show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-03-2015 17:11 #956760
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Mooi opgelost Bart! Zijn er nog nadelen zijn aan het aanpassen van de olie aanzuig buis?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
28-03-2015 19:10 #956762
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
denk eerlijk gezegd dat dit een veel betere oplossing is als een dubbele carterpanpakking+spacer, enige nadeel van deze constructie is dat het aanzuigtraject in theorie gevoeliger is voor het aanzuigen van lucht, maar aangezien een 360 carterpan voldoende schotten heeft om dit te voorkomen zul je daarmee geen enkel probleem hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-03-2015 00:09 #956772
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Ik denk dat je dan toch al heel weinig olie in het carter hebt.het laagste punt van de pomp licht net zo diep als bij een originele pomp...dus ik verwacht eigenlijk geen problemen vooral niet omdat nieuwe pompen met dezelfde deksel en zeef geleverd worden.En wat jij zegt klopt natuurlijk helemaal Anjo.Als je de pan van een 360 vergelijkt met die van een 2 serie dan is het alsof je een sporthal met een doolhof vergelijkt.Zo veel schotten en kamertjes.........terwijl dat van een 2 serie eigenlijk 1 grote ruimte is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-03-2015 14:09 #956775
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Het blok is zo ver klaar..alleen nog wachten op de turbo.Die wordt gereviseerd en zal in de loop van week wel klaar zijn. Komt een nieuw turbinewiel met as in en verder alle andere interne zaken nieuw dr in incl een verbeterde versie van de lagers.
Ik heb nu ook een endplate gemonteerd achter op de cilinderkop.Die dop vliegt er nu echt nooit meer uit( forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=221458&postcount=387 )......thanx Fabian...echt perfect gemaakt :y: !
Ik heb nu ook een endplate gemonteerd achter op de cilinderkop.Die dop vliegt er nu echt nooit meer uit( forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=221458&postcount=387 )......thanx Fabian...echt perfect gemaakt :y: !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
29-03-2015 16:56 #956779
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Mooi project om te volgen Bart!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-03-2015 21:22 #956813
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Omdat het weer niet echt mee zat heb ik vandaag nog maar een "in-de-schuur-dag" ingelast.Doel...een grote ergernis verhelpen.Wat dat dan wel was....Het inlaatspruitstuk! Wat daar mis mee is...nou in de basis niet zo veel voor een standaard spruitstuk...maar het ziet er niet uit.Dikke gietnaden,en 0 afwerking aan de buitenkant.Dat moet toch ook anders kunnen al snap ik ook wel dat dat voor serie produktie veels te bewerkelijk wordt en dus ook veels te duur.
Dus aan de slag.Eerst de gietnaden dr af.Daarna met een paarse scotch schijf het oppervlak glad gemaakt.Dat gaat met zo'n schijf fantastisch en heel snel. Laatste stap ...polijsten
De binnenkant heeft ook een behandeling gekregen.....al moet ik zeggen dat die al aardig bewerkt is af fabriek.
En omdat het weer ook echt niet beter werd...heb ik de "nieuwe"Forge intercooler nog even schoon gemaakt en opgeleukt.
Morgen nog even de zijkanten opschuren en polijsten en dan kan ie richting auto.......
Dus aan de slag.Eerst de gietnaden dr af.Daarna met een paarse scotch schijf het oppervlak glad gemaakt.Dat gaat met zo'n schijf fantastisch en heel snel. Laatste stap ...polijsten
De binnenkant heeft ook een behandeling gekregen.....al moet ik zeggen dat die al aardig bewerkt is af fabriek.
En omdat het weer ook echt niet beter werd...heb ik de "nieuwe"Forge intercooler nog even schoon gemaakt en opgeleukt.
Morgen nog even de zijkanten opschuren en polijsten en dan kan ie richting auto.......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-04-2015 14:52 #956825
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Goed bezig! Leuk werk dat polijsten...jammer dat het zo'n bende geeft :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-04-2015 18:02 #956828
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Ga je straks altijd met de motorkap open rijden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-04-2015 22:32 #956833
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Nee dat niet maar je weet hoe dat gaat he op bijeenkomsten....onder kap loeren,bandjes trappen...je kent dat wel he.
Omdat ik een andere intercooler heb moet er dus ook iets anders komen om die te monteren en de buis aan de bestuurderskant moet iets ingekort worden. De vorige intercooler zat geklemd tussen 2 steunen,deze heeft boven en onder M8 schroefdraad waar je een silencerblock in kunt draaien. Dus eerst maar eens de hoogte bepalen zodat het allemaal op te meten is....
Eerst de onderste beugel....
Dat silencerblockje wordt nog vervangen door nieuwe,zowel links als rechts.Komt zowel links als rechts komt er nog een 2e armpje bij zodat het hele gewicht niet aan 2 blokken maar aan 4 blokken hangt.
Boven ook een beugel met rubbers....
Past allemaal net behalve de grille. Die moet ik morgen nog een beetje aanpassen.....
Slangenwerk begint ook alweer aardig compleet te worden....
Omdat ik een andere intercooler heb moet er dus ook iets anders komen om die te monteren en de buis aan de bestuurderskant moet iets ingekort worden. De vorige intercooler zat geklemd tussen 2 steunen,deze heeft boven en onder M8 schroefdraad waar je een silencerblock in kunt draaien. Dus eerst maar eens de hoogte bepalen zodat het allemaal op te meten is....
Eerst de onderste beugel....
Dat silencerblockje wordt nog vervangen door nieuwe,zowel links als rechts.Komt zowel links als rechts komt er nog een 2e armpje bij zodat het hele gewicht niet aan 2 blokken maar aan 4 blokken hangt.
Boven ook een beugel met rubbers....
Past allemaal net behalve de grille. Die moet ik morgen nog een beetje aanpassen.....
Slangenwerk begint ook alweer aardig compleet te worden....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-04-2015 10:00 #956847
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
De grille....of wat daar van over blijft zit er in.... Dremel is your best friend zal ik maar zeggen.....
Bij de eerste ombouw naar B21 was het al een heel gepuzzel om de koplamp wis toestand weer gemonteerd te krijgen.De intercooler die er nu in is gekomen is zoals gezegd een heel stuk groter dan de vorige......die koplamp wis toestand past nu dus echt niet meer.Geen nood...mijn blauwe 340 zal dr blij mee zijn al wordt dat wel een verhaal want die is volgens mij niet voorbereid. Dus dan maar zonder....Beetje kaal...maar het zal wel wennen.....
De grille zit nog niet vast en zit daarom een beetje scheef. Hij moet nog even afgewerkt worden. Zoals Mark Smeets op Fb terecht opmerkte...het is een MK II grille...Die past eigenlijk niet op een MK III. Nee idd, maar ik heb bij de ombouw naar turbo destyds expres deze grille gepakt vanwege het feit dat deze veel meer open is dan een grille van een MK III.Geen idee of dat ook echt zo is...puur een gevoelskwestie. Feit is wel dat deze veel makkelijker aan te passen is als een MK III grille.
Bij de eerste ombouw naar B21 was het al een heel gepuzzel om de koplamp wis toestand weer gemonteerd te krijgen.De intercooler die er nu in is gekomen is zoals gezegd een heel stuk groter dan de vorige......die koplamp wis toestand past nu dus echt niet meer.Geen nood...mijn blauwe 340 zal dr blij mee zijn al wordt dat wel een verhaal want die is volgens mij niet voorbereid. Dus dan maar zonder....Beetje kaal...maar het zal wel wennen.....
De grille zit nog niet vast en zit daarom een beetje scheef. Hij moet nog even afgewerkt worden. Zoals Mark Smeets op Fb terecht opmerkte...het is een MK II grille...Die past eigenlijk niet op een MK III. Nee idd, maar ik heb bij de ombouw naar turbo destyds expres deze grille gepakt vanwege het feit dat deze veel meer open is dan een grille van een MK III.Geen idee of dat ook echt zo is...puur een gevoelskwestie. Feit is wel dat deze veel makkelijker aan te passen is als een MK III grille.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets