show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 340 GLE Millionaire

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2013 08:18 #932971 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
neem dat ontluchten wel even serieus a.u.b. :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2013 10:52 #932974 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Hier een leuk filmpje van zo'n eezibleed ding:

Lijkt me makkelijk zat toch? Natuurlijk wel iets om serieus aan te pakken, maar eerst in stilstant een keer testen lijkt me vrij logisch...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2013 23:00 #932991 door V300 register
Grill

Ik had nog een zilveren grill liggen, ooit overgenomen met een partijtje onderdelen. Vandaag heb ik eens gekeken hoe hij staat:

Het is anders... Misschien oogt het wat vlotter als geheel, of moderner, wat je wilt, maar het kan mij niet helemaal bekoren. Misschien zou hij mooier uitkomen op een auto met een andere carrosseriekleur. Wat denken jullie?

Dit is met de standaard grill:

En voor de fun, hoeveel is een sedan nu werkelijk groter dan een hatchback? Aan nuttige ruimte welteverstaan. Je ziet het als je er een hatchbackmat in gooit :D Let niet op die prachtige schoenen :p

Verder heb ik (alweer) een nieuwe radio geinstalleerd. Voorlopig de laatste, want dit is het absolute topmodel uit zijn tijd. Ooit heeft iemand hier een paar 1000 gulden voor af mogen rekenen... Morgen foto's!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2013 00:34 #932996 door V300 register
De zwarte grill vind ik veeeel mooier.

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2013 15:51 #933003 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Bart's 340 GLE Millionaire
ik vind de zilver grijze grille meer hebben.
Maakt het wat chiquer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2013 17:00 #933009 door V300 register
of kitscheriger ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2013 18:52 #933044 door V300 register
Leuk, die verdeeldheid over de grill :p Het blijft voorlopig gewoon bij het oude, de zwarte grill. Die vind ik persoonlijk toch net iets smaakvoller. Ik denk dat zo'n zilveren grill op bijvoorbeeld een blauwe of groene wagen beter tot zijn recht zal komen...

Radio

Ik wist jullie al te melden dat ik een andere radio had ingebouwd, een CR-201, de meest luxe standaard radio voor in een 300-serie. Dat is voor een GLE Millionaire natuurlijk een must :D
Het inbouwen ging wel wat lastiger dan ik gewend ben, want het past allemaal maar n?t. De stekkers hangen achter buiten het radiovak om de zaak een beetje te laten passen.

Er is een mogelijkheid om 4 speakers aan te sluiten in plaats van de destijds gebruikelijke 2. Natuurlijk mag die mogelijkheid niet onbenut blijven! Draden trekken dus... Een hoop sloopwerk om de draden netjes langs de bestaande draadboom te krijgen!

Ten slotte de draden ook aangesloten op de achterspeakers. Het geluid is nu al stukken beter! Natuurlijk zijn die jaren 80 boxjes niet te vergelijken met modern spul, dus morgen maar eens richting de onderdelenboer voor andere (moderne) inbouwspeakertjes :D

Claxon

Vandaag heb ik ook een extra claxon ingebouwd. De bedoeling was onderstaande hoge-tonen-toeter, welke waarschijnlijk van een Volvo 360 komt. Helaas was de pret van korte duur, omdat hij het slechts ??n keer deed... Enkeltje kliko dus :(

De draden lagen er intussen natuurlijk al wel, dus dan zolang maar een extra standaard claxon. Binnenkort maar weer eens een 360 zoeken op de sloop...

Nu kan ik ook toeteren naar bekenden aan de rechtse kant :p

Voor de ?chte overtuigingskracht hebben we altijd dit ding nog liggen :+ Doen of niet doen?

Roest paravan
Dit is het gemeenste roestplekje van de 340. Deze moet gelast worden, dit jaar nog. Voor nu is het vooral een kwestie van de schade zoveel mogelijk proberen te beperken, en dat lijkt nog vrij goed te lukken! De plaatsen die ik vorig jaar heb behandeld zijn in elk geval niet verder gaan roesten.

Omdat zich een paar bruinige blaasjes vormden heb ik de zaak maar eens kaal geslepen, zoveel ik kon zonder de plastic afwerkrand van het dakgootje te beschadigen. De hoeveelheid echt doorgeroest spul valt mee, dus ik heb hoop dat de voorruit bij het lassen kan blijven zitten :D

Toen een laag antiroest... Dat actionspul is geweldig, maar veel mensen vergeten de stap van het vochtig maken. Klinkt gek, maar voor je dit spul gebruikt moet het kale metaal vochtig zijn, anders werkt het v??l minder goed. Ze zeggen het he, een auto is als een vrouw :p

Laagje zinkprimer, ook geweldig spul! Helaas werd zichtbaar dat ik hier en daar net iets te enthousiast geslepen heb :wtf2:

Maar koning Ty-rap-Tuning heeft de oplossing! Een sterk staaltje van ''As ge't niemer wit, gebruikte tape of kit!'', jawel met primer de gaatjes gevuld :crazy1: Gelukkig is het maar voor een paar maanden...

En ten slotte een laagje grijs-metallic om de zaak een beetje toonbaar te laten ogen voor die paar maanden.

Pannenkoek

Niet mijn avondeten, dat was een broodje Doner, maar wel het deksel van het luchtfilter. Heel typerend en kenmerkend voor oude auto's met carburateur, de bekende pannenkoek! Helaas zag het er intussen uit als een aangebrand exemplaar met hier en daar wat basterdsuiker, welke in auto-termen ook wel roest genoemd word... Aanpakken dus! Roest weggeschuurd, opnieuw zinkprimer, en tot slot een laagje hoogglans zwart. Helaas dachten een aantal vliegjes wel dat deze pannenkoek eetbaar is :no:

Op het programma
Wat voor komende dagen op het programma staat:
-aanbrengen van het zonnescherm voor de achterruit (origineel accessoire)
-kwalitatief goede speakers in de hoedenplank zetten, de uitdaging is inbouwen in het originele framepje. Dat lukt wel met 10x10cm speakertjes, maar wel opletten dat het niet uitkomt op zagen...
-de auto warm rijden en het co proberen een tikkie minder te zetten. Stationair loopt de wagen af en toe 1400 toeren i.p.v. 900, en deze tip kreeg ik in een ander topic.
-elektrische spiegels inbouwen, de uitdaging is de bedrading die ik op de originele manier wil maken, maar behalve de zekering en de draad daar naartoe, nog niet aanwezig is...
-elektrische ramen achter inbouwen, hier is de uitdaging vooral het namaken naar voorbeeld van de voorste zijramen. Origineel is dit nooit geleverd, maar zo moet het er w?l uitzien.
-Koplampen uitwassen of wisselen voor uitgewassen exemplaren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2013 20:22 #933050 door V300 register
Roest komt van binnenuit, dus de A-stijl is al aangetast. Roest aan de buitenkant wegkrabben heeft dus geen zin.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2013 20:39 #933051 door V300 register
Dat stuk gaat er ook uit, en er wordt een nieuw stuk plaat ingelast. Voor nu wou ik het eigenlijk gewoon weer een paar maanden een beetje fatsoenlijk hebben :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 21:14 #933052 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
voorruit zou ik er wel uithalen, is zo gepiept en 10 tegen 1 dat er roest achter zit
(kun je al wel aardig inschatten door even het dashboard weg te halen)

de ruit moet er sowieso uit als je daar gaat spuiten, anders krijg je van die lelijke randjes

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC