show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2013 10:04 #925206 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Ik las in je topic dat je een koppeling van een b204gt hebt gemonteerd, heb je enig idee hoeveel PK deze kan handelen tov de originele van de turbo motor?
Ontzettend bedankt voor je uitgebreide topic reacties overigens, veel van geleerd. Ben enorm ge?nspireerd geraakt om snel te gaan beginnen met mijn eigen 360 gl om te gaan bouwen met een b21et. Iets wat ik overigens zelf 20 jaar geleden ook al eens heb gedaan. ( was toen een van de eerste en weinige).
Vind het dan ook erg grappig om te lezen dat jullie het nog steeds over dezelfde problemen hebben die ik destijds ook allemaal heb ondervonden, motorsteun rechtsverbouwen, standaard intercooler te hoog LMM te hoog, splinternieuwe standaard koppeling te licht, ( begon spontaan door te slippen bij gas geven in zijn drie). Ben benieuwd of anjo mijn 360 wel eens heeft zien staan, ik woon namelijk vlakbij van vliet waar de sleuteldag word gehouden en waar mijn ouders ooit 3 stuks 3 series nieuw hebben afgerekend.
Ben trouwens ook benieuwd waar je uiteindelijke turbodruk op afgesteld staat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2013 10:06 #925207 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Dag Hans, welkom op dit forum! We willen nu natuurlijk foto's zien!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2013 13:01 #925210 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Hoeveel die koppeling kan hebben weet ik niet. Het zal meer zijn dan de rest van de aandrijflijn kan verdragen.Ik heb dr in ieder geval geen last mee,werkt prima.
De rechter motorsteun hoef je niet te verbouwen. Een verloopstuk maken is snel gebeurt en dan ligt je turbo ook een stuk hoger.
Verder heb ik dus niet meer de standaard lmm meer maar een aangepaste bmw lmm.

Vragen staat altyd vrij! Leuk dat er nog zo'n peoject bij komt. Ben je van plan om de injectie van de 360 te gebruiken of ga je voor de originele K-jet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2013 14:16 #925213 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Ben vandaag aan het sleutelen aan b21et helemaal uit elkaar en ga ik reviseren.de k jet hing er nog aan te bungelen aan de injector leidingen. Ik wil nu ik jullie verhalen allemaal gelezen heb om en nabij de 300 PK eruit halen. De kjet gaat de kliko in. Ik twijfel erg of ik net als jij met de Le tronic ga stoeien of dat ik dit ga uitbesteden met KMS toebehoren.
Heb gelezen dat de B 204 GT motor waarvan jij de koppeling hebt gebruikt standaard al 200 PK levert dus daarom vermoed ik dat deze toch zwaarder is dan de originele van de B21et.
Ik kreeg eigenlijk uit jouw verhaal de indruk dat je erg hebt lopen tobben met de olie aan en retour leidingen v?n de turbo, ook de stand (hoek) van turbo was niet goed meer toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2013 17:30 #925223 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
dat laatste is iets waar je je absoluut niet druk om hoeft te maken, van elke turbo kun je het centerhuis en de in en uitlaathuizen verdraaien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2013 17:54 #925225 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart

Hans44;213055 schreef : Ben benieuwd of anjo mijn 360 wel eens heeft zien staan, ik woon namelijk vlakbij van vliet waar de sleuteldag word gehouden en waar mijn ouders ooit 3 stuks 3 series nieuw hebben afgerekend.

eigenlijk niet, ben zowieso al een tijd lang niet in ldam geweest, binnenkort als het goed is weer he met de sleuteldag. kom gerust een bakkie doen zou ik zeggen:)!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2013 19:14 #925229 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Dat "tobben"viel eigenlijk wel mee.Ik had me mischien tyd en moeite kunnen besparen door meteen de leidingen te laten maken die er nu op zitten.Die zijn echt goed en totaal probleemloos.Kost wat maar dan heb je ook wat zal ik maar zeggen.
De hele turboombouw is voor mij ook een soort van leerproces geweest.Het moest allemaal met een beperkt budget.Dat dat beperkte budget inmiddels toch een aardig bedrag is geworden tja........vele kleine beetjes maken ook 'n grote hoop he.
300 pk met de standaard aandrijving is op het randje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2013 12:48 #925257 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Ik ben gisteren begonnen met alle slangen en buizen te vervangen.Omdat alles nu wel z'n definitieve plaats heeft gekregen kan dat nu.Alle buizen in het inlaattraject zijn nu vervangen.Was eerst uitlaatbuis,nu aluminium.Zowel de koelwaterslangen als de vacuum en drukslangen zijn vervangen door silconenslangen.







En omdat ik toch bezig was is de visco ventilator vervangen door een electrische.Ik moet nog een nieuw hitteschild maken.Het koelwater expansie vat en het ruitensproeier reservoir worden allebij vervangen door die uit een Volvo 850 ........Dat zal wel volgende week gedaan worden denk ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2013 13:30 #925260 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Scheelt dat veel, een elektrische fan? Dan mis je wel dat karakteristieke red block geluidje, da's jammer. Maar ziet er indrukwekkend uit, die kleurtjes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2013 13:35 #925263 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Dat karakteristieke redblock geluid is toch al behoorlijk anders dan standaard.De motor is nu nog sneller op temperatuur en hij hoeft die ventilator niet rond te draaien,wat ook vermogen kost.Al is dat niet veel...hij hoeft t nu niet te doen dus heeft ie weer een klein beetje meer over voor de achterwielen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD