show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 340 GLE Millionaire

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2013 20:38 #934088 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
nou Bart, over een paar weken trek ik het hele zaakje los bij de 460 van m'n moeder i.v.m. groot onderhoud, ik kan wel een zooitje foto's maken als je wilt?

Is een B18FP, dus 1700 injectie met 102 pk. Zoals ik al zei, erg fijn blokje met veel pit :)

er is niks moeilijks aan hoor, gewoon even door de leidingen, kanalen en draadjes heen kijken en dan wordt het ineens heel overzichtelijk ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2013 20:43 #934089 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Foto's zijn altijd z??r welkom Joost! Als je die wilt maken, graag!

Vergeet niet dat mijn automobiele kennis puur en alleen hier van het forum, internet, en Discovery Channel komt he. Dan is zo'n ombouw best wel een enorme uitdaging :D Maar wel een leuke uitdaging :yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2013 20:53 #934090 door V300 register
@Anjo
dat is waar. De betreffende auto had op dat moment zo'n 350.000 km gelopen (en dat voor een 843cc-tje)
Maar toch, mijn ervaringen zijn desondanks positief ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2013 09:40 #934313 door V300 register
Lassen

Afgelopen zaterdag alweer, ben ik naar Remarclassics Remarclassiques
geweest voor een inschatting te maken. Ze vond het allemaal heel erg meevallen, en het wordt een dag lassen aan ?300. Misschien anderhalve dag als het heel erg tegenvalt, misschien voor het avondeten klaar als het heer erg meevalt. In elk geval, ik heb er een goed gevoel over!

Geweldig ook op welke manier zij bezig waren met hun eigen Simca. Die auto kwam niet meer door de apk door roest, flink roest. Nog meer roest dan die 343 die ik heb gehad, en dan heb je h??l veel roest... Maar ze zegt ''het is zo'n leuk wagentje, we gaan er gewoon voor''.

Bovendien vond Ren?e de 340 ook erg leuk! Ze had er zelf zelf ook eentje gehad een jaar of 10 geleden. Hij rook van binnen precies het zelfde zei ze, de Volvo-geur.

Toen hebben we het nog over de Renault-motor gehad, want omdat Remarclassiques zich natuurlijk vooral op franse auto's richt valt dat meteen op. Het kwam meteen naar voren hoe fijn zo'n Renault-motor eigenlijk is. ''Heerlijk ding, en bij goed onderhoud niet kapot te krijgen'' aldus Ren?e, ''Het is niet voor niets dat Volvo tot vandaag de dag nog Renault betrekt.''
Om nog eens verder te gaan over die motor, ik vond hem wat traag worden. Waarschijnlijk omdat ik hem zo super vaak gebruik :nono:
Ik heb nu zo'n carburateurreiniger bij de benzine gedaan, en een keer flink doorgetrokken naar 4500 toeren in zijn 3 toen hij goed warm was (wat een prachtig geluid maakt die motor :worship:), en een verschil van dag en nacht! Geweldig hoe happig hij ineens op de toeren is geworden. Nu kom ik mee met het verkeer :+
Alleen dat stationair toerental van 1500... En verder perfect rijden! Binnenkort een keer de vlotter nakijken denk ik. Dat is het eerste wat je moet verdenken bj zo'n ding. Goed dat ik ze in voorraad heb :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2013 10:10 #934314 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
wat gaat er allemaal gelast worden dan?

als het ??n dag lassen is, zullen het vooral kleine stukjes/stripjes zijn die lokaal vervangen worden?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2013 11:30 #934315 door V300 register
Ren?e is (als ik het goed heb) beter bekend als 'renate' op het Autoweekforum, die doet inderdaad wonderen met van die typisch hopeloze Franse autootjes als Simca's en Dauphines. Voornamelijk voor eigen gebruik dat wel, ik wist niet dat ze haar lasdiensten ook nog aan de wereld aanbood.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2013 15:57 #934316 door V300 register

volvofiel;220025 schreef : wat gaat er allemaal gelast worden dan?

als het ??n dag lassen is, zullen het vooral kleine stukjes/stripjes zijn die lokaal vervangen worden?

Inderdaad. Aanpakken nu het nog meevalt.

Niels;220026 schreef : Ren?e is (als ik het goed heb) beter bekend als 'renate' op het Autoweekforum, die doet inderdaad wonderen met van die typisch hopeloze Franse autootjes als Simca's en Dauphines. Voornamelijk voor eigen gebruik dat wel, ik wist niet dat ze haar lasdiensten ook nog aan de wereld aanbood.

Klopt! Ze biedt haar diensten inderdaad beperkt aan.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2013 16:04 #934317 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bart's 340 GLE Millionaire
komt er een fotoverslagje?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2013 16:13 #934318 door V300 register
Ik ga mijn best doen, maar ik ben daar niet zo goed in :D
In elk geval voor en na foto's, aan tussenfoto's ga ik proberen te denken ;)

De ''rooie'', zoals wij heb hier noemen, gaat er eerst heen voor zijn wielkastranden (en een gaatje aan de achterkant van de dorpel). Dus daar komt ook een verslagje van :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2013 16:52 #934319 door V300 register
Ik ben benieuwd Bart!
Maareh... "werkgebied ten noorden van R'dam"... Dat is toch een takke-eind uit de route voor jou?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC