Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
- Mark Smeets
- Moderator
Ziet er mooi uit, die silicone slangen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De 17"velgen zijn weer een beetje toonbaar......
Fris laagje grondlak.....
Over de kleur heb ik een beetje zitten dubben.Heb dr eerst een zwart gespoten maar dat werd veels te schreuwerig.Heb nog overwogen om ze oranje te spuiten maar uiteindelijk ben ik hier op uit gekomen....
Links nieuw,rechts oud.....
Nieuwe Falken's FK 452 d'r omheen in de maat 205/40ZR17.De naafkapjes zijn ook nieuw.De elandstickertjes heb ik laten maken.
Nieuw Grille embleem.....
Omdat t vandaag eindelijk weer eens mooi weer was heb ik eerst de auto maar eens gewassen.Daarna heb ik de rest van de striping aangebracht.Dat is nu eindelijk af.Links was het al ver klaar,rechts nog niet.
Het "360 CS-T" embleem voor de achterklep zou komende week klaar moeten zijn....fingers crossed.....
De tankdop zit bij de 363CS ook in de weg alleen is ie op die auto niet meegespoten.Aangezien die op mijn auto wel in de kleur is meegespoten heb ik de typeaanduiding doorgetrokken over de tankdop...priegelkarweitje maar het zit er wel netjes op vind ik zelf.
En nou maar hopen dat ik deze week op tyd (lees vrijdag) terug ben.Dan kan ik zaterdag een nieuw hitteschild maken,het 850 sproeierreservoir en het 850 expansievat plaatsen en dan zou ie klaar moeten zijn voor de elandrun.Ik hou nog even een slag om de arm of we daar naar toe kunnen ivm met mogelijke priv?omstandigheden.Mijn schoonmoeder krijgt een omleiding en n nieuwe hartklep.Daar wordt ze komende vrijdag of de week daarna aan geholpen.....
Ik heb inmiddels een extra electrische waterpomp opgeduikeld.Daarmee kan ik de waterkoeling van de turbo uit het normale koelcircuit halen.Daarvoor komt dan nog een kleine radiator die ik nog ergens moet gaan plaatsen.
Maar aangezien iik in mei toch een paar weken thuis ben heb ik dr dan mooi de tyd voor.Dan gaat ook de cilinderkop dr van af om het een en ander te verbeteren.Ook de turbo krijgt dan een opfriskuur met aan de inlaat kant een ander slakkehuis en een ander schoepenwiel.Misschien dat ik dan ook eindelijk eens tyd krijg om de nieuwe achteras ,met schijfremmen,te gaan maken............... :f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Hans44;215737 schreef : Ben benieuwd wat voor electrische fan je hebt gemonteerd en ook waar, achter de gril, blazend of bij de motor zuigend.
De foto stond een paar posten terug ook maar dan nog maar een keer...
Het is wel niet zo?n heel duidelijke foto voor wat die ventilator betreft maar je kunt m toch zien zitten.
Is dus een zuigende ventilator van 34 cm doorsnede.,komt van QSP af(waar ook de siliconenslangen vandaan komen).Ik had nog wel wat liggen van een Ford en een originele nieuwe ventilator uit de R-sport ombouw set.De Ford ventilator was te dik en die van de R-sports set is blazend.?k plaats zo?n ventilator het liefst achter de radiator.Zo zit er zo weinig mogelijk voor de radiator wat de rijwind tegen zou kunnen houden.Of het veel uit maakt weet ik niet,is een gevoelskwestie.Er zijn ook veel auto?s die hem standaard er voor hebben.Bij mijn auto is er voor de radiator sowieso te weinig plaats.
Het hart van de ventilator zit wat verder naar links omdat t anders niet uitkwam met de poelie van de waterpomp. daardoor blaast ie ook door de oliekoeler.Ik heb overigens van te voren gewoon de ventilator van de 360 gebruikt.Als je de montageplaat een beetje aanpast gaat dat perfect.
De radiator is van een laat type 340(1400) met de schakelaar voor de ventilator aan de uitgaande kant .Bij de R-sport set zit een adapter voor de schakelaar die in de slang die van de thermostaat naar de radiator gaat geplaatst wordt.De schakelaar in de radiator ipv in de slang blijkt in de praktijk veel beter te werken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Tijdens de Elandrun ben ik in contact gekomen met iemand die weer iemand kende,die weer iemand kent en die kent iemand die weet dat iemand die hij weer kent iemand kent.......................afijn lang verhaal over veel schijven maar zo gaat dat vaker.......
Even terug naar het begin.Naar het schijnt zou een DANA sper uit een 760 moeten passen, of pas te maken moeten zijn voor een 360.Dat kwam tijdens de Elandrun ter sprake toen het onderwerp kwam op sperdiff voor een 360.Dat ik er graag een zou hebben maar dat ze er niet of nauwelijks zijn en dat andere optie's misschien beter uit zouden komen. Vastlassen kan altijd nog maar vind ik geen ideale oplossing. Met de mededeling dat hij zijn ogen en oren open zou houden(hij heeft zelf een 760 met Dana sper)hebben we toen afscheid genomen.Ondertussen heb ik voor hem nog het een en ander aan zijn auto gedaan en toen kwam ineens het bericht : " ik heb d'r een gevonden!" :w00t:Moet wel gereviseerd worden maar dat is geen probleem want die,inmiddels sterk verbeterde onderdelen, zijn nog gewoon verkrijgbaar.
Aangezien dat sper hier niet zo ver vandaan op me lag te wachten heb ik het gisteravond opgehaald. Om een beetje een idee te hebben of het zou kunnen passen heb ik wel een compleet diff van een 360(dus met huis) meegenomen.
Het Dana sper of althans...het huis daarvan
En alle onderdelen...
Dat lijkt Qua formaat te passen.....Dus daar ga ik me volgend weekend maar eens aan geven.Hmmm dan moet er nog wel een TV in de werkplaats komen want ik wil eigenlijk ook nix missen van de 24 uur van Le Mans.Komt goed........met Ziggo TV in het hele huis ha ha ha
MYSTERY BUSTED.............
Aangezien ik pas vanavond moet gaan werken ben ik er maar eens aan begonnen...........
Wat gisteren nog wel leek te gaan passen.....past dus echt totaal niet helaas.Dan moet er zoveel veranderd worden dat je in feite net zo goed een passend nieuw diff kunt kopen.........Jammer,the search goes on.Ik wel persee een platen diff dus het diff wat ze in engeland hebben laten maken komt niet in aanmerking.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.