Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Omdat de roosters en de sluitingen zwart zijn heb ik de kap op de inlaat ook maar vervangen voor een zwarte.De grijze die er op zat kan nadat ie in de goeie kleur gespoten is naar de 340.
Tot nu toe gebruikte ik als expansievat voor de koelvloeistof een tankje uit een 850.Maar dat kreeg ik niet lekker geplaatst en ik ben daarom maar gaan zoeken voor een andere.Liefst Volvo als het even kan....en ja..gevonden........in een 480 2.0 Turbo.
Na een heel klein beetje van de vanger ven de motor kap afgeslepen te hebben past ie daar precies.Met de motorkap dicht zit ie dusdanig opgesloten dat ie nergens naar toe kan.Met de motorkap open kun je n beetje kantelen en weg pakken om bij de zekeringen te kunnen komen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maar goed..wel veel plezier gehad en weer een "to-do-lijstje" rijker.
Allereerst binnenkort maar eens de klepsteel rubbers vervangen,dan zal het roken met opschakelen ook wel tot t verleden behoren.Verder nog zaken als zitpositie veranderen en daaraan gekoppeld zit dan automatisch ook het aanpassen van de stuurkolom.Verder nog een catchcan voor de benzine toevoer of een extra pomp in de overloopleiding.Verder..maar dat wist ik na vorig jaar ook al..een diff zoeken dat tussen de standaard ovetrbrenging en de gle overbrenging in zit.Dit jaar hadden ze een parcours uitgezet dat vooral veel snelle stukken in zich had.Dan is die GLE overbrenging lekker want dan hoef je na de start maar 1 keer te schakelen van 1 naar 2.Nadeel is dan wel dat ie in die paar iets krappere bochten toch wat traag uit de hoek komt.....dat wordt puzzelen.....
Zo'n dagen zijn altyd interessant.Vooral om te zien hoe andere mensen bepaalde zaken oplossen.....dat geeft vaak stof tot nadenken of dat eventueel een oplossing is die ik zou kunnen toepassen. wat nog leuker is ,is dat je op zo'n dag onverwacht in contact komt met heel interessante mensen. Nadat we even koffie hadden gedronken kwamen we terug bij de auto en zat er een man gehurkt achter onder de auto te kijken.Jij rijd zonder panhardstang en stabilisator op de achteras..... .Als mensen zo beginnen weten ze meestal wel waar ze het over hebben. En in dit geval bleek dat dus echt zo te zijn. Hij was in eerste instantie opmerkzaam geworden vanwege de striping van mijn auto. Hij heeft destyds namelijk meegetekend en ontwikkeld aan de 363CS ! En toen kwam het gesprek pas echt goed op gang. Een wandelende bron van informatie die ook bereid is om die info te delen....kom je niet zo heel vaak meer tegen.
Met een uitnodiging op zak om eens verder in de materie te duiken en verder te praten over dat hele project kon mijn dag eigenlijk helemaal niet meer stuk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- k den Besten
- Premium lid
- Berichten: 149
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De uitganspositie ......
Voor mijn gevoel moest ik te ver naar voor gaan zitten om bijvoorbeeld op het circuit een goede zitpositie te hebben.Nadeel daarbij was dat ik ten opzichte van de pedalen te ver naar voor zat waardoor ik niet lekker zat.
Om verder naar achter te kunnen zitten en toch een goede afstand tot het stuur te hebben zou er een eigenlijk een verstelbare stuurkolom in moeten....Dat wordt een moeilijk verhaal.Niet onmogelijk maar het kan ook anders.
In mn 55 heb ik destyds een verlenging voor de stuurnaaf laten maken en dat beviel heel goed.Voor de 360 hoef je niets te maken(bij wijze van uitzondering).Dr is genoeg passends in de handel.Nadeel van een 4 of 5 deurs is wel dat het instappen al niet echt makkelijk is als er een rolkooi in zit,als je dan ook nog de stuurkolom verlengd wordt het er niet makkelijker op.Oplossing.......een afneembare stuurnaaf.....
Waardoor het stuur 6 cm naar je toe komt.Daar komt volgende week nog een extra schijf van 1 cm bij zodat de claxon gemonteerd kan worden.
Deze verlenging veroorzaakt een probleem.Omdat de stuurkolom schuin omhoog staat komt het stuur niet alleen verder naar je toe.....het gaat ook omhoog...en dat wil je dus niet..dan maar de kolom aanpassen.De kolom kan 1,5 cm omlaag zonder het dashboard en de stuurinrichting aan te hoeven passen. Dus ....kolom uitbouwen....en de zaag dr in....
Een stukje buis dr tussen....
En dan kan de kolom dr weer in....om de onderste steun van de kolom te kunnen bevestigen moet er een nieuw gat geboord worden in de steun aan de pedalbox.
Alles weer aangesloten en vanmiddag de auto even uitgelaten in de omgeving van Vaals.....Dit bevalt een stuk beter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
In dit opzicht was ik met de lease Astra die ik voor mijn 340 had ook wel verwend, echt heerlijk zo'n stuur dat je iets naar je toe kan halen en omhoog kan zetten, inderdaad wel iets waardoor ik de zitpositie in de 340 nu niet bepaald als optimaal kan beschouwen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wouter76;228080 schreef : In dit opzicht was ik met de lease Astra die ik voor mijn 340 had ook wel verwend, echt heerlijk zo'n stuur dat je iets naar je toe kan halen en omhoog kan zetten, inderdaad wel iets waardoor ik de zitpositie in de 340 nu niet bepaald als optimaal kan beschouwen.
Ik zie een leuke How-to aankomen; ''How-to: hoe bouw ik het stuur van mijn lease Slopel Asbak in mijn Volvo 340'' :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.