show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

343 DLS: deel II - de roestauratie

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-09-2009 10:58 #795771 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie
Je kunt moedwillig een hele hoop ellende verstoppen.

De eerste jaren dat de APK ingevoerd was kregen ze heel veel van dit soort "kippegaas met krantenpapier" restauraties ter keuring aangeboden.
Er zijn zeker die eerste jaren nog veel auto's goedgekeurd, puur door vermomming en optisch lapwerk.

Dat een auto begon door te zakken zodat de deuren gingen klemmen, was ook geen unieke aangelegenheid....
en dan zijn ze dus onderhuids nog een stuk verder weg dan deze.

Tegenwoordig komt een keurmeester dit soort dingen zelden of nooit meer tegen, omdat de goedkoop-rijders categorie inmiddels auto's van eind jaren 80 tot jaren 90 rijdt.
Zelfs de meest erge roestbakken uit die categorie (opel E-kadett) hebben doorgaans enkel wielkastranden, dorpels en deuren rot. Dat is makkelijk te zien en niet zo makkelijk te verbergen, danwel niet van belang voor de stevigheid van de auto.


Ik heb wel het idee dat bij deze 343 de roest onder de reparaties en plamuur veel erger geworden is dan dat het ten tijde van het popnagelen geweest moet zijn.
Plamuur is van nature vochtdoorlatend, en als je het niet h??l goed met lak afsluit geeft het eerder een versnelling van roestproblemen dan een oplossing.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2009 11:02 #795773 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie
Op zich valt het met de balken an sich nog mee.

Deze dorpel is rot, ok?, maar verder zijn de balken gewoon hard. Ook die in de motorruimte e.d. (voorbalk ook).

Neemt niet weg dat er een heeeeeeeele hoop rotzooi aan zit...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2009 11:04 #795774 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie

antiekeradio;118730 schreef : Je kunt moedwillig een hele hoop ellende verstoppen.

De eerste jaren dat de APK ingevoerd was kregen ze heel veel van dit soort "kippegaas met krantenpapier" restauraties ter keuring aangeboden.
Er zijn zeker die eerste jaren nog veel auto's goedgekeurd, puur door vermomming en optisch lapwerk.

Dat een auto begon door te zakken zodat de deuren gingen klemmen, was ook geen unieke aangelegenheid....
en dan zijn ze dus onderhuids nog een stuk verder weg dan deze.

Tegenwoordig komt een keurmeester dit soort dingen zelden of nooit meer tegen, omdat de goedkoop-rijders categorie inmiddels auto's van eind jaren 80 tot jaren 90 rijdt.
Zelfs de meest erge roestbakken uit die categorie (opel E-kadett) hebben doorgaans enkel wielkastranden, dorpels en deuren rot. Dat is makkelijk te zien en niet zo makkelijk te verbergen, danwel niet van belang voor de stevigheid van de auto.


Ik heb wel het idee dat bij deze 343 de roest onder de reparaties en plamuur veel erger geworden is dan dat het ten tijde van het popnagelen geweest moet zijn.
Plamuur is van nature vochtdoorlatend, en als je het niet h??l goed met lak afsluit geeft het eerder een versnelling van roestproblemen dan een oplossing.


+ dat ze in korte tijd een 343 en een 345 ter keuring hebben binnengekregen, en daarna kwam deze nog es. Die andere twee waren/zijn wel hard.
De Kadett die we een poosje hebben gehad, hebben we het maar niet over :p

Wat een ellende met dat ding zeg....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2009 13:53 #795873 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie
Joost, kun je me dan eens een paar overzichtsfoto's bezorgen van de bodemplaat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2009 16:41 #795888 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie
Het tapijt heb ik er nog niet uit.

Ik ben namelijk vandaag weer begonnen op school en heb gelijk weer een berg werk liggen...

Heb je er haast mee of mag het ook volgende week?

Ook staat 'ie even achterin de garage (=geen werkruimte), volgende week staat 'ie weer vooraan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2009 18:50 #795897 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie
Gelijk even een vraagje over dat tapijt: is dat nog nieuw te krijgen? Of moet je het dan laten namaken? Het huidige tapijt is namelijk niet al te mooi meer, en volgens mij bij de bestuurdersvoeten ook doorgesleten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2009 20:37 #795915 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie
Niet doorgesleten hoor :nono:

Ik heb het vermoeden dat als je er een keer met de stoomreiniger overheen gaat, hij weer als nieuw is!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2009 20:43 #795917 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie
Aan jou trouwens de taak om de klokkenset eens goed schoon te maken; je kijkt er een beetje gelig en wazig doorheen.
Ook worden de wijzers wat bruin, die van het klokje neigt al naar zwart.

Ik begin me serieus af te vragen wie van de twee milieubelastender is geweest, de 343 of dhr. Smulders?

Hoeveel peuken zou hij in dat ding opgerookt hebben?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2009 22:24 #795928 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie
Tapijt zal niet meer nieuw te krijgen zijn, als je echt een ander exemplaar wil moet je er eentje slopen. Anders zou ik een goede schoonmaak voorstellen.
De foto's zijn niet super dringend, morgen vertrekt de 90-er. Volgende week zal ik verder gaan met de 80-er. Ik zal een snijplan moeten maken en daarvoor is het belangrijk te weten wat er nodig is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
02-09-2009 22:36 #795929 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 343 DLS: deel II - de roestauratie
Als die 80-er nog zo hard is, kan Joost die dan niet beter lassen en de aandrijflijn onder die wagen hangen? :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD