show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 340 GLE Millionaire

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2013 10:25 #933944 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bart's 340 GLE Millionaire
als je die middendemper met rechte pijp nog kwijt moet wil ik hem wel overnemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2013 18:19 #933961 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Ik twijfel Floris, Ik zit er aan te denken om een pijp z?nder demper te knutselen :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2013 22:34 #934013 door V300 register
Elektrische spiegels en ramen

Vandaag heb ik de Millionaire ook weer eens zijn welverdiende aandacht gegeven. Jawel, accessoire-aandacht :D Als alles is aangesloten is dit echt een van de meest luxe 340's. Nu is het enkel hardwarematig gemonteerd, kabels moeten nog worden getrokken en aansluitingen gemaakt.

De deur kaal gemaakt, het lijkt wel een Winner zo :P

De spiegels er op, meteen maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om zo'n dodehoekspiegeltje te monteren. De 340 GL heeft het ook, en dat werkt toch best goed.

Verder heb ik achter de ramen elektrisch gemaakt. Officieel origineel niet leverbaar, maar ik heb het in dezelfde stijl met dezelfde materialen gemaakt als voor. Zo ziet het er toch netjes en origineel uit!

Verder het motortje nog gepoetst:

Als laatste heb ik de zitting van de bestuurdersstoel vervangen door een exemplaar in nieuwstaat uit een sloper. Deze had namelijk 2 donkere plekjes, iets waar ik me aan erger.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2013 08:55 #934020 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
hoe heb je dat gedaan met de achterportieren? gewoon een motor op het mechanisme gezet o.i.d.?

General Custom;219713 schreef : Als laatste heb ik de zitting van de bestuurdersstoel vervangen door een exemplaar in nieuwstaat uit een sloper. Deze had namelijk 2 donkere plekjes, iets waar ik me aan erger.

volgende keer iets eerder naar de wc dus, en geen bruine bonen meer eten ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2013 09:04 #934022 door V300 register
Die motorruimte kan ?cht niet zo. Alles electrisch, maar nog steeds een carburateur?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2013 09:11 #934024 door V300 register

volvofiel;219721 schreef : hoe heb je dat gedaan met de achterportieren? gewoon een motor op het mechanisme gezet o.i.d.?

volgende keer iets eerder naar de wc dus, en geen bruine bonen meer eten ;)

Dit behoeft nog wat aanpassing om alles een beetje leuk te laten passen (motortjes hangen nu even vast met tape), maar inderdaad. Je kunt dat stuk buigen waar de kabel doorloopt, en zo de meest geschikte plaats zoeken om het motortje in te bouwen. Plaatsgebrek is er wel, dus dat is nog even pielen...

Lucluc;219723 schreef : Die motorruimte kan ?cht niet zo. Alles electrisch, maar nog steeds een carburateur?

Dat vind ik nu ook! Ik wil er nog wel een keer injectie op maken (en cvt), maar tot nu toe is dat nog een beetje te hoog gegrepen voor mij. Ik wil binnenkort w?l de onderdelen in huis halen. Het grootste probleem lijkt me echter het aansluiten van de elektronica...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2013 09:31 #934025 door V300 register
Je kunt bijna beter dan een complete 440 1.7i kopen (een vroege zonder startblokkering) waar je zaken als de kabelboom kunt vanaf halen.
Toen ik mijn Fiat Panda uit '82 ombouwde naar Injectie heb ik ook een complete donor gebruikt en dat was best fijn... Maakte het een stuk gemakkelijker.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2013 09:50 #934027 door V300 register
Dat is ook weer zo, en voor een paar ?100 heb je er een. Wat het lastig maakt is dat ik thuis geen plaats heb om te slopen, en iemand anders wil ik daar niet mee lastig vallen. Voorlopig dus nog even carburateur...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2013 09:55 #934028 door V300 register
ik heb dat slopen ook gewoon op straat gedaan hoor ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2013 13:34 #934039 door V300 register
Dat is natuurlijk ook wel te doen, zoveel heb je er niet voor nodig (kop, kabelboom, inlaatspruitstuk, vergasser, en lambdasonde?)
Maar aan de andere kant, als je naar de sloop rijdt kun je het ook in je kofferbak mee nemen. Geen zooi, en geen ruzie in de buurt :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC