show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2013 14:47 #932629 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
960/S90 is multilink II ;)

Multilink I zat onder de 760's (sedan), 780's en 740 Turbo 16V (sedan).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2013 14:30 #932687 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Klopt jelmar.

Geen man overboord dat t niet gaat passen. Ik zoek gewoon verder.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2013 16:10 #933331 door V300 register
Net terug van de APK...........en zonder problemen weer een jaar(minus dus dect/m feb) genieten......

Mooi op tyd...morgen naar Zolder.....DNRT en dus de 360cup kieken en eventueel Boris nog wat ondersteuning geven.
Heb nu dus een luxe probleem...ga ik met de 340vario of 360TURBO.........
uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.............

Ben dr uit ha ha ha......Een mooie gelegenheid om de Turbo weer wat beweging te geven.Die stond alweer een maand of 2 stil en stilstand is achteruitgang..toch?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2013 17:16 #933334 door V300 register
Gefeliciteerd! Maak je wat foto's van Zolder?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2013 18:02 #933337 door V300 register
Uiteraard!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2013 09:45 #935213 door V300 register
Hmmm. beetje een pechweekend achter de rug.:sad:

We hadden gepland staan om de nachtrit mee te rijden maar daarvoor was ik veels te laat thuis...jammer ..... volgende keer beter.:cry3:

Noe weet je wat ...dan begin ik aan de uitlaat van de 360.De onderdelen had ik vorige week besteld en die zijn netjes geleverd........met die bemerking dat ze ipv 2 90 graden bochten 2 60 graden bochten geleverd hebben.Grrrrrr:grr2:

Er zat sinds dat ik er de laatste keer mee gereden heb een raar geluid in de motor.Door de drukte van de laatste tyd was ik er nog niet aan toe gekomen om eens uit te zoeken wat dat dan nou weer kon zijn..........

Boosdoener gevonden........

[img

[img

Vraag t me niet ...ik heb geen ideen.De boutjes zaten nog allemaal vast!Gelukkig kon ik s?avonds nog een goeie gebruikte ophalen en daar wisten ze me te vertellen dat dat wel vaker voorkomt met deze motoren.Dus ik ga dr nog maar een zoeken voor t geval dat........

[img

Het is geen pronkstuk maar na een half uurtje met de staalborstel in de weer geweest te zijn ziet het er weer acceptabel uit.

Om aan die uitlaat te kunnen werken rijdt ik de auto op bokken.Prima nix aan de hand.Zo heeft ie vaker gestaan nooit een probleem......ook niet als t regent.Van zaterdag op zondag heeft t geregend.........en ik had m nog niet van de bokken afgereden......

:mad::mad::mad::mad::mad: 10 CM WATER IN DE VOETENRUIMTE BIJ DE PEDALEN EN HET OOK AAN DE BIJRIJDERSKANT!en geen idee hoe het binnen is gekomen.Ik heb nog nooit last gehad van lekkage!

Om de gevoeligen onder ons een beetje tegemoed te komen zal ik de toen uitgesproken tekst maar niet hier herhalen.....

Nou was ik toch al van plan om de bekleding dr uit te halen...........de vloerbedekking is nu dr uit en alles weer droog.Volgende week wordt een druk weekend.Als het goed is zijn dan wel de goeie uitlaat buizen binnen en dan gaat waarschijnlijk ook de rolkooi in de auto.......

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2013 17:03 #935654 door V300 register
Afscheid..........

Neeee.....niet van de auto........:nono:

Maar hier.....

[img

Zat de sidepipe.En die was ik moe.Het is onhandig want je bent overal te laag.En die herrie aan je kop, daar is op den duur ook het leuke wel vanaf.:(

Dat gaf wel de mogelijkheid om het dan maar meteen goed te doen.Ik had nog altyd de Citro?n middendemper(Xsara 2L diesel) maar die was eigenlijk te klein.Aangezien de downpipe 3inch is ging hij voor de demper stuwen....Dus dan ook maar een middendemper van 3 inch.....

Voila......

[img

Simons 3 inch....

Om de originele route van de standaard uitlaat te volgen moet ie na de de demper knijpen naar 2,5 inch....niet zo'n probleem.
Bij het zoeken naar een goeie niet al te overdreven einddemper liep ik tegen deze rvs glimmerd aan

[img

Stond op marktplaats.Is een nieuwe 3 inch Powersprint einddemper.Ik heb die voor 6 tientjes gekocht:D.Ga maar eens googelen wat die eigenlijk kosten.

Dit staat wel erg beschaafd al zeg ik het zelf.....:yeah:

[img

Fff proefrijden....Mooi lekker stil,rammelt niet ,dreunt niet..........kut......ik ruik olie..........:SToegegeven...ik had m ffff behoorlijk op zijn staart getrapt toen ie eenmaal warm was. Bij een tankstation heb ik onder de overkapping maar even de kap open gemaakt (het was al donker en daar is dan veel licht....)....gevolg....een heleboel veel rook uit de motorruimte....:mad: en vooral achter de motor alles nat van de olie.Balen dus en naar huis.En aangezien het al te donker was heb ik m neergezet.Eerst maar eens n nachtje slapen....

Vanmorgen ben ik maar eens gaan zoeken naar de olielekkage...

Gevonden............

[img

Hier zit normaal gesproken een dop in.....nu dus niet meer...zal wel dat ie olie lekte.Gelukkig had ik die nog een .Je vraagt je wel af hoe dit nu weer kan.Maar goed ...nieuwe dop dr in en die heb ik geborgd met een lakstift.....
Dit had ik nog niet eerder gehad.......zo blijft t wel spannend zo'n project.

Vanmiddag heb ik nog de turbotimer ingebouwd en het een en ander opgemeten voor de electrische waterpomp die de turbo gaat nakoelen.Deze week maar eens onderdelen bestellen.

Nog een modificatie van een tydje terug....

hier.....

[img

...zijn normaal gesproken het koelwater- en het ruitensproeiervloeistofreservoir gemonteerd.Maar daar is geen plaats meer voor.Dus dan maar zoeken naar een andere oplossing.En die vond ik bij Volvo...en wel allebij van een 850.

De ruitensproeiervloeistoftank....

[img

een beetje aangepast.......

[img

...en die komt op de zelfde plaats waar ie bij de 850 ook zit....onder t binnenscherm!Hoe ga je die dan vullen? Nou gewoon...in de motorruimte...

[img

Expansievat van de koelvloeistof heeft nog een provisorische plaats.Maar dat komt binnenkort ook wel goed.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2013 18:49 #935658 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
kan ook zijn dat je op vollast een te grote carterdruk hebt en de dop er dan als zwakste schakel uit floept.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2013 19:20 #935659 door V300 register
Daar had ik ook al aan zitten denken.Wel vreemd dat het nu gebeurde.Zal al wel langer op de wip gezeten hebben denk ik.Nu is ie geborgd....Kijken hoe lang dat goed gaat.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2013 20:14 #935660 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
gebeurt niet vaak, maar ik heb het al wel vaker gezien.
opvallend was wel dat in vrijwel alle gevallen het blok al behoorlijke olielekkage had, hetgeen verband kan houden met wat Anjo zegt

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC