show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

343 DLS: deel II - de roestauratie

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2009 22:45 #795730 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie
De deur kan niet helemaal open dus ik kan er niet bij.

Fotootjes. Boutje:


Voorschermpje, ik zie POPNAGELS


Onder het reservewiel zat een gat van 1x1 cm. Dat bleek toch iets rotter dan gedacht:


Mooi hoor, zo'n dorpel:




Ik zie POPNAGELS


Ziehier het resultaat van het doorknippen van vier popnagels. De ingepopte stukken vielen bij bosjes naar beneden






Binnenkort het tapijt eruit halen, heb al een paar gaten in de bodem geprikt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2009 22:49 #795732 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie
Ziet er goed uit, ofja goed, naar omstandigheden :D
Dorpels geheel vervangen natuurlijk. Dat reservewielhuis is gewoon een nette vlakke plaat inlassen. Wielranden achter, wielrand voor etc.
Ik zou een keer een sloopauto die niet zo rot is opzoeken en een dagje met de slijptol er op los gaan om donorplaat te halen. Een compleet reservewielhuis tot aan de bodemplaat, 2 binnenschermen, 2 wielranden achter, paravan etc etc. Dat helpt veel met laswerk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-09-2009 00:44 #795747 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie
allejezus wat is dat ding rot

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-09-2009 08:17 #795751 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie
Maar wel apk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-09-2009 09:37 #795758 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie
Dat klopt toch ook echt niet hoor! Dat zo'n WRAK (sorry joost) APK kan krijgen!

Ik heb op mijn gouden GLE nu 2 plekken gevonden! 1 aan de veerpoot in het motorruim en de kriksteun vooraan en dat was op de vorige keuring al een adviespunt! Dat wil zeggen dat dat tegen volgende keer moet aangepast zijn, of de wagen wordt afgekeurd! Maar als ik zie hoe rot de DLS is en toch keuring heeft, dan vraag ik mij echt af waarvoor de APK eigenlijk staat!
Ik heb altijd gedacht dat een keuring diende om een bepaalde standaard te zetten ivm uitstoot, veiligheid enz... Maar nu heb ik toch mijn twijfels...

Dat doet mij altijd denken aan een verhaal dat ik hoorde bij Erik op de vario-dag! Toen vertelde iemand dat hij met zijn 360 naar de apk ging en zijn volledige achterdemper los hing! Toch was hij APK goedgekeurd omdat de apk voorschrijft "uitlaat van begin tot einde gasdicht!"

In Belgie zitten ze zelfs al te zeuren als de uitlaat een beetje roest is...
Zie het verschil!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2009 10:08 #795761 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie
Voor de APK gaan ze niet met moker en schroevendraaier op een dorpel slaan h?. Daarvoor nemen ze een 40 grams hamertje o.i.d.

Het verbaast me niet dat 'ie door de APK is gekomen, simpelweg omdat alles zo goed verstopt zat en goed pas was gemaakt. Kijk maar eens naar deze foto's.





Je verwacht als doorsnee keurmeester toch niet dat dat in feite dit is:







Al moet ik zeggen dat we wel geluk hebben gehad, we hebben ons er een poosje prima mee gered! :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2009 10:22 #795763 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie
Doet me aan Cybille denken als ik zo die foto's zie.
Het is jammer dat ik een 5-deurs heb gesloopt (delen).
Ik moet nog verder een 3-deurs slopen uit 80, zal eens in gedachten houden wat je allemaal zou nodig hebben.

Het gaat in ieder geval een kostelijk (tijd en geld) verhaal worden Joost.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-09-2009 10:28 #795766 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie
Kan nu jammer genoeg de foto's op het werk nu niet zien, maar ik heb zo mijn twijfels hoor Joost!
Volgens mij heeft de keurmeester jou deze keer toch flink gematst, want sommige roestplekken moet hij toch echt wel gezien hebben! Want met een hamerje van 40 gram, sla je volgens mij ook wel een gaatje af en toe hoor!

Op het werk zie ik dat regelmatig, hier doen de keurmeesters (schouwers) ook hun inspectie van de treinen voor ze beginnen en als je die bezig ziet! Een plek waar ogenschijnlijk niets mee is, ??n tikje met de hamer en een gat zo groot als je vuist! Dus als hij echt gekeken had, dan had hij toch wel iets moeten vinden dunkt mij!

Maar goed, nu wordt hij hersteld en dat is vooral goed voor jezelf (veiligheid!)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2009 10:28 #795767 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie
Tijd is er wel in de wintermaanden :)

Ik houd me aanbevolen voor delen van je '80-er die nog in deze 343 gelast kunnen worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2009 10:31 #795768 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie

Dendorssers;118724 schreef : Kan nu jammer genoeg de foto's op het werk nu niet zien, maar ik heb zo mijn twijfels hoor Joost!
Volgens mij heeft de keurmeester jou deze keer toch flink gematst, want sommige roestplekken moet hij toch echt wel gezien hebben! Want met een hamerje van 40 gram, sla je volgens mij ook wel een gaatje af en toe hoor!

Op het werk zie ik dat regelmatig, hier doen de keurmeesters (schouwers) ook hun inspectie van de treinen voor ze beginnen en als je die bezig ziet! Een plek waar ogenschijnlijk niets mee is, ??n tikje met de hamer en een gat zo groot als je vuist! Dus als hij echt gekeken had, dan had hij toch wel iets moeten vinden dunkt mij!

Maar goed, nu wordt hij hersteld en dat is vooral goed voor jezelf (veiligheid!)


De keurmeester heeft mij niet gematst. De dorpel voelde heel stevig en solide aan, maar de rot zat gewoon z? goed verstopt dat je er tegenaan kunt slaan wat je wilt, maar je krijgt het niet los.

Overal zat een hele dikke laag zwarte teerzooi overheen gesmeerd, vandaar dat die veerschotel er eerst ook zo normaal uitzag :)

Afijn, we hopen maar dat 'ie volgend voorjaar klaar is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD