343 DLS: deel II - de roestauratie
- V300 register
- Verbannen
Maar, we zijn op de helft, de laatste twee bouten wordt erafslijpen denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel 2;122716 schreef : Nou, gistermiddag hebben we een begin gemaakt aan de demontage van de trekhaak. Wat hebben ze die bouten op een rotplekken geplaatst zeg! Je kunt er van onderaf niet fatsoenlijk bij! :crazy2:
Maar, we zijn op de helft, de laatste twee bouten wordt erafslijpen denk ik.
Sowieso even voldoende in de kruipolie spuiten.
Wanneer je 2 ratels hebt dan zijn de bouten best goed te verwijderen. Wel eerst de uitlaat demonteren (indien je dat nog niet gedaan hebt). De trekhaak moet je er overigens wel schuinweg er onder vandaan draaien, anders blijft hij hangen achter 't blikwerk van de achterplaat.
- V300 register
- Verbannen
Ovlov 3.6L;122759 schreef : Sowieso even voldoende in de kruipolie spuiten.
Wanneer je 2 ratels hebt dan zijn de bouten best goed te verwijderen. Wel eerst de uitlaat demonteren (indien je dat nog niet gedaan hebt). De trekhaak moet je er overigens wel schuinweg er onder vandaan draaien, anders blijft hij hangen achter 't blikwerk van de achterplaat.
Kruipolie zit er goed tussen, maar het probleem is dat je zelfs geen dop op de bout kunt zetten, zo lullig zit ie geplaatst. Ik vraag me af hoe ze die ooit vastgekregen hebben....:crazy1:
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
volvofiel 2;118900 schreef : Hebben we over zitten denken, maar nee. Puur omdat dit een originele, nederlandse DLS is willen we per se deze auto beter dan nieuw maken! :worship:
Je bent gek...
...welcome to the club! :y:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Verder vordert het project maar mondjesmaat vanwege een chronisch gebrek aan tijd....
... en de vakanties worden besteed aan de 345 omdat dat simpelweg meer prioriteit heeft, die moet hoe dan ook in juni helemaal klaar zijn.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;122816 schreef :
... en de vakanties worden besteed aan de 345 omdat dat simpelweg meer prioriteit heeft,
Oh ja? :confused:
:+
Nee, ik moet de 850 ook nog even nalopen en misschien nieuwe olie erin gooien, is ie wel aan toe. Heb de beste man in Deurne gebeld, die adviseerde om even de turboslangen na te kijken op scheurtjes. Dus dan weet je het vast....
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Zo'n bout moet toch wel loskomen en doet hij dat niet dan pak je de slijptol en laat je hem loskomen.