show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannick's Volvo 360 GL!

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 14:06 #931891 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
ow, die uitlaat leeft ook niet al te lang meer, zo te zien.

Verder wel een overzichtelijk lijstje, als Kevin je een handje helpt en de lasser er nog een paar uurtjes in wil steken ben je er wel ;)
Achterremmen zal een kwestie zijn van schoonmaken en op bepaalde plekken invetten met kopervet (weet Kevin wel, hij heeft het mij ook geleerd :D).
Als je de remcilinder gaat vervangen, kijk dan ook kritisch naar de rechter. Misschien moet je die dan ook vervangen, anders krijg je alsnog remverschil.

Fuseekogel heb ik hier liggen: onderdeelnummer 3211956. Gezien we hier zelf 3 2-liters hebben staan is die niet te koop, maar ik heb hem gekocht bij Dafhobby dus wellicht heeft hij er nog eentje, of Born Built Beauties.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2013 14:32 #931899 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Uitlaat moet inderdaad ter zijner tijd vervangen worden.

Remcilinder rechts is bij Erik in februari vervangen :) Hij stelde volgens mij nog voor om het achter nog even te kijken, maar omwille van geld en zo heb ik dat toen maar niet gedaan... :o Dus grote kans dat ie daar ook aan het lekken is.

Bij Dafhobby kan ik dat artikelnummer niet vinden, net als bij BBB. Volgens mij kom ik dan bij Scandcar of zo uit om dat te bestellen

edit: "not in assortiment anymore".. aight

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 14:35 #931900 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannick's Volvo 360 GL!

Jannick;217506 schreef : Uitlaat moet inderdaad ter zijner tijd vervangen worden.

Remcilinder rechts is bij Erik in februari vervangen :) Hij stelde volgens mij nog voor om het achter nog even te kijken, maar omwille van geld en zo heb ik dat toen maar niet gedaan... :o Dus grote kans dat ie daar ook aan het lekken is.

Bij Dafhobby kan ik dat artikelnummer niet vinden, net als bij BBB. Volgens mij kom ik dan bij Scandcar of zo uit om dat te bestellen

edit: "not in assortiment anymore".. aight


www.dafhobby.nl/daf_produkt.php?idnr=397...%20360%20achterzijde

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
04-06-2013 14:39 #931901 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Jannick's Volvo 360 GL!

powerflux;217507 schreef : www.dafhobby.nl/daf_produkt.php?idnr=397...%20360%20achterzijde


Volgens mij ging het om de fusee kogel ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 15:03 #931902 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
gewoon even voor mailen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2013 22:44 #931930 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Heb gemailed naar Dafhobby, en deze zou onder onderdeelnummer 3268631 op de website staan:
www.dafhobby.nl/daf_produkt.php?idnr=384...%20Volvo%203%20serie

Maarrrrr... Past deze op een 360? want deze staat niet in het lijstje van types.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 22:58 #931933 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
ja hoor, past wel

grappig, zijn er blijkbaar twee nummers voor geweest. Het door mij genoemde nummer staat niet in de boeken, maar het staat toch echt op het zakje dat nog origineel dichtgeseald is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2013 13:57 #931964 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Informatie op Dafhobby is aangepast :) Zodra ik 't kan wordt dit item in ieder geval besteld.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2013 22:49 #932838 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Fuseekogel was verder niet op tijd bezorgd, pfff.. lekker, dan had ik vandaag nog iets zinnigs te doen gehad. Eerst naar de Praxis, gamma en een autozaak en andere technische winkel langsgeweest om onderdelen te halen en spuitbussen en zo, en toen we in de schuur kwamen was dit een ontzettend leuke verrassing:




Nou ja.. fijn.. Met een stuk metaal aan de ratel de moeren eraf gekregen, reservewiel gemonteerd, laten zakken en dan met de band naar buiten. Eventjes in de sloot gegooid, met dit als gevolg:


Hij lekt dus op best nogal wat plekken lucht. Een ideetje is om 'm te gaan zandstralen. Iemand nog 4 velgen met minstens 3 millimeter profiel te leen of te koop voor een kratje goed bier? :p Een ander idee kwam van Bart om de velgrand goed schoon te maken en in te spuiten met wat vettigs en vervolgens 'm iets te hard oppompen. Zou dat een passende oplossing zijn?

Verder mijn eerste paar lasjes geprobeerd op 1mm staal. Het ging even later toch nog best goed. Het resultaat is een soort van TARDIS geworden, waarvan mijn vriend zo ongeveer alles voor de rest heeft gelast en zo. Maar ach, ik heb kennis gemaakt met een lasapparaat en het voelde op het einde best wel vertrouwd. Dat scheelde enorm :) En het verschil in kwaliteit zie je overigens ook wel... Links is wat hij heeft gelast, en rechts is wat ik heb gelast...


Verder de bumpers behandeld met lijnzaadolie en dat zag er meteen al een stuk beter uit. Op de voorbumper waren er nog een paar plekjes die niet echt goed wilden worden, maar ach.

Over twee weken ben ik er als het goed is weer :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2013 11:27 #932853 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ik ben benieuwd naar de andere kant van de lasnaad?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD