com/c1y3fVzl.jpg[
Dat ding daar onderaan zorgt ervoor dat het wiel nogal kan bewegen

5. Linksachter hoofdbalk/hulpbalk teveel roest

Zeg maar achter de uitlaat, daar kan ik mijn hand zo ongeveer in kwijt

En 6. Bandenspanning rondom was klote. Ben vergeten om ze te controleren verder, dus dat was te verwachten.

Ach ja. Dat grote gat komt als een gigantische verrassing. En dat remverschil gaat nog leuk worden om op te lossen gezien mijn technische kennis :w00t: Gelukkig wilt Kevin eens een keertje komen buurten :) En wellicht helpt een keer goed achteruitremmen ook wel, maar daar is het nu een beetje laat voor :f

De auto staat vlakbij Alphen a/d Rijn. Helaas niet in mijn eigen buurt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2013 12:56 #931883 door V300 register
Voor APK is Jeroen toch wel een aanrader. Die keurt zo'n 50 300-series per jaar, dus weet waar ie het over heeft. Ik denk dat Anjo daar ook niet voor niks naar toe gaat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2013 13:03 #931887 door V300 register
Iets voor volgend jaar, denk ik. Voor je het weet worden al deze problemen opgelost en vindt Jeroen een nieuw probleem. Nu is het hier weer langs gaan, laten zien dat alle punten zijn aangepakt, afmelden en wegrijden.

Het herkeuren zal met hopelijk een maand plaatsvinden. Helaas buiten de twee-weken-periode van de herkeuring, maar goed.

Weet iemand het onderdeelnummer van zo'n fuseekogel? Gelijk voor de 340/360?

Edit: En oh ja. Toen we de stalling uitreden naar de APK was ik zo slim geweest om mijn sleutelbos (huissleutel, fietssleutel, flat, ouders' huis, kluisjes, etc) in het bakje onder de radio te doen. Naar APK, teruggereden en wat foto's gemaakt, foto's gemaakt van de punten die aandacht nodig hebben, en toen anderhalf kilometer lopen naar de bushalte, wachten op bus, overstappen op station Alphen aan den Rijn naar Utrecht, in Utrecht naar Arnhem, in Arnhem nog wat rondgehangen en toen maar naar huis. Sta je voor je voordeur, mis je je sleutelbos. En je mobiel is uiteraard leeg. En niemand van de mensen die je kent in de flat doet open. Ook de persoon met mijn huissleutel als reserve niet. Dusss..... Bus terug moeten pakken, trein naar Utrecht, met het laatste restje accu van een andere accu onderin mijn tas gebeld, hij heeft net de tijd gehoord waarop ik aankwam voor mijn mobiel ermee kapte, trein naar Alphen ... En daar stond ie op me te wachten. Goed, nog eventjes langs de auto gegaan dan maar om mijn sleutelbos te pakken :-) Ik ben niet altijd zeer snugger op maandagen...

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 13:37 #931888 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Heb je de auto ontschorst en is de auto officieeel afgekeurd nu? Dan moet je hem namelijk als de donder weer schorsen. Heb je hem niet ontschorst, dan niks aan het handje.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2013 13:39 #931889 door V300 register
Niet ontschorst. Vroeg de keurmeester ook nog naar, ja. :f

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC