Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
- V300 register
- Verbannen
Ik moet de oliepomp rubbers vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ffff denken.....
-olie aftappen
-stabi verwijderen
-de dwarsbalk waar de stabi aan hangt verwijderen
-peilstok en houder verwijderen
Je kunt nu de boutjes van de carterpan losdraaien. De achterste kun je losdraaien door het gat in de vooras met een kleine dop 12 en nut lang verlengstuk.als alle boutjes los hebt laat je de pan zakken. Dan draai je m een beetje naar de rechterkant van de auto en dan is ie dr onderuit.
Fff nog 2 tips.
-vervang meteen de drijfstang lagers. Setje kost ?50,-
-de peilstok is een drama om vast te zetten. Draai een m8 tapeindje in het boutgat ,dat maakt het teruplaatsen iets minder vervelend. Vervang ook altydde afdichtrubber van de peilstok.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Oorzaak....geen idee.De boutjes zaten nog gewoon vast.Ouderdom dan misschien....Hoe dan ook...nieuw zijn deze niet meer leverbaar,en oude liggen ook niet echt voor het oprapen en zijn ook niet te vertrouwen.Maar wat dan?
Brick autosport(ook bekend dankzij de eigenaar......Boris) heeft sinds kort nieuwe aluminium poelies in het leverprogramma, en ook voor de B21.
Mooi spul...zwart gepoedercoat en past perefct. Het enige probleem is dat het een "under"poelie is, d.w.z. een kleinere diameter dan de originele poelie.gevolg is dan dat de normale v-snaren dus niet passen. 2 stapjes korter past precies.
En gemonteerd ziet er dat dan zo uit.
Benieuwd hoe lang dit heel blijft.........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Ziet er weer prima uit zo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bart Manders;227718 schreef : ik weet alleen niet of ik verder ga met deze auto......dan zou het voor iets anders zijn.
Knopen ................................zijn dr om door te hakken......................
En dus heb ik dat gedaan. En nee de auto gaat niet weg..........
Wat wel gaat zijn de 17 inch wielen. Niet voor de looks, dat vindt ik wel ok maar puur en alleen voor de handling van de auto. Kleiner als 14 gaat niet vanwege de grotere remmen op de vooras. De Borbet T velgen zijn inmiddels verhuist naar de Golf van Susan. Ik heb nog wel originele 5 spaaks van een 4 serie, zowel nieuw als gebruikt, maar dat is het ook niet. De dichte GLTwielen hebben winterbanden voor de blauwe dame. Wat dan? De OZ racings die een tydje onder de auto zaten bevielen wel goed.....maar die liggen op de blauwe dame. En aangezien die daar zeer netjes onder staan is dat geen oplossing.
En toen kreeg ik een mailtje van een kennis van me. Of ik iemand wist voor zijn BMW wielen. Origineel geleverd op een 323i(E21). Zijn OZ racings , 4x100,7J..ET 12!en het ging over 2 sets......ik werd nieuwsgierig.....
Dus ben ik vorige week maar eens gaan kijken...en voor de zekerheid meteen de aanhanger maar aan de blauwe dame gehangen.
de ene set set zoals deze zonder dekseltjes,de andere ongepolijst,geen schade,geen corrosie maar met deksels...
..... en bijbehorend sleuteltje.....
Niet lang over nagedacht.......................inpakken en wegwezen dus.
Eenmaal thuisgekomen moest ik ook maar meteen passen.
Dat wordt hobby-en........maar dat zat toch al in de pen.. Maar dat BMW logo...hmmmmm....dit past ook!
Mooi....dat is dus opgelost,dit zijn blijvertjes(heb ik al vaker gezegd,ik weet t.)
Een van de eerste motivaties om de auto te bouwen zoals ie nu is, was om een aantal mensen de mond te snoeren. "Dat krijg je nooit fatsoenlijk aan het lopen met LE-jet". Ik geloof dat ik inmiddels bewezen heb dat het wel kan! Maar gaandeweg ga je wel tegen de grenzen aan zitten duwen.Dat je graag zou willen dat het systeem iets minder basic zou zijn dan het nu is.
Weer die vraag...maar wat dan? ombouwen naar LH 2.4 is een optie,maar dan zit je nog altyd te klooien met verouderde systemen.Dr zit iets anders in de planning en dam moet je denken aan Megasquirt,Kdfi,KMS....iets in die geest.Alleen heb ik daar zelf helemaal geen kaas van gegeten dus daar heb ik een paar ervaren specialisten voor aan het denken gezet want als er iets is dat ik vooral aan het werken met en aan racewagens geleerd heb is het dat je niet zelf voor de 10.000ste keer het wiel moet uitvinden terwijl anderen dat allang gedaan hebben en weten hoe t werkt.Dus ik ga dat met hun hulp inpassen.Daar wordt je zelf ook beter van.Wat en hoe?Dat komt vanzelf wel hier te staan.
En dan is er nog zoiets als .......................achteras................
Genoeg te doen de komende maanden.De auto is geschorst en is nu ook niet nodig.....Doel is de Elandrun van volgend jaar.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.