show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2015 00:08 #955940 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Beetje stil de laatste tyd......maar dat wil niet zeggen dat er nix gebeurd.

Een paar weken geleden heb ik, om verschillende redenen het blok dr uit gepakt.Er zijn bepaalde dingen die ik graag wil veranderen. wat dan wel...? Nou.....dat het hele turbo verhaal draaiend te maken is met LE-jet....dat is wel duidelijk maar je loopt toch al vrij snel tegen de beperkingen van het systeem aan.Zeker als je grotere injectoren en dat soort dingen gaat plaatsen.Dus dat gaat veranderen. Aan een standalone system wordt gewerkt.Verder wil ik graag zuigerbodem koeling en dat blijkt vrij eenvoudig te doen te zijn.Dan moet er dus eigenlijk ook een grotere oliepomp in.

Op de eerste blik verschilt de pomp niet zo gek veel van de standaard pomp Maar de tandwielen in de pomp zijn wel beduidend groter.

het pomphuis met de originele tandwielen...

[img

en nu met de grotere tandwielen.....

[img

Om die te kunnen plaatsen is het pomphuis iets groter dan dat van een 360...

[img

De aanzuigtuit van de 360 past er wel gewoon op.....

[img

.....maar de carterpan moet nu wel met een dikkere pakking ( 2 of 3....of nog een andere oplossing.....) gemonteerd worden anders is er niet genoeg ruimte voor de pomp om de olie aan te kunnen zuigen........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2015 12:48 #955952 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Aah.. dat verklaart waarom bij mij de oliedruk altijd wat laag is. Ik heb een 360 pomp in mijn 2.3 zitten. Weet jij welke blokken de grote pompen hebben?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2015 13:32 #955953 door V300 register
Late B230's...met zuigerbodem koeling.Als je bij Volvo een nieuwe pomp besteld krijg je sowieso de late pomp.

Je kunt m niet 1 op 1 monteren zoals ik al schreef. Ik ben bezig met een spacer te laten maken die tussen het blok en de carterpan komt.....

wordt vervolgt.......

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2015 19:14 #955960 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
daar houd ik me voor aanbevolen Bart!
Ik heb hier nog een late B230 met zuigerbodemkoeling liggen, zit een standaard 360 pomp in, maar geen seconde nagedacht over de capaciteit van de oliepomp.... maar goede oliedruk is wel belangrijk, vooral als ik met een caravan naar Zuid-Frankrijk rijd :)

als ik weer bij de dealer kom zal ik eens vragen wat een nieuwe oliepomp kost. Dus een oliepomp voor een late 240 2.3?

En... moet je de boutjes vernieuwen als je het tuitje loshaalt van het deel waar de tandwielen in zitten? Zit er nog een pakking tussen? Kan ik dat gelijk meebestellen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2015 20:03 #955966 door V300 register
Nee,de inbusboutjes kun je gewoon hergebruiken.....en nee dr zit geen pakking tussen.

Als ik weet hoe dat verhaal verder gaat met die spacer dan laat ik je wel even iets weten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2015 14:03 #955982 door V300 register
je kunt denk ik ook wel een aantal mm winnen door die aanzuigbuis af te laten vlakken?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2015 14:24 #955983 door V300 register
Heb ik ook aan gedacht,maar dan wordt ie wel heel erg dun.........

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2015 18:32 #956027 door V300 register
Bart, weet je toevallig de hoogte van de pomp tandwielen, of het onderdeelnummer van de grote behuizing?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2015 18:53 #956028 door V300 register
Ja..maar ik ben nu onderweg.....zal t hier wel even neer gooien als ik weer terug ben.....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2015 19:28 #956029 door V300 register

Bart Manders;235067 schreef : Ja..maar ik ben nu onderweg.....zal t hier wel even neer gooien als ik weer terug ben.....

Oke top! Ik heb er hier eentje met 25mm tandwielen, en op internet kwam ik 30mm tegen. Mocht je dat kunnen bevestigen dan kan ik de goede gaan zoeken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC