Volvo 340 DL alias "Streepje"
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Overigens heb ik net ook even de bergrem getest. Het lampje gaat aan, maar dat zal vast niet het enige verschil zijn dat ik zou moeten merken. Hoe kon ik ook al weer de verschillende delen testen? Volgens mij mis ik ook een kickdown schakelaar. (ik zou 'm onder het pedaal verwachten, maaar daar zit niets)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
zie de website voor de juiste foutzoekmethode.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
huysmans;94438 schreef : Eve een domme vraag, maar waar vinden we de rubbers in een nette of nog beter, nieuwe, staat? Heeft volvo ze nog?
De sloop afzoeken. Klinkt stom, maar het is wel de beste manier om perfect op maat gemaakte goede rubbers te vinden...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Lijnzaadolie werkt gewoon, dat is het probleem niet. Ik heb het zelf ook gebruikt.Kooyman;94339 schreef : Ja, eh, die cockpitspray is voor de binnenkant van de auto. Wat is er mis met lijnzaadolie? Ik zie het op dit forum regelmatig voorbij komen voor de bumpers.
Het is wel zo dat er een aantal nadelen aan kleven:
Je het moet gebruiken op een warme, droge, stofvrije dag bijvoorbeeld net na een zomerse regenbui maar wanneer de bumpers droog zijn.
Het blijft erg lang plakkerig (dagen) en trekt veel stof aan.
Als het toevallig nat wordt voordat het droog (uitgehard) is dan krijg je lelijke grijze strepen.
Als je het op je lak krijgt geeft dat een geelachtig en hard lak-achtig laagje wat je moeilijk kunt verwijderen zonder ook de bumpers weer te ontdoen van lijnzaadolie. (zie wasbak van Joost z'n moeder )
Het is brandbaar en de doeken kunnen gaan broeien.
Sind ik gezien en in de praktijk meegemaakt heb hoe de producten van Meguiars zich verhouden tot de lapmiddeltjes zoals Lijnzaadolie en zogenaamde merkproducten van Turtle, Valma en Sonax ben ik helemaal om.
Het verwerken gaat gewoon vele malen beter en het resultaat is eveneens veel beter. De producten van Meguairs tasten elkaar niet aan, dus als je perongeluk was op je bumpers morst of smeert krijg je niet de bekende witte uitslag. Bumperpoets van Meguiars geeft ook geen vlekken op je lak etc...
De prijs is iets hoger, maar mijns inziens meer dan waard.
Er zijn nog meer echte merkproducten zoals Porzzelack etc, die waarschijnlijk dezelfde goede resultaten geven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Daarnaast ergerde ik me een beetje aan die loszittende richtingaanwijzer. Wat een slappe constructie en inderdaad, afgebroken.
Na wat spitten in de garage vond ik een 'subtiel' plaatje... de oude gloeibougieverbinding van een van de 740 diesels. Wel door midden, maar het stukje is de ideale lengte. Na wat buigen was dit het resultaat.
Het onderste plaatje zat al, maar de bovenste set 'm netjes klem. Helaas zit er voor-achter nog beweging in, dus dit is een nood oplossing totdat er een goede gevonden is. Dan mag de vervanger zorgen voor de positie en de plaatjes voor de stevigheid. (of heeft de laatste versie daar eindelijk een stuk staal oid zitten?)
Tevens uit nieuwsgierigheid even in het voetencompartiment gekeken en ik was verrast bij het zien van de oplossing voor de pedalenbox van een automaat.
Tevens nog even gekeken naar de carb. Volgens de boeken van volvo hoort hier nog een 'klep' bij te zitten. Is dit een versie van de weber die niet in de boeken staat toevallig? De ontbrekende klep is wel die van de 2e stage.
En ook maar de ruitensproeiers afgesteld. Ik ben overigens benieuwd hoe deze voor de apk zijn getest. Met de kap dicht heb je namelijk wel een uitdaging met die dingen...
Iets zegt me dat dit een MK3 kap is of een mk3 roostertje of iets anders dat niet klopt. Deze week dan maar een sloop bezoekje rond eindhoven inplannen en de kap van de RAI oppikken voor iemand 'm meeneemt en over gaat spuiten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
De standaard prullen op de bak voor de voorruit, en twee ijzeren dingen aan de onderkant van de motorkap. Die werkten v??l beter!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.