show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 340 GLE Millionaire

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2013 15:38 #932216 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
nee dat maakt niet uit, want of je nou de arm met de kogel afslijpt en vervangt door een andere, of de twee ophangarmen afslijpt en vervangt door twee langere, je zult cruciale delen van de trekhaak moeten slopen en herstellen en dat zal nooit lang goed gaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-06-2013 15:44 #932217 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Dat kan best goed gaan volgens mij, nu zit het ook gelast dus waarom niet?
Ik zou dan wel eerder 2 punten pakken om te lassen dan 1 punt bij de haak. Dan is het risico toch minder omdat de krachten verdeeld worden.

Maar theoretisch is dat allemaal wel leuk en aardig, maar praktisch is het natuurlijk veel makkelijker om een sedan trekhaak te zoeken...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2013 08:55 #932261 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Als je een brandertje hebt kun je de plug even warmstoken, daarna alles er omheen goed warm maken en dan met een goede griptang en evt een stuk verlengpijp zo los draaien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2013 12:39 #932285 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Bart's 340 GLE Millionaire

volvofiel;217826 schreef : ah, het is me nu duidelijk geworden wat het verschil is:

- bij een hatchback vervallen de reguliere bumpersteunen en schroef je de bumper direct op de trekhaak
- bij een sedan schroef je de trekhaak los onder de auto, al met die dikke buis ACHTER de achterplaat
=> de kogel heeft vervolgens zo'n lange en gebogen arm, dat deze onder de achterplaat doorgaat, het hele stuk tot voorbij de bumper overbrugt en vervolgens netjes voor de bumper zit
- de bumper schroef je vervolgens weer met de oorspronkelijke ophangsteunen op zijn plek

(en bij een hatch steek je de armen van de trekhaak dus door de gaten in de achterplaat, waardoor de balk van de trekhaak nog v??r de achterplaat zit)

conclusie: de trekhaak op de foto's van de vorige pagina past NIET op een sedan, tenzij je de arm + kogel afslijpt en een andere er weer op last. Maar dat lijkt me absoluut niet wenselijk


Mooi, helder verhaal.

@ Bart: Er zijn vast wel mensen die de moeite hebben genomen een trekhaak van een sedan vakkundig te demonteren (met bedrading), op te slaan en te behouden voor iemand die hem nodig heeft. Misschien hiervoor een advertentie zetten.
Lassen aan een trekhaak constructie zou ik zelfs niet willen. Dat zou ik bijv. iemand laten doen, waarvan ik weet dat die ook zware constructies (zoals trailers) last

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2013 13:57 #932288 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire

volvofiel;217826 schreef : ah, het is me nu duidelijk geworden wat het verschil is:

- bij een hatchback vervallen de reguliere bumpersteunen en schroef je de bumper direct op de trekhaak
- bij een sedan schroef je de trekhaak los onder de auto, al met die dikke buis ACHTER de achterplaat
=> de kogel heeft vervolgens zo'n lange en gebogen arm, dat deze onder de achterplaat doorgaat, het hele stuk tot voorbij de bumper overbrugt en vervolgens netjes voor de bumper zit
- de bumper schroef je vervolgens weer met de oorspronkelijke ophangsteunen op zijn plek

(en bij een hatch steek je de armen van de trekhaak dus door de gaten in de achterplaat, waardoor de balk van de trekhaak nog v??r de achterplaat zit)

conclusie: de trekhaak op de foto's van de vorige pagina past NIET op een sedan, tenzij je de arm + kogel afslijpt en een andere er weer op last. Maar dat lijkt me absoluut niet wenselijk


Ik heb zojuist de trekhaak weer onder m'n GLS gehangen. Volgens jouw beschrijving van een hatch, want dwarsbalk zit voor de achterplaat en de armen zijn door de achterplaat heen gestoken. Bumperarmen gaan door andere gaten van de achterplaat en alles zit weer netjes op z'n plek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
10-06-2013 14:01 #932290 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Dus er is toch geen verschil? :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2013 14:05 #932291 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Misschien verschil MKII en MKIII? Bij MKII zit de bumper los, bij MKIII volgens mij aan elkaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2013 14:09 #932293 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
huh?
Tobo-trekhaak?

nouja, die van een hatch zal dus wel op een sedan passen maar die van een sedan niet op een hatch.

althans, als ik de trekhaak van mijn sedan op mijn hatch zou zetten zou ik een idioot ver uitstekende haak hebben :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2013 14:13 #932294 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire

volvofiel;217912 schreef : althans, als ik de trekhaak van mijn sedan op mijn hatch zou zetten zou ik een idioot ver uitstekende haak hebben :D


Zo heb ik er inderdaad eens een gezien!
Maar, een hatchback trekhaak op een sedan zou dan toch een heel korte afstand tot de bumper moeten geven?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2013 14:44 #932295 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
nee, dat is het probleem niet

het punt is dat het achterstuk van een sedan langer is dan bij een hatchback. als je er dan een trekhaak van een hatch onder hangt, hangt die (te) ver aan de achterkant van de auto. Of dat nog bepaalde veiligheidsproblemen m.b.t. krachten op de carrosserie met zich mee brengt, weet ik niet.
Maar ze zullen niet voor niets een aparte trekhaak hebben ontworpen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD