show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-03-2015 07:41 #956633
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Gaaf Bart!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
21-03-2015 08:32 #956634
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Zeer geslaagd, mooi hoor!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-03-2015 11:29 #956637
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Echt top!!
Kunnen ze dat ook met grotere onderdelen?
Kunnen ze dat ook met grotere onderdelen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-03-2015 13:23 #956640
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Ja....hoe groot had je in gedachten....?
Heb t even nagevraagd. Zoiets als een flinke voorbumper,spoilers ....de bak waarmee ze dit doen is 1,5 bij 2 meter groot
Heb t even nagevraagd. Zoiets als een flinke voorbumper,spoilers ....de bak waarmee ze dit doen is 1,5 bij 2 meter groot
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-03-2015 19:40 #956679
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Ja precies dat ??
Motorkap vroeg ik me eigenlijk af ??
De mijne is erg verweerd ??
Motorkap vroeg ik me eigenlijk af ??
De mijne is erg verweerd ??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-03-2015 20:35 #956680
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-03-2015 21:29 #956693
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Nog even dat oliepomp verhaal........
Het idee met de spacer gaat in de koelkast........
Ik was aan het zoeken naar wat onderdelen en daar viel het me op dat de oliepomp die zij in het leveringsprogramma hadden,geen deksel aan de aanzuigtuit heeft.Dat heeft me aan het denken gezet. Stel dat je een dikkere carterpakking zou hebben en je past die deksel op de aanzuigtuit aan....dan zit je al dik over de 5 mm die je moet compenseren ....zo gezegd. zo gedaan...
Een originele aanzuigbuis....
aangepaste versie...
Dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn....morgen nog eens wat meten aan het hele verhaal
Het idee met de spacer gaat in de koelkast........
Ik was aan het zoeken naar wat onderdelen en daar viel het me op dat de oliepomp die zij in het leveringsprogramma hadden,geen deksel aan de aanzuigtuit heeft.Dat heeft me aan het denken gezet. Stel dat je een dikkere carterpakking zou hebben en je past die deksel op de aanzuigtuit aan....dan zit je al dik over de 5 mm die je moet compenseren ....zo gezegd. zo gedaan...
Een originele aanzuigbuis....
aangepaste versie...
Dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn....morgen nog eens wat meten aan het hele verhaal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-03-2015 22:40 #956711
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Gistermidag bij een kennis van me geweest om de de aansluitingen voor de zuigerbodemkoeling in het blok te boren. Hij reviseert en restaureerd vooral klassieker motoren en dan vooral Mercedes. Dus voor hem is dat een karweitje van nix. Ik zou het zelf ook wel kunnen maar ik hezou het dan allemaal uit de hand moeten doen....Hij zet t complete blok onder de kolom boor. zeg maar waar je die gaten wil hebben,en daar ging ik naar later bleek de mist in. Eerst ging het blok in de wasmachine
.Daarna boren,tappen en de aanligvlakken van de sproeiers rechtfresen.
Daarna ging het blok weer 2 x keer in de wasmachine om zeker te zijn dat alle boor en frees spanen weg waren.Bijkomend voordeel......het blok is nu echt helemaal schoon en vetvrij.
Dus ik helemaal blij naar huis,het blok weer in de motorsteun gehangen en eerst maar eens van een nieuwe laag lak voorzien...
Nog 2 lagen blanke lak dr over....en toen die droog genoeg was...lekker beginnen met opbouwen....dacht ik. Ik had zoals eerder gezegd een inschattings fout gemaakt.Bij de 2e cilinder draait de wang van de krukas tegen de sproeier .Misschien als ik m de andere opdraai ...ja..dan draait de krukas vrij...maar dan loopt de drijfstang er tegen aan :cry3:.
Dus maar eens ffff gebeld......nee is mijn fout,ik heb je gezegd waar ze moesten komen...maar wat nu. kom morgen maar even langs dan boren we nog een keer......Ondertussen maar even een stop gemaakt van een m10 bout. Dat is voor zowel de krukas als de drijfstang geen probleem.:f
.Daarna boren,tappen en de aanligvlakken van de sproeiers rechtfresen.
Daarna ging het blok weer 2 x keer in de wasmachine om zeker te zijn dat alle boor en frees spanen weg waren.Bijkomend voordeel......het blok is nu echt helemaal schoon en vetvrij.
Dus ik helemaal blij naar huis,het blok weer in de motorsteun gehangen en eerst maar eens van een nieuwe laag lak voorzien...
Nog 2 lagen blanke lak dr over....en toen die droog genoeg was...lekker beginnen met opbouwen....dacht ik. Ik had zoals eerder gezegd een inschattings fout gemaakt.Bij de 2e cilinder draait de wang van de krukas tegen de sproeier .Misschien als ik m de andere opdraai ...ja..dan draait de krukas vrij...maar dan loopt de drijfstang er tegen aan :cry3:.
Dus maar eens ffff gebeld......nee is mijn fout,ik heb je gezegd waar ze moesten komen...maar wat nu. kom morgen maar even langs dan boren we nog een keer......Ondertussen maar even een stop gemaakt van een m10 bout. Dat is voor zowel de krukas als de drijfstang geen probleem.:f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-03-2015 22:50 #956712
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Dus vandaag maar even terug,maar dat werd in de middag want ik had ook nieuwe zuigerveren besteld bij hem en die zouden rond een uur of 3 binnen zijn.Buiten iets doen zat er met dat #$%^*(**%#@#$ weer ook niet in....dus dan maar met wat alu deeltjes aan de gang.Die moesten nog gepolijst worden...best aardig gelukt.....
Vanmiddag weer terug naar Montfort. Nu zit het gat wel op de juiste plaats. Leermoment zoiets maar leuk is anders.Gelukkig kon het nog relatief makkelijk opgelost worden.........
Thuisgekomen meteen proberen of het nu wel goed is...Yes..helemaal goed!
Nu dus wel begonnen met opbouwen!
nieuwe zuigerveren...
Morgen verder.......
Vanmiddag weer terug naar Montfort. Nu zit het gat wel op de juiste plaats. Leermoment zoiets maar leuk is anders.Gelukkig kon het nog relatief makkelijk opgelost worden.........
Thuisgekomen meteen proberen of het nu wel goed is...Yes..helemaal goed!
Nu dus wel begonnen met opbouwen!
nieuwe zuigerveren...
Morgen verder.......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-03-2015 10:34 #956751
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Nog even terug naar het oliepomp verhaal.
Meten is weten...ja klopt maar is lastig te meten hoe ver de pomp van de bodem van het oliecarter af blijft.... Gelukkig heb ik nog een kaal B 21 blok staan. Daar heb ik de oliepomp in gemonteerd en het oliecarter met de dubbele carterpakking.
De kop van deze M10 bout past er makkelijk tussen en op dit punt ligt ie het dichts bij de bodem van het carter. Aan de andere kant van de tuit heeft ie nog een paar mm meer. Dat zou ruim voldoende moeten zijn.
Meten is weten...ja klopt maar is lastig te meten hoe ver de pomp van de bodem van het oliecarter af blijft.... Gelukkig heb ik nog een kaal B 21 blok staan. Daar heb ik de oliepomp in gemonteerd en het oliecarter met de dubbele carterpakking.
De kop van deze M10 bout past er makkelijk tussen en op dit punt ligt ie het dichts bij de bodem van het carter. Aan de andere kant van de tuit heeft ie nog een paar mm meer. Dat zou ruim voldoende moeten zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets