show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 340 GLE Millionaire

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2013 19:54 #933111 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Ik heb ook wel eens een spoiler vastgekit met speciale daarvoor bestemde zwarte rommel, en daar kon wel een olifant aan hangen :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2013 20:14 #933115 door V300 register
Weet je toevallig wat voor kit dat was? Het zou mooi zijn als ik helemaal geen gaten hoef te boren :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2013 12:37 #933141 door V300 register
ja, het was van het merk Elch, P1 spoilerlijm

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2013 18:16 #933185 door V300 register
Claxon

Vandaag heb ik mezelf, en de Volvo, weer getrakteerd op een ritje naar de sloop. Geen laatste ritje, want dat zal hij nooit maken, maar wel een ritje om nog meer goodies te halen :D Van Bladel naar Damen in Tilburg over binnendoor weggetjes, en je weet weer hoe heerlijk dat Brabant is om te toeren! Je hebt hier prachtige weggetjes liggen tussen de boederijen, door de bossen, een paar van die mooie dorpjes er tussen. Eigenlijk een ??npersoons toerrit dus! Als je de gps maar uit zet, en zelf een beetje de goede kant op probeert te komen :D

Maar goed, de claxon. Ik heb die van een 850 gekocht, vooral omdat die makkelijk te vinden zijn (achter de grill). Ik heb meteen maar de hoog- ?n laagtonige meegenomen. De leukste (lees: luidruchtigste) combinatie was echter de hoogtonige van de 850 in combinatie met de standaard 340 claxon.

850 claxon:

340 claxon:

Spoiler

Verder stond naast die 850 op de sloop een vroege witte 440, met een opvallend detail. Deze had namelijk de ouderwetse rubberen spoiler, en nog ongespoten ook! Die moest ik dus hebben :}

Nu kent deze spoiler ook wat nadelen... Enerzijds is hij behoorlijk zwaar, dus dat zullen de veren van de kofferklep misschien niet omhoog krijgen. Anderzijds braken bij het losdraaien al 2 bouten af, en de rest is ook niet veel soeps meer... Afslijpen en straks kitten dat ding dus.

Verder wist de eigenaar van de sloop mij nog te vertellen dat hij thuis nog een 340 uit 1983 heeft staan, sinds vorige zomer geschorst maar nog niet op de sloop i.v.m. plaatsgebrek. Deze was weggedaan door de vorige en eerste eigenaar omdat hij niet meer mag rijden, maar had destijds net nieuwe apk. Qua roestvorming was hij nog netjes, volgens de sloper, alleen had hij bij de voorbalk wat roest.
Ik heb hem gevraagd die auto een keer naar het terrein te brengen, zodat ik een keer kan kijken om deze auto wellicht te redden als hij het nog waard is :D
Over een week, of misschien 2, moest ik eens opbellen want hij ging er spoed achter zetten :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2013 23:11 #933478 door V300 register
Even een update over de 340:

10 augustus staat een afspraak om te kijken hoeveel er gelast moet worden, hoeveel tijd dat gaat kosten, en hoe we dat gaan aanpakken :w00t:

De auto loopt stationair 1500 toeren, vast een carburateurprobleem dus er komt een nieuwe op (oude ga ik reviseren).

De bovenste aansluiting van de radiatorslang begint te lekken waar het aansluitpunt op de radiator is gesoldeerd. Waarschijnlijk omdat de slang lek was, en vervangen door een stugge, niet originele slang... Oplossing: Radiator w??r solderen en nu met een originele 2e hands slang monteren. Nieuw helaas niet te krijgen voor de 1.7 :(

Nog wat kleinere minder belangrijke dingen, als het maken van een beugeltje om de knipperlichthendel op zijn plaats te houden, en het uitzoeken waarom de verlichting van de tellerbak het niet altijd doet (ik denk de contacten van de lichtknop eens schoonmaken)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-07-2013 09:39 #933507 door V300 register

General Custom;219146 schreef : De bovenste aansluiting van de radiatorslang begint te lekken waar het aansluitpunt op de radiator is gesoldeerd. Waarschijnlijk omdat de slang lek was, en vervangen door een stugge, niet originele slang... Oplossing: Radiator w??r solderen en nu met een originele 2e hands slang monteren. Nieuw helaas niet te krijgen voor de 1.7 :(

Gemaakt! De radiateur lekte inderdaad opnieuw waar de bovenste slang er op zit. Dit buisje is er nu opnieuw opgesoldeerd, en de slang er naartoe vervangen door een redelijke goede 2e hands.

(Het witte spul is babypoeder, zodat het zichtbaar wordt als de zaak lekt)

Verder heb ik nu ook weer verlichting in de tellerbak, het bleek dat de stekker van de lichtschakelaar aanduwen genoeg was! Het zou kunnen dat deze iets of wat los is gekomen toen ik de knipperlichthendel tijdelijk heb vastgemaakt met een ijzerdraadje :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2013 22:16 #933880 door V300 register
Uitlaat

Veel bezit geweest met de 340 GL Special, maar vandaag t?ch iets te melden over de Millionaire. Er ligt een zo goed als nieuwe uitlaat klaar! Overgenomen van Diede.

Verder heb ik bedacht dat ik onder de Millionaire een variomatic wil in plaats van handbak, indien technisch mogelijk uiteraard. Die in de GL Special bevalt zo goed! Het mooiste zou natuurlijk een combinatie zijn: injectie van een 440 er op, en een variomatic van een 340 :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2013 22:24 #933882 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
altijd handig, een reserve-uitlaat.
Voor als de dag voor je op vakantie gaat, je middendemper doormidden scheurt :no_comment: :f

Heb je inmiddels al een afspraak bij de lasser? als ik het goed begrepen heb, zou dat deze zomer gebeuren toch?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2013 22:38 #933885 door V300 register
Zaterdag 10 augustus heb ik een afspraak bij de lasster (ja een vrouw :yesyes:) om een inschatting te maken van de hoeveelheid werk en de kosten.
Verder ga ik komende week een keer langs een spuiter net over de grens in Belgie voor een offerte. Over het algemeen vallen dit soort klussen in Belgie vaak goedkoper uit, en ook materiaalkosten zijn vaak lager.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2013 16:24 #933906 door V300 register

ginkelvanmichiel;218763 schreef : Ik heb ook wel eens een spoiler vastgekit met speciale daarvoor bestemde zwarte rommel, en daar kon wel een olifant aan hangen :P

En daarna loadadjuster gemonteerd?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC