show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2014 18:43 #942974 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Omdat het met de turbo onder de motorkap wel erg heet wordt heb ik vandaag maar eens werk gemaakt van de warmte afvoer.

[img


[img


Volgende week komen ze ook aan de linker kant...

Voor de oplettende lezer......het zijn dus de bumperroostertjes van een vario....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2014 18:51 #942975 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Ziet er goed uit, ook in het echt :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2014 19:13 #942978 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Goed gevonden! Die dingen zijn daar ideaal voor zo te zien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2014 18:07 #943188 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
De linker kant zit er nu ook in.......

[img


Omdat de roosters en de sluitingen zwart zijn heb ik de kap op de inlaat ook maar vervangen voor een zwarte.De grijze die er op zat kan nadat ie in de goeie kleur gespoten is naar de 340.

[img


Tot nu toe gebruikte ik als expansievat voor de koelvloeistof een tankje uit een 850.Maar dat kreeg ik niet lekker geplaatst en ik ben daarom maar gaan zoeken voor een andere.Liefst Volvo als het even kan....en ja..gevonden........in een 480 2.0 Turbo.

[img


Na een heel klein beetje van de vanger ven de motor kap afgeslepen te hebben past ie daar precies.Met de motorkap dicht zit ie dusdanig opgesloten dat ie nergens naar toe kan.Met de motorkap open kun je n beetje kantelen en weg pakken om bij de zekeringen te kunnen komen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2014 08:24 #944006 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
We hebben vorige week een super dag gehad bij de 2014 editie van de Elandrun.Met een snelste tyd van 1minuut 14 net buiten de prijzen....Jammer volgend jaar beter.Ik heb een half uur voor het einde de auto aan de kant gezet.Het kon wel sneller maar dan had ik risico's moeten gaan nemen die je niet wilt nemen met een auto...waar je ook nog mee naar huis moet rijden.......
Maar goed..wel veel plezier gehad en weer een "to-do-lijstje" rijker.

Allereerst binnenkort maar eens de klepsteel rubbers vervangen,dan zal het roken met opschakelen ook wel tot t verleden behoren.Verder nog zaken als zitpositie veranderen en daaraan gekoppeld zit dan automatisch ook het aanpassen van de stuurkolom.Verder nog een catchcan voor de benzine toevoer of een extra pomp in de overloopleiding.Verder..maar dat wist ik na vorig jaar ook al..een diff zoeken dat tussen de standaard ovetrbrenging en de gle overbrenging in zit.Dit jaar hadden ze een parcours uitgezet dat vooral veel snelle stukken in zich had.Dan is die GLE overbrenging lekker want dan hoef je na de start maar 1 keer te schakelen van 1 naar 2.Nadeel is dan wel dat ie in die paar iets krappere bochten toch wat traag uit de hoek komt.....dat wordt puzzelen.....

Zo'n dagen zijn altyd interessant.Vooral om te zien hoe andere mensen bepaalde zaken oplossen.....dat geeft vaak stof tot nadenken of dat eventueel een oplossing is die ik zou kunnen toepassen. wat nog leuker is ,is dat je op zo'n dag onverwacht in contact komt met heel interessante mensen. Nadat we even koffie hadden gedronken kwamen we terug bij de auto en zat er een man gehurkt achter onder de auto te kijken.Jij rijd zonder panhardstang en stabilisator op de achteras..... .Als mensen zo beginnen weten ze meestal wel waar ze het over hebben. En in dit geval bleek dat dus echt zo te zijn. Hij was in eerste instantie opmerkzaam geworden vanwege de striping van mijn auto. Hij heeft destyds namelijk meegetekend en ontwikkeld aan de 363CS ! En toen kwam het gesprek pas echt goed op gang. Een wandelende bron van informatie die ook bereid is om die info te delen....kom je niet zo heel vaak meer tegen.
Met een uitnodiging op zak om eens verder in de materie te duiken en verder te praten over dat hele project kon mijn dag eigenlijk helemaal niet meer stuk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • k den Besten
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-04-2014 20:33 #944020 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Dat zijn de leuke contacten!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2014 10:40 #944039 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
ik weet alleen niet of ik verder ga met deze auto......dan zou het voor iets anders zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2014 22:09 #946907 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
To-Do-List........stuurkolom en zitpositie....

De uitganspositie ......

[img


Voor mijn gevoel moest ik te ver naar voor gaan zitten om bijvoorbeeld op het circuit een goede zitpositie te hebben.Nadeel daarbij was dat ik ten opzichte van de pedalen te ver naar voor zat waardoor ik niet lekker zat.
Om verder naar achter te kunnen zitten en toch een goede afstand tot het stuur te hebben zou er een eigenlijk een verstelbare stuurkolom in moeten....Dat wordt een moeilijk verhaal.Niet onmogelijk maar het kan ook anders.
In mn 55 heb ik destyds een verlenging voor de stuurnaaf laten maken en dat beviel heel goed.Voor de 360 hoef je niets te maken(bij wijze van uitzondering).Dr is genoeg passends in de handel.Nadeel van een 4 of 5 deurs is wel dat het instappen al niet echt makkelijk is als er een rolkooi in zit,als je dan ook nog de stuurkolom verlengd wordt het er niet makkelijker op.Oplossing.......een afneembare stuurnaaf.....

[img


Waardoor het stuur 6 cm naar je toe komt.Daar komt volgende week nog een extra schijf van 1 cm bij zodat de claxon gemonteerd kan worden.

[img


Deze verlenging veroorzaakt een probleem.Omdat de stuurkolom schuin omhoog staat komt het stuur niet alleen verder naar je toe.....het gaat ook omhoog...en dat wil je dus niet..dan maar de kolom aanpassen.De kolom kan 1,5 cm omlaag zonder het dashboard en de stuurinrichting aan te hoeven passen. Dus ....kolom uitbouwen....en de zaag dr in....

[img


Een stukje buis dr tussen....

[img


En dan kan de kolom dr weer in....om de onderste steun van de kolom te kunnen bevestigen moet er een nieuw gat geboord worden in de steun aan de pedalbox.

[img
.

Alles weer aangesloten en vanmiddag de auto even uitgelaten in de omgeving van Vaals.....Dit bevalt een stuk beter :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-04-2014 22:39 #946910 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Pittig klusje lijkt me zo, de veiligheid speelt hier ook een grote rol dus je zal hier vast wel wat gedachten op los hebben gelaten alvorens je hieraan begon.

In dit opzicht was ik met de lease Astra die ik voor mijn 340 had ook wel verwend, echt heerlijk zo'n stuur dat je iets naar je toe kan halen en omhoog kan zetten, inderdaad wel iets waardoor ik de zitpositie in de 340 nu niet bepaald als optimaal kan beschouwen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2014 22:47 #946913 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart

Wouter76;228080 schreef : In dit opzicht was ik met de lease Astra die ik voor mijn 340 had ook wel verwend, echt heerlijk zo'n stuur dat je iets naar je toe kan halen en omhoog kan zetten, inderdaad wel iets waardoor ik de zitpositie in de 340 nu niet bepaald als optimaal kan beschouwen.


Ik zie een leuke How-to aankomen; ''How-to: hoe bouw ik het stuur van mijn lease Slopel Asbak in mijn Volvo 340'' :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD