343 DLS: deel II - de roestauratie
- V300 register
- Verbannen
De eerste jaren dat de APK ingevoerd was kregen ze heel veel van dit soort "kippegaas met krantenpapier" restauraties ter keuring aangeboden.
Er zijn zeker die eerste jaren nog veel auto's goedgekeurd, puur door vermomming en optisch lapwerk.
Dat een auto begon door te zakken zodat de deuren gingen klemmen, was ook geen unieke aangelegenheid....
en dan zijn ze dus onderhuids nog een stuk verder weg dan deze.
Tegenwoordig komt een keurmeester dit soort dingen zelden of nooit meer tegen, omdat de goedkoop-rijders categorie inmiddels auto's van eind jaren 80 tot jaren 90 rijdt.
Zelfs de meest erge roestbakken uit die categorie (opel E-kadett) hebben doorgaans enkel wielkastranden, dorpels en deuren rot. Dat is makkelijk te zien en niet zo makkelijk te verbergen, danwel niet van belang voor de stevigheid van de auto.
Ik heb wel het idee dat bij deze 343 de roest onder de reparaties en plamuur veel erger geworden is dan dat het ten tijde van het popnagelen geweest moet zijn.
Plamuur is van nature vochtdoorlatend, en als je het niet h??l goed met lak afsluit geeft het eerder een versnelling van roestproblemen dan een oplossing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Deze dorpel is rot, ok?, maar verder zijn de balken gewoon hard. Ook die in de motorruimte e.d. (voorbalk ook).
Neemt niet weg dat er een heeeeeeeele hoop rotzooi aan zit...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
antiekeradio;118730 schreef : Je kunt moedwillig een hele hoop ellende verstoppen.
De eerste jaren dat de APK ingevoerd was kregen ze heel veel van dit soort "kippegaas met krantenpapier" restauraties ter keuring aangeboden.
Er zijn zeker die eerste jaren nog veel auto's goedgekeurd, puur door vermomming en optisch lapwerk.
Dat een auto begon door te zakken zodat de deuren gingen klemmen, was ook geen unieke aangelegenheid....
en dan zijn ze dus onderhuids nog een stuk verder weg dan deze.
Tegenwoordig komt een keurmeester dit soort dingen zelden of nooit meer tegen, omdat de goedkoop-rijders categorie inmiddels auto's van eind jaren 80 tot jaren 90 rijdt.
Zelfs de meest erge roestbakken uit die categorie (opel E-kadett) hebben doorgaans enkel wielkastranden, dorpels en deuren rot. Dat is makkelijk te zien en niet zo makkelijk te verbergen, danwel niet van belang voor de stevigheid van de auto.
Ik heb wel het idee dat bij deze 343 de roest onder de reparaties en plamuur veel erger geworden is dan dat het ten tijde van het popnagelen geweest moet zijn.
Plamuur is van nature vochtdoorlatend, en als je het niet h??l goed met lak afsluit geeft het eerder een versnelling van roestproblemen dan een oplossing.
+ dat ze in korte tijd een 343 en een 345 ter keuring hebben binnengekregen, en daarna kwam deze nog es. Die andere twee waren/zijn wel hard.
De Kadett die we een poosje hebben gehad, hebben we het maar niet over
Wat een ellende met dat ding zeg....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ik ben namelijk vandaag weer begonnen op school en heb gelijk weer een berg werk liggen...
Heb je er haast mee of mag het ook volgende week?
Ook staat 'ie even achterin de garage (=geen werkruimte), volgende week staat 'ie weer vooraan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ik heb het vermoeden dat als je er een keer met de stoomreiniger overheen gaat, hij weer als nieuw is!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ook worden de wijzers wat bruin, die van het klokje neigt al naar zwart.
Ik begin me serieus af te vragen wie van de twee milieubelastender is geweest, de 343 of dhr. Smulders?
Hoeveel peuken zou hij in dat ding opgerookt hebben?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
De foto's zijn niet super dringend, morgen vertrekt de 90-er. Volgende week zal ik verder gaan met de 80-er. Ik zal een snijplan moeten maken en daarvoor is het belangrijk te weten wat er nodig is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.