343 DLS: deel II - de roestauratie
- 16673-dummy
- Nieuw lid
slb_340;117719 schreef : Maareh, bruikbare info hier in 't topic zeg.
Daarom "rapporteer" ik 't maar niet
Erg handig om die informatie allemaal in ??n topic te hebben!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Inmiddels is het interieur voor een deel gestript; ik hoop vanavond het dash er nog uit te krijgen, maar ik denk niet dat 't lukt want James Bond komt om 20.00 uur op TV :crazy1::humor:
Wonderbaarlijk; er lag extra isolatie onder de vloermat van de bestuurder en de bodem is daar aanzienlijk omhooggekomen; maar langs de dorpelrand kan ik nergens door de bodem heen prikken.
Ik ben benieuwd hoe het aan de rechterkant zal zijn
Het linkerportier is nog in lasbare staat; alleen de raamrand is roestig. Dit portier blijft er dus in zitten, maar over het rechterportier heb ik m'n twijfels.
- V300 register
- Verbannen
Die dorpelrand kun je niet door de bodem prikken omdat er aan de kriksteun een dubbele bodem zit. Ik verwacht dat er een lichtbruine streep langs de dorpelrand loopt, ongeveer 2cm van de dorpel af. Klopt dat?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Jos360;118506 schreef : Ik verwacht dat er een lichtbruine streep langs de dorpelrand loopt, ongeveer 2cm van de dorpel af. Klopt dat?
Nope!
Er ligt een heleboel "roestgruis" langs de rand, maar ik kan er nergens doorheen prikken met de schroevendraaier en ik zie ook echt geen streep
Ik hoop morgenochtend het dash eruit te kunnen halen, misschien is Volvofiel 2 op tijd thuis om het oude dash nog te aanschouwen (ik heb er eentje in veel betere staat al klaar liggen, bewaard voor de DLS).
Vermits het stuur eraf wil. Maar daar heb ik al een methode voor bedacht: spanband + ratel
Ik wil in ieder geval niet dinsdag naar school gaan met een rode neus en "Volvo" in spiegelbeeld op m'n voorhoofd...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
volvofiel;118524 schreef : Vermits het stuur eraf wil. Maar daar heb ik al een methode voor bedacht: spanband + ratel
Ik wil in ieder geval niet dinsdag naar school gaan met een rode neus en "Volvo" in spiegelbeeld op m'n voorhoofd...
dat heb je mij toch zien dsoen in je eerste 343?
moer paar slagjes losdraaien, stuur met 2 handen beetpakken, naar voren leunen en met je lichaam naar achteren hengsten tot je PLOP hoort:D
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Maar de stoelen en achterbank zijn eruit dus dan wordt 't al wat lastiger. Effe spanbandje eraan en dan ploept 'ie zo los
- V300 register
- Verbannen
- J. Ruiter
- Verbannen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Ik ga ook m'n nieuwe hemeltje maar eens uitgraven, de huidige is helemaal geel.
Dat was ronduit goor trouwens, de eerste eigenaar heeft 249.000 km en 28 jaar gerookt in dat ding. Alle asbakken vol en gisteren de kroon op z'n werk; onder de afdekhoes van de pook zit een rubberen hoes geklemd onder een grote ijzeren ring. Zit vast met 4 schroeven.
Ik moest die schroeven letterlijk uitgraven. Helemaal bedolven onder asresten. Ranzig om daar in te graven met je vingers en nagels.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid