show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-09-2013 22:24 #935667
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
En dat is bij mijn motor niet het geval.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-09-2013 23:58 #935673
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
zou in ieder geval eerst even je olieafscheider loshalen en deze + de aansluitingen goed schoonmaken. Wat Anjo zegt is een hele logische verklaring hiervoor. In principe is het heel goed dat deze dop er als eerste uit springt. Dit zou ik in ieder geval veel liever hebben dan dat de krukaskeerringen eruit klappen.......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-10-2013 20:44 #936026
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Vandaag aan het stoeien geweest met de rolkooi.
Die komt uit cupauto 429 die een paar maanden geleden ter ziele is gegaan.
De originele deurpanelen zijn naar de 340 verhuisd.Daar zaten de kale DL panelen in.Die heb ik een beetje aangepast....en in de 360 gezet.Die aanpassing was nodig...affijn....foto's
Er komt nog een schuimhuls rond de dwarse buis en dan is het gat aardig opgevuld.:yeah:
Die komt uit cupauto 429 die een paar maanden geleden ter ziele is gegaan.
De originele deurpanelen zijn naar de 340 verhuisd.Daar zaten de kale DL panelen in.Die heb ik een beetje aangepast....en in de 360 gezet.Die aanpassing was nodig...affijn....foto's
Er komt nog een schuimhuls rond de dwarse buis en dan is het gat aardig opgevuld.:yeah:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-10-2013 10:32 #936118
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Naar aanleiding van de vraag in dit topic....
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=8449
.... viel me in dat ik daar eens iets over gelezen had.FFF zoeken....
www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic...hlight=speedo#p26720
....had ik zoiets van "hm interessant,heb ik eigenlijk ook wel wat aan".
Dus ben ik op zoek gegaan naar een passende klok.En die vond ik op marktplaats.
De klok is daar snel uit. hij moet daarna wel uit elkaar.Het plexiglas gedeelte achter de wijzerplaat is te breed.Daarvoor neem je dan het plexiglas van de 3 serieklok.De wijzerplaat zelf is een stuk dunner dan bij de 3 serie en dan is gunstig..Want dat materiaal laat zich heel simpel op maat knippen
En fff passen....
Het enige dat je dan nog moet doen is een 2mm gaatje boren.De aanslag van de wijzer zit in de 400 klok lager als in de 300 klok.
Je kunt de rand van de opening eventueel iets groter maken maar dat is niet echt nodig.Cluster weer in elkaar zetten en klaar ben je...normaal gesproken............
Dit kluster had dus een probleem....de toerenteller werkte niet meer.Na wat meten en schema's vergelijken bleek er in het laatste stukje van de flexibeleprintplaat een breuk te zitten in de 12+ voeding naar de toerenteller toe.Nou had ik nog wel een andere liggen maar daar waren de aansluitingen alleen maar gemaakt op een tyd klok........ .Dus dan maar een draadbrug dr tussen gesoldeerd en nu doet ie het wel.Klaar..... uhhhh niet dus.Ik was eigenlijk alweer een beetje uitgekeken op het cluster zoals ik het in de auto had.Ennnnn......ik had nog folie over van de CS-T striping........
Inbouwen.......alles werkt!
Proefrijden leverde een kleine afwijking op in vergelijk tot mn vaginatie.Ongeveer een km of 3 p/u te weinig en dat kun je waarschijnlijk terug redeneren naar de grotere wielomtrek op de auto.Daar is mee te leven en als je t weet kun je dr rekening mee houden.Heb wel maar getest tot 60mk/h.Is goed mogelijk dat het verschil op hogere snelheid kleiner wordt.
Al met al.......een aanrader? Tja ....voor mijn auto wel al komen de momenten dat het zo hard gaat dat je dr ook iets aan hebt natuurlijk niet zo heel vaak voor..............Hij kan t wel en dan is het toch wel handig.....en apart....dat dan weer wel!
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=8449
.... viel me in dat ik daar eens iets over gelezen had.FFF zoeken....
www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic...hlight=speedo#p26720
....had ik zoiets van "hm interessant,heb ik eigenlijk ook wel wat aan".
Dus ben ik op zoek gegaan naar een passende klok.En die vond ik op marktplaats.
De klok is daar snel uit. hij moet daarna wel uit elkaar.Het plexiglas gedeelte achter de wijzerplaat is te breed.Daarvoor neem je dan het plexiglas van de 3 serieklok.De wijzerplaat zelf is een stuk dunner dan bij de 3 serie en dan is gunstig..Want dat materiaal laat zich heel simpel op maat knippen
En fff passen....
Het enige dat je dan nog moet doen is een 2mm gaatje boren.De aanslag van de wijzer zit in de 400 klok lager als in de 300 klok.
Je kunt de rand van de opening eventueel iets groter maken maar dat is niet echt nodig.Cluster weer in elkaar zetten en klaar ben je...normaal gesproken............
Dit kluster had dus een probleem....de toerenteller werkte niet meer.Na wat meten en schema's vergelijken bleek er in het laatste stukje van de flexibeleprintplaat een breuk te zitten in de 12+ voeding naar de toerenteller toe.Nou had ik nog wel een andere liggen maar daar waren de aansluitingen alleen maar gemaakt op een tyd klok........ .Dus dan maar een draadbrug dr tussen gesoldeerd en nu doet ie het wel.Klaar..... uhhhh niet dus.Ik was eigenlijk alweer een beetje uitgekeken op het cluster zoals ik het in de auto had.Ennnnn......ik had nog folie over van de CS-T striping........
Inbouwen.......alles werkt!
Proefrijden leverde een kleine afwijking op in vergelijk tot mn vaginatie.Ongeveer een km of 3 p/u te weinig en dat kun je waarschijnlijk terug redeneren naar de grotere wielomtrek op de auto.Daar is mee te leven en als je t weet kun je dr rekening mee houden.Heb wel maar getest tot 60mk/h.Is goed mogelijk dat het verschil op hogere snelheid kleiner wordt.
Al met al.......een aanrader? Tja ....voor mijn auto wel al komen de momenten dat het zo hard gaat dat je dr ook iets aan hebt natuurlijk niet zo heel vaak voor..............Hij kan t wel en dan is het toch wel handig.....en apart....dat dan weer wel!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-10-2013 09:32 #939042
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Grrrrrr........ik ben het zat :grr2:!
Iedere keer de muur onder de raam van de voorgevel schoonmaken.....
Want daar staat de 360 met z'n kont zo ongeveer tegenaan geparkeerd.Resultaat....iedere keer de muur hartstikke smerig als ie wat langer gestaan heeft en dan gestart wordt.Dan toch maar weer de uitlaat aanpassen...dit keer een echte kachelpijp....:S
Het ziet er niet uit...:(maar ja...het werkt wel!
O,trouwens.............
Hij is wel afneembaar.....
:D:D
Iedere keer de muur onder de raam van de voorgevel schoonmaken.....
Want daar staat de 360 met z'n kont zo ongeveer tegenaan geparkeerd.Resultaat....iedere keer de muur hartstikke smerig als ie wat langer gestaan heeft en dan gestart wordt.Dan toch maar weer de uitlaat aanpassen...dit keer een echte kachelpijp....:S
Het ziet er niet uit...:(maar ja...het werkt wel!
O,trouwens.............
Hij is wel afneembaar.....
:D:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-10-2013 09:40 #939043
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Een prachtige creatieve oplossing Bart! Zo simpel kan het ooit zijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-10-2013 22:31 #939197
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Hahaha!
Is het heel erg dat ik dat een van de mooiste modificaties van heel de auto vind?
Is het heel erg dat ik dat een van de mooiste modificaties van heel de auto vind?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-10-2013 00:12 #939200
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Nee hoor!
Ik heb dr zelf ook hartelijk om gelachen.
Het is wel de goedkoopste en die wat het snelste klaar was.
Ik heb dr zelf ook hartelijk om gelachen.
Het is wel de goedkoopste en die wat het snelste klaar was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
27-10-2013 00:50 #939202
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
De rest van het project is overigens ook geweldig...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-03-2014 11:29 #942759
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
De turbo heeft zo'n beetje de hele "winter" stil gestaan. Het weer is weer een beetje redelijk aan het worden dus kan er buiten weer wat gedaan worden....
Wat al langer in de planning zat was het verplaatsen van de accu.Die dikke Varta weegt zo maar ffff 17 kilo!..............
Om nou niet meteen de hele kabelboom te moeten veranderen heb ik een verdeeldoos gehaald en die op in de op de accubak gemonteerd.
En met het deksel dr op .......
In eerste instantie zou de accu direkt achter de rechter stoel komen Waarom? In een sedan vindt ik het niet practisch om de accu in de kofferbak te plaatsen. Dan moet je hem al zo'n beetje tegen de achterlichten plaatsen om dr nog een beetje makkelijk aan te kunnen....of in de kuip van het reservewiel....en waar laat je dat dan weer?:S
Eigenlijk wel een hele goeie plaats,lekker laag in de auto....maar voor de nieuwe accubak is er net niet genoeg ruimte. Op de foto kun je nog net de plaat zien de normaal gesproken de achterbank ondersteunt. Die heeft verder voor de stevigheid van de auto geen functie....en kan dus weg. Zo gezegd zo gedaan.Plaat weg,steun gemaakt voor de accubak en de accubak geplaatst. Die dikke Varta accu komt ook niet meer terug. Ik had nog een goeie, iets kleinere, accu staan......(die Varta was eigenlijk veels te groot voor de 360....maar geweldig goed)
Ik moet alleen de massakabel nog fatsoeneren......en de hoofdstroomschakelaar ergens kwijt zien te worden. Dan kan het netjes afgewerkt worden.
Wat al langer in de planning zat was het verplaatsen van de accu.Die dikke Varta weegt zo maar ffff 17 kilo!..............
Om nou niet meteen de hele kabelboom te moeten veranderen heb ik een verdeeldoos gehaald en die op in de op de accubak gemonteerd.
En met het deksel dr op .......
In eerste instantie zou de accu direkt achter de rechter stoel komen Waarom? In een sedan vindt ik het niet practisch om de accu in de kofferbak te plaatsen. Dan moet je hem al zo'n beetje tegen de achterlichten plaatsen om dr nog een beetje makkelijk aan te kunnen....of in de kuip van het reservewiel....en waar laat je dat dan weer?:S
Eigenlijk wel een hele goeie plaats,lekker laag in de auto....maar voor de nieuwe accubak is er net niet genoeg ruimte. Op de foto kun je nog net de plaat zien de normaal gesproken de achterbank ondersteunt. Die heeft verder voor de stevigheid van de auto geen functie....en kan dus weg. Zo gezegd zo gedaan.Plaat weg,steun gemaakt voor de accubak en de accubak geplaatst. Die dikke Varta accu komt ook niet meer terug. Ik had nog een goeie, iets kleinere, accu staan......(die Varta was eigenlijk veels te groot voor de 360....maar geweldig goed)
Ik moet alleen de massakabel nog fatsoeneren......en de hoofdstroomschakelaar ergens kwijt zien te worden. Dan kan het netjes afgewerkt worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets