- Berichten: 4
Bart's 340 GLE Millionaire
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Is een B18FP, dus 1700 injectie met 102 pk. Zoals ik al zei, erg fijn blokje met veel pit

er is niks moeilijks aan hoor, gewoon even door de leidingen, kanalen en draadjes heen kijken en dan wordt het ineens heel overzichtelijk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Vergeet niet dat mijn automobiele kennis puur en alleen hier van het forum, internet, en Discovery Channel komt he. Dan is zo'n ombouw best wel een enorme uitdaging

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
dat is waar. De betreffende auto had op dat moment zo'n 350.000 km gelopen (en dat voor een 843cc-tje)
Maar toch, mijn ervaringen zijn desondanks positief

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Afgelopen zaterdag alweer, ben ik naar
geweest voor een inschatting te maken. Ze vond het allemaal heel erg meevallen, en het wordt een dag lassen aan ?300. Misschien anderhalve dag als het heel erg tegenvalt, misschien voor het avondeten klaar als het heer erg meevalt. In elk geval, ik heb er een goed gevoel over!
Geweldig ook op welke manier zij bezig waren met hun eigen Simca. Die auto kwam niet meer door de apk door roest, flink roest. Nog meer roest dan die 343 die ik heb gehad, en dan heb je h??l veel roest... Maar ze zegt ''het is zo'n leuk wagentje, we gaan er gewoon voor''.
Bovendien vond Ren?e de 340 ook erg leuk! Ze had er zelf zelf ook eentje gehad een jaar of 10 geleden. Hij rook van binnen precies het zelfde zei ze, de Volvo-geur.
Toen hebben we het nog over de Renault-motor gehad, want omdat Remarclassiques zich natuurlijk vooral op franse auto's richt valt dat meteen op. Het kwam meteen naar voren hoe fijn zo'n Renault-motor eigenlijk is. ''Heerlijk ding, en bij goed onderhoud niet kapot te krijgen'' aldus Ren?e, ''Het is niet voor niets dat Volvo tot vandaag de dag nog Renault betrekt.''
Om nog eens verder te gaan over die motor, ik vond hem wat traag worden. Waarschijnlijk omdat ik hem zo super vaak gebruik :nono:
Ik heb nu zo'n carburateurreiniger bij de benzine gedaan, en een keer flink doorgetrokken naar 4500 toeren in zijn 3 toen hij goed warm was (wat een prachtig geluid maakt die motor :worship:), en een verschil van dag en nacht! Geweldig hoe happig hij ineens op de toeren is geworden. Nu kom ik mee met het verkeer :+
Alleen dat stationair toerental van 1500... En verder perfect rijden! Binnenkort een keer de vlotter nakijken denk ik. Dat is het eerste wat je moet verdenken bj zo'n ding. Goed dat ik ze in voorraad heb

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
als het ??n dag lassen is, zullen het vooral kleine stukjes/stripjes zijn die lokaal vervangen worden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;220025 schreef : wat gaat er allemaal gelast worden dan?
als het ??n dag lassen is, zullen het vooral kleine stukjes/stripjes zijn die lokaal vervangen worden?
Inderdaad. Aanpakken nu het nog meevalt.
Niels;220026 schreef : Ren?e is (als ik het goed heb) beter bekend als 'renate' op het Autoweekforum, die doet inderdaad wonderen met van die typisch hopeloze Franse autootjes als Simca's en Dauphines. Voornamelijk voor eigen gebruik dat wel, ik wist niet dat ze haar lasdiensten ook nog aan de wereld aanbood.
Klopt! Ze biedt haar diensten inderdaad beperkt aan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

In elk geval voor en na foto's, aan tussenfoto's ga ik proberen te denken

De ''rooie'', zoals wij heb hier noemen, gaat er eerst heen voor zijn wielkastranden (en een gaatje aan de achterkant van de dorpel). Dus daar komt ook een verslagje van

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maareh... "werkgebied ten noorden van R'dam"... Dat is toch een takke-eind uit de route voor jou?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.