Bart's 340 GLE Millionaire
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Je kunt ook een nieuwe/andere bout regelen! (met goed gereedschap krijg je deze bout er wel af)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;217787 schreef : zou je die trekhaak niet eerst even passen dan?
Dat sowieso, maar dat spreekt voor zich.
Het plaatje:
Er staat alleen B19 op, maar niks over sedan of hatch volgens mij.
powerflux;217788 schreef : als je de bak eraf hebt, kun je veel beter bij de bout.
Slecht bij de bout kun je ook niet hoor, want de auto staat boven de put. Natuurlijk werkt geen enkele sleutel meer op een 1-kantbout. Misschien met een grote griptang? De bout is toch al kapot...
Staat er eigenlijk een gedocumenteerd nummer op een versnellingsbak? Zoals de motorcode bedoel ik dan. Als dat zo is wordt deze gemaakt, maar alsdat niet zo is zet ik er denk ik een ruilbak onder...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;217799 schreef : Bout wil niet los = nieuwe versnellingsbak regelen.....?
Je kunt ook een nieuwe/andere bout regelen! (met goed gereedschap krijg je deze bout er wel af)
Heb je een suggestie voor goed gereedschap Erik? Misschien een grote griptang of zo? Voor een 6-kantdop is de bout te ver weg :no:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
volvofiel;217746 schreef :
Mijn 345 heeft op het typeplaatje staan "340-serie B19" en mijn 360 sedan "344-serie".
Zegt genoeg lijkt me...
maar ik zou zeggen, kijk maar of 'ie past. Is het mysterie meteen opgehelderd.
Mijn 360 heeft iig zo'n zelfde Tobo/Volvo haak en daar staat dus 344-serie op
je kunt ook even de lengte van de bevestigingshaak (die onder de auto komt) tot de bumperbalk meten en vervolgens de lengte van de kogel tot de bumperbalk, dan kruip ik wel even onder mijn sedan en zal ik die maten eens opschrijven. Kunnen we vergelijken.
Ik ben benieuwd, misschien is het wel een mythe dat hatch en sedan verschillende sleurhaken hebben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik meen trouwens ook wel eens een hatch met sedantrekhaak gezien te hebben, ten minste, die stak belachelijk ver uit. Nu weet ik natuurlijk niet of dat ook zo'n Tobo/Volvo geval was.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een achterbumper en ophanging aan het chassis (zonder trekhaak) van een sedan en een hatchback? Daar zal het verschil in bumper met trekhaak ook wel zitten vermoed ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
General Custom;217803 schreef : Heb je een suggestie voor goed gereedschap Erik? Misschien een grote griptang of zo? Voor een 6-kantdop is de bout te ver weg :no:
daarom zeg ik ook: als je toch die bak eraf gaat halen kun je er met degelijk gereedschap (doppen- altijd 6 kant trouwens) of een griptang of verzin het maar er bij. Een andere moer erop lassen.. etc. etc. Het kan allemaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Als er een andere bak onder komt wil dat trouwens niet zeggen dat deze bij het oud ijzer gaat of zo. Het is vooral om de tijd boven de put tot een minimum te beperken. Deze bak komt dan gewoon weer op reserve te liggen (net zoals vele 100-en spullen intussen).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
- bij een hatchback vervallen de reguliere bumpersteunen en schroef je de bumper direct op de trekhaak
- bij een sedan schroef je de trekhaak los onder de auto, al met die dikke buis ACHTER de achterplaat
=> de kogel heeft vervolgens zo'n lange en gebogen arm, dat deze onder de achterplaat doorgaat, het hele stuk tot voorbij de bumper overbrugt en vervolgens netjes voor de bumper zit
- de bumper schroef je vervolgens weer met de oorspronkelijke ophangsteunen op zijn plek
(en bij een hatch steek je de armen van de trekhaak dus door de gaten in de achterplaat, waardoor de balk van de trekhaak nog v??r de achterplaat zit)
conclusie: de trekhaak op de foto's van de vorige pagina past NIET op een sedan, tenzij je de arm + kogel afslijpt en een andere er weer op last. Maar dat lijkt me absoluut niet wenselijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;217826 schreef :
conclusie: de trekhaak op de foto's van de vorige pagina past NIET op een sedan, tenzij je de arm + kogel afslijpt en een andere er weer op last. Maar dat lijkt me absoluut niet wenselijk
Of je moet de trekhaak van een hatch op een sedan monteren zoals je bij een hatch zou doen, en die 2 bevestigingsbeugels voor aan het chassis vervangen door langere of aangepaste.
Dat is ook nogal wat werk natuurlijk (en redelijk onhaalbaar), maar in elk geval al wenselijker dan die andere arm met kogel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.