show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Bart's 340 GLE Millionaire
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-06-2013 15:04 #932297
door V300 register
Brink
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
volvofiel;217912 schreef : huh?
Tobo-trekhaak?
Brink
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2013 15:10 #932298
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
ah, dus geen originele Volvo-trekhaak. Daar hebben we hem al

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-06-2013 14:06 #932460
door V300 register
Dag 5
Vandaag de andere handremkabel met opa vervangen. Hij kan er weer even tegenaan
(Helaas geen foto's aangezien mijn handen te smerig waren om mijn telefoon aan te raken)
De auto is nu ook weer van de put af, en hij loopt weer (hoewel na een keer warmrijden vast weer een stuk beter, nu heb ik hem enkel met choke aan laten lopen). De volgende stap is apk!
Bij die apk laat ik meteen de remslangen en remvloeistof doen, omdat dat een gebras tot en met is. Daarna staat de versnellingsbak op de planning, en natuurlijk lassen
Vandaag de andere handremkabel met opa vervangen. Hij kan er weer even tegenaan
(Helaas geen foto's aangezien mijn handen te smerig waren om mijn telefoon aan te raken)
De auto is nu ook weer van de put af, en hij loopt weer (hoewel na een keer warmrijden vast weer een stuk beter, nu heb ik hem enkel met choke aan laten lopen). De volgende stap is apk!
Bij die apk laat ik meteen de remslangen en remvloeistof doen, omdat dat een gebras tot en met is. Daarna staat de versnellingsbak op de planning, en natuurlijk lassen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-06-2013 22:56 #932673
door V300 register
Vandaag is de auto richting de garage gegaan voor de keuring. Mijn keuze is gevallen op
Autoservice Bladel
omdat dit dichtbij is, ze bijna meteen tijd hadden, en bovendien heel enthousiast reageerden op dat het een Volvo 340 betreft! Ik denk dat ik hier een goed adres aan heb :w00t:
Morgen wordt de auto nagekeken, dat kost verder niks. Ze bellen mij dan over de eventuele pijnpunten voor apk, en wat alles gaat kosten. Wat ze in elk geval doen is het volgende:
-Nieuwe remslangen en remolie
-Nieuwe pakking voor het differentieeldeksel (de huidige lekt)
-Nieuwe differentieelolie en versnellingsbakolie
-Apk-keuren
Verder is de motor merkbaar een stuk pittiger nu de keerring achter de verdelerkap niet meer lekt, en de contacten daar vol olie gooit. Zijn 80 paarden herleven
Vandaag heb ik ook een stuk met de auto gereden, van de stalling naar de apk. Wat rijdt zo'n ding lekker zeg! Zeker na 8 maanden afkicken :}
Ook heb ik hem een keer goed gewast en gesopt. De 340 is weer grijs in plaats van bruin
Morgen wordt de auto nagekeken, dat kost verder niks. Ze bellen mij dan over de eventuele pijnpunten voor apk, en wat alles gaat kosten. Wat ze in elk geval doen is het volgende:
-Nieuwe remslangen en remolie
-Nieuwe pakking voor het differentieeldeksel (de huidige lekt)
-Nieuwe differentieelolie en versnellingsbakolie
-Apk-keuren
Verder is de motor merkbaar een stuk pittiger nu de keerring achter de verdelerkap niet meer lekt, en de contacten daar vol olie gooit. Zijn 80 paarden herleven

Vandaag heb ik ook een stuk met de auto gereden, van de stalling naar de apk. Wat rijdt zo'n ding lekker zeg! Zeker na 8 maanden afkicken :}
Ook heb ik hem een keer goed gewast en gesopt. De 340 is weer grijs in plaats van bruin

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-06-2013 13:55 #932801
door V300 register
Vanmiddag ben ik bij de garage geweest waar de apk wordt verzorgd.
De 340 is afgekeurd
Door de immensgrote financieele schade die dit met zich meebrengt twijfel ik of ik de 340 wel kan blijven rijden. Aan de andere kant is het wel een probleem waar ze op den duur allemaal last van krijgen... Het hoort bij de ouderdom zeggen ze.
De schade is een kale voorband! Meteen maar 2 nieuwe er op, en glansrijk door de keuring
De 340 is afgekeurd

Door de immensgrote financieele schade die dit met zich meebrengt twijfel ik of ik de 340 wel kan blijven rijden. Aan de andere kant is het wel een probleem waar ze op den duur allemaal last van krijgen... Het hoort bij de ouderdom zeggen ze.
De schade is een kale voorband! Meteen maar 2 nieuwe er op, en glansrijk door de keuring

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-06-2013 21:51 #932827
door V300 register
Kale voorbanden? dan drijft je motor zeker de verkeerde wielen aan

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-06-2013 01:49 #932842
door V300 register
Hahaha, waarschijnlijk :+
Ik denk omdat ik altijd rustig rijd, dan slijten de achterbanden ook niet hard natuurlijk...
Ik denk omdat ik altijd rustig rijd, dan slijten de achterbanden ook niet hard natuurlijk...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-06-2013 10:12 #932846
door V300 register
Verkeerde uitlijning denk ik.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-06-2013 10:55 #932847
door V300 register
Zou ook zomaar eens kunnen 
Het viel me trouwens wel mee dat de koplampen nog goed stonden, nadat ik koplampwissers heb gefabriceerd!

Het viel me trouwens wel mee dat de koplampen nog goed stonden, nadat ik koplampwissers heb gefabriceerd!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-06-2013 23:55 #932966
door V300 register
Opgehaald
Vandaag heb ik de 340 opgehaald, en ze rijdt weer super!
De versnellingsbak schakeld merkbaar een stuk soepeler met de verse olie, ik kan dat iedereen aanraden
Bovendien lekt het differentieel nu ook geen olie meer, en loopt hij weer helemaal perfect!
Helaas ??n stukje miscommunicatie: ik wou de remslangen en remolie vervangen, maar men heeft alleen de remslang achter vervangen en de olie bijgevuld... Voor zijn de remslangen echter nog prima, dus ga ik zelf de remolie maar een keer vervangen. Ik heb zo'n Eezybleed-setje liggen, dus hoe moeilijk kan het zijn
Verder liggen er 2 nieuwe voorbanden op, is hij uitgelijnd, heeft nieuwe apk, en kan er technisch weer even tegen. Nu het volgende hoofdstuk, roest!
Vandaag heb ik de 340 opgehaald, en ze rijdt weer super!
De versnellingsbak schakeld merkbaar een stuk soepeler met de verse olie, ik kan dat iedereen aanraden

Helaas ??n stukje miscommunicatie: ik wou de remslangen en remolie vervangen, maar men heeft alleen de remslang achter vervangen en de olie bijgevuld... Voor zijn de remslangen echter nog prima, dus ga ik zelf de remolie maar een keer vervangen. Ik heb zo'n Eezybleed-setje liggen, dus hoe moeilijk kan het zijn

Verder liggen er 2 nieuwe voorbanden op, is hij uitgelijnd, heeft nieuwe apk, en kan er technisch weer even tegen. Nu het volgende hoofdstuk, roest!
Moderators: Mark Smeets