- Berichten: 4
343 DLS: deel II - de roestauratie
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Fotootjes. Boutje:
Voorschermpje, ik zie POPNAGELS
Onder het reservewiel zat een gat van 1x1 cm. Dat bleek toch iets rotter dan gedacht:
Mooi hoor, zo'n dorpel:
Ik zie POPNAGELS
Ziehier het resultaat van het doorknippen van vier popnagels. De ingepopte stukken vielen bij bosjes naar beneden
Binnenkort het tapijt eruit halen, heb al een paar gaten in de bodem geprikt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dorpels geheel vervangen natuurlijk. Dat reservewielhuis is gewoon een nette vlakke plaat inlassen. Wielranden achter, wielrand voor etc.
Ik zou een keer een sloopauto die niet zo rot is opzoeken en een dagje met de slijptol er op los gaan om donorplaat te halen. Een compleet reservewielhuis tot aan de bodemplaat, 2 binnenschermen, 2 wielranden achter, paravan etc etc. Dat helpt veel met laswerk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb op mijn gouden GLE nu 2 plekken gevonden! 1 aan de veerpoot in het motorruim en de kriksteun vooraan en dat was op de vorige keuring al een adviespunt! Dat wil zeggen dat dat tegen volgende keer moet aangepast zijn, of de wagen wordt afgekeurd! Maar als ik zie hoe rot de DLS is en toch keuring heeft, dan vraag ik mij echt af waarvoor de APK eigenlijk staat!
Ik heb altijd gedacht dat een keuring diende om een bepaalde standaard te zetten ivm uitstoot, veiligheid enz... Maar nu heb ik toch mijn twijfels...
Dat doet mij altijd denken aan een verhaal dat ik hoorde bij Erik op de vario-dag! Toen vertelde iemand dat hij met zijn 360 naar de apk ging en zijn volledige achterdemper los hing! Toch was hij APK goedgekeurd omdat de apk voorschrijft "uitlaat van begin tot einde gasdicht!"
In Belgie zitten ze zelfs al te zeuren als de uitlaat een beetje roest is...
Zie het verschil!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Het verbaast me niet dat 'ie door de APK is gekomen, simpelweg omdat alles zo goed verstopt zat en goed pas was gemaakt. Kijk maar eens naar deze foto's.
Je verwacht als doorsnee keurmeester toch niet dat dat in feite dit is:
Al moet ik zeggen dat we wel geluk hebben gehad, we hebben ons er een poosje prima mee gered!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Het is jammer dat ik een 5-deurs heb gesloopt (delen).
Ik moet nog verder een 3-deurs slopen uit 80, zal eens in gedachten houden wat je allemaal zou nodig hebben.
Het gaat in ieder geval een kostelijk (tijd en geld) verhaal worden Joost.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Volgens mij heeft de keurmeester jou deze keer toch flink gematst, want sommige roestplekken moet hij toch echt wel gezien hebben! Want met een hamerje van 40 gram, sla je volgens mij ook wel een gaatje af en toe hoor!
Op het werk zie ik dat regelmatig, hier doen de keurmeesters (schouwers) ook hun inspectie van de treinen voor ze beginnen en als je die bezig ziet! Een plek waar ogenschijnlijk niets mee is, ??n tikje met de hamer en een gat zo groot als je vuist! Dus als hij echt gekeken had, dan had hij toch wel iets moeten vinden dunkt mij!
Maar goed, nu wordt hij hersteld en dat is vooral goed voor jezelf (veiligheid!)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ik houd me aanbevolen voor delen van je '80-er die nog in deze 343 gelast kunnen worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Dendorssers;118724 schreef : Kan nu jammer genoeg de foto's op het werk nu niet zien, maar ik heb zo mijn twijfels hoor Joost!
Volgens mij heeft de keurmeester jou deze keer toch flink gematst, want sommige roestplekken moet hij toch echt wel gezien hebben! Want met een hamerje van 40 gram, sla je volgens mij ook wel een gaatje af en toe hoor!
Op het werk zie ik dat regelmatig, hier doen de keurmeesters (schouwers) ook hun inspectie van de treinen voor ze beginnen en als je die bezig ziet! Een plek waar ogenschijnlijk niets mee is, ??n tikje met de hamer en een gat zo groot als je vuist! Dus als hij echt gekeken had, dan had hij toch wel iets moeten vinden dunkt mij!
Maar goed, nu wordt hij hersteld en dat is vooral goed voor jezelf (veiligheid!)
De keurmeester heeft mij niet gematst. De dorpel voelde heel stevig en solide aan, maar de rot zat gewoon z? goed verstopt dat je er tegenaan kunt slaan wat je wilt, maar je krijgt het niet los.
Overal zat een hele dikke laag zwarte teerzooi overheen gesmeerd, vandaar dat die veerschotel er eerst ook zo normaal uitzag
Afijn, we hopen maar dat 'ie volgend voorjaar klaar is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.