show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-04-2015 10:41 #956855
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Als er nou period-wielen op hadden gezeten was het net alsof de auto in de jaren '80 zo was uitgebracht. Met die striping enz. echt super gaaf!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-04-2015 11:47 #956857
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Dr moet wel weer iets van die tyd op komen....Maar het budget laat momenteel fff geen andere wielen toe.Ik had die BMW OZ'jes ....... maar die zijn naar Arendonk verhuist .Komen onder een BMW 1802 touring die de nieuwe eigenaar van de wielen aan het restaureren is. Dit jaar zal dat wel nix meer worden met andere velgen...of ik moet ergens tegenaan lopen natuurlijk.Heb laatst een set BBS LeMans redelijk goedkoop op de kop getikt.Vond dat altyd een prachtige velg...maar ze staan niet op de 360.Dus die zijn weer verkocht..............
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-04-2015 11:59 #957074
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Eindelijk ...daar is ie dan......waar ie thuis hoort. De CosworthT3 is weer terug op zijn plaats!:groovy::groovy:
Alleen het huis van de turbine(de uitgaande kant dus...) is gebleven.Nieuw turbine wiel met as,ander gereviseerd center met 360 graden lagers in plaats van 270 en een beter compressorwiel en bijpassend huis.....
Dit was het enige dat nog ontbrak...dus meteen aan de slag. Ik heb nog een paar zaken veranderd ...en dr moeten nog wat kleine dingetjes gebeuren....Olie dr op...koelvloeistof dr in...... Eerst maar eens wat oliedruk opbouwen.Omdat de oliedruksensor niet meer op de originele plaats zit maar aan een leiding moet deze eerst ontlucht worden.Reden voor deze manier van monteren is dat het ding te groot is .Het is namelijk niet alleen de sensor voor de olielamp maar ook voor de drukmeter in de auto en die zijn een stuk groter dan de normale sensor.Bij een 2 serie past t wel...maar in een 3 serie kom je er niet mee weg....als je de originele sandwichplaat voor de oliekoeler gebruikt.
Goed...oliedruk hebben we.Na een paar keer ronddraaien ging de lamp netjes uit.Dan maar eens kijken of ie wakker wil worden.Ontsteking aan....en bij de eerste slag sloeg ie ,welliswaar pruttelend,aan.Dat pruttelen was binnen een paar secondes weg ....en hij snort weer als vanouds. Oliedruk staat helemaal naar rechts met koude motor en stationair....een tydje later als de motor al redelijk op temperatuur isstaat is nog altyd op 3,5 bar...dat is een hele vooruitgang ten opzichte van de oude situatie. Enige probleempje was een klein beetje lekkage aan de toevoerleiding naar de oliekoeler maar dat was vlug verholpen.Zometeen de auto maar eens wassen en remmen en dat soort dingen checken.....vrijdag naar de APK....en dan de weg weer op...eindelijk!
Alleen het huis van de turbine(de uitgaande kant dus...) is gebleven.Nieuw turbine wiel met as,ander gereviseerd center met 360 graden lagers in plaats van 270 en een beter compressorwiel en bijpassend huis.....
Dit was het enige dat nog ontbrak...dus meteen aan de slag. Ik heb nog een paar zaken veranderd ...en dr moeten nog wat kleine dingetjes gebeuren....Olie dr op...koelvloeistof dr in...... Eerst maar eens wat oliedruk opbouwen.Omdat de oliedruksensor niet meer op de originele plaats zit maar aan een leiding moet deze eerst ontlucht worden.Reden voor deze manier van monteren is dat het ding te groot is .Het is namelijk niet alleen de sensor voor de olielamp maar ook voor de drukmeter in de auto en die zijn een stuk groter dan de normale sensor.Bij een 2 serie past t wel...maar in een 3 serie kom je er niet mee weg....als je de originele sandwichplaat voor de oliekoeler gebruikt.
Goed...oliedruk hebben we.Na een paar keer ronddraaien ging de lamp netjes uit.Dan maar eens kijken of ie wakker wil worden.Ontsteking aan....en bij de eerste slag sloeg ie ,welliswaar pruttelend,aan.Dat pruttelen was binnen een paar secondes weg ....en hij snort weer als vanouds. Oliedruk staat helemaal naar rechts met koude motor en stationair....een tydje later als de motor al redelijk op temperatuur isstaat is nog altyd op 3,5 bar...dat is een hele vooruitgang ten opzichte van de oude situatie. Enige probleempje was een klein beetje lekkage aan de toevoerleiding naar de oliekoeler maar dat was vlug verholpen.Zometeen de auto maar eens wassen en remmen en dat soort dingen checken.....vrijdag naar de APK....en dan de weg weer op...eindelijk!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-04-2015 18:35 #957136
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
En....................................een verse APK:groovy:
Hij mag weer de straat op vanavond naar Best.kijken of het me lukt om m rustig in te rijden.......:woops:
Hij mag weer de straat op vanavond naar Best.kijken of het me lukt om m rustig in te rijden.......:woops:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-04-2015 18:33 #957150
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Netjes!!
Heb je niet gezien
Werk daar toch in de buurt
Heb je niet gezien
Werk daar toch in de buurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-04-2015 16:42 #957189
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Eerste rij impressie...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Minder
Meer
27-04-2015 17:10 #957191
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Zo rappe wagen geworden zo te zien!
Is natuurlijk extra waarderend om het weer goed te hebben werken na een tegenslag
Is natuurlijk extra waarderend om het weer goed te hebben werken na een tegenslag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-04-2015 17:25 #957192
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Die econ-meter! Hahahaha.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-04-2015 17:36 #957193
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
De turbodruk meter zie je hier idd niet.Die zit samen met de olietemperatuur en olidruk op de plaats waar de radio normaal zou zitten.En idd...geen radio!Dit is overigens met max 0,6 bar turbo druk........dat gaat nog omhoog.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-09-2015 23:10 #958529
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Ffff een update........................toch een paar andere wielen gevonden.Ik wilde eerst terug naar 16 of 15 inch.Gewoon omdat t beter stuurt.Maar deze onderdanen doen het ook prima.
Dit zijn dezelfde banden als op de 5 spaakse velgen maar het stuurt een stuk lichter.De 5 spaakse hebben ET35....deze hebben ET40...en dat past omdat het een vrij lage bandenmaat is
De stoelen die ik er een paar jaar geleden in gezet heb zitten nog nog steeds goed....maar het mooie is er wel vanaf. Dus ben ik gaan zoekeen naar iets sportiefs....maar wel confortabels. Op marktplaats liep ik tegen een set Recaro's met electrische hoogte verstelling aan. Vermoedelijk een set uit een Ford Escort of Sierra...met achterbank...Dar kan ik weliswaar nix mee maar goed...misschien maak ik er ooit nog iemand blij mee. Dat is Natuurlijk geen plu-and-play verhaal.... Om die in de auto te kunnen monteren moeten eerst de originele steunen dr uit geslepen worden.Nou worden deze (of vergelijkbare) stoelen wel vaker direkt op de vloer gemonteerd maar door de hoogte verstelling gaat dat niet,die steekt namelijk een stukje onder de sledes uit. Dus heb ik daarom maar nieuwe rvs steunen gemaakt.......
Het past allemaal net...en dat is meer dan genoeg....
Ik heb de gordels nu nog aan de achterste dwarsbuis van de kooi gemonteerd.......maar ideaal is dat niet.Zo zitten ze eigenlijk te laag ....misschien dat er deze week nog wat tyd over blijft voor een andere oplossing.....................
Dit zijn dezelfde banden als op de 5 spaakse velgen maar het stuurt een stuk lichter.De 5 spaakse hebben ET35....deze hebben ET40...en dat past omdat het een vrij lage bandenmaat is
De stoelen die ik er een paar jaar geleden in gezet heb zitten nog nog steeds goed....maar het mooie is er wel vanaf. Dus ben ik gaan zoekeen naar iets sportiefs....maar wel confortabels. Op marktplaats liep ik tegen een set Recaro's met electrische hoogte verstelling aan. Vermoedelijk een set uit een Ford Escort of Sierra...met achterbank...Dar kan ik weliswaar nix mee maar goed...misschien maak ik er ooit nog iemand blij mee. Dat is Natuurlijk geen plu-and-play verhaal.... Om die in de auto te kunnen monteren moeten eerst de originele steunen dr uit geslepen worden.Nou worden deze (of vergelijkbare) stoelen wel vaker direkt op de vloer gemonteerd maar door de hoogte verstelling gaat dat niet,die steekt namelijk een stukje onder de sledes uit. Dus heb ik daarom maar nieuwe rvs steunen gemaakt.......
Het past allemaal net...en dat is meer dan genoeg....
Ik heb de gordels nu nog aan de achterste dwarsbuis van de kooi gemonteerd.......maar ideaal is dat niet.Zo zitten ze eigenlijk te laag ....misschien dat er deze week nog wat tyd over blijft voor een andere oplossing.....................
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets